Ina, Asmiati (2015) The effectiveness of english song on vocabulary scores of the seventh graders of MTs Darul Amin Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
|
Text
Abstract IA.pdf Download (447kB) | Preview |
|
|
Text
CHAPTER I IA.pdf Download (353kB) | Preview |
|
|
Text
CHAPTER II IA.pdf Download (399kB) | Preview |
|
|
Text
CHAPTER III IA.pdf Download (439kB) | Preview |
|
|
Text
CHAPTER IV IA.pdf Download (913kB) | Preview |
|
|
Text
CHAPTER V IA.pdf Download (218kB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT
The principle purpose of the study is to measure the effect of teaching vocabulary using English song toward scores at the seventh graders of MTs Darul Amin Palangka Raya. So the problem of the study is to measure the sigificant effect of English song toward the students’ scores at the seventh graders of MTs Darul Amin Palangka Raya.
In this research the writer used quantitative approach with quasi-experimental design. The researcher designed the lesson plan, conducted the treatment, and observed the students’ scores by pre-test and post-test. The population of the study was the whole students of the seventh grade of MTs Darul Amin Palangka Raya with the total number of the students were 102 students. There were two classes becoming sample of study namely VII-C as experiment group with the total number was 28 students and the VII-D as control group with total number was 29 students. The sample of study was determined by using cluster sampling technique. Both of groups were given a pre-test to gain the first students’ vocabulary scores. After gaining the pretest score, the students in the experimental class were taught using English song and the students in the control class is taught by using English book media as teacher used to do. After that, the writer gave a post-test to the experimental and control classes to gain the students’ final scores.
The writer analyzed the data using t-test calculation with manual and also SPSS 17.0 program to test the hypothesis. The result of t-test the result of t-test with SPSS 17.0 calculation also found the calculated value ( tobserved ) was greater than ttable at 1% and 5% significance level or 2.000 < 5.279 > 2.660. The result of testing hypothesis determined that alternative hypothesis (ha) stating that teaching English vocabulary using English song give effect on the students’ vocabulary score was accepted and null hypothesis (ho) stating that teaching English vocabulary using English song do not give effect on the students’ vocabulary score was rejected. It meant that teaching English vocabulary using English song gave effect on vocabulary scores of seventh graders of MTs Darul Amin Palangka Raya.
ABSTRAK
Tujuan utama dari penelitian ini adalah untuk mengukur pengaruh mengajar kosakata bahasa inggris dengan menggunakan lagu Bahasa Inggris terhadap nilai siswa dalam menguasai kosa kata pada kelas VII di MTs Darul Amin Palangka Raya.
Penulis menggunakan pendekatan kuantitatif dengan desain quasi-eksperimen dalam penelitian ini. Penulis merancang RPP, memberikan perlakuan, dan mengamati nilai siswa dari pre-uji dan pasca-uji. Populasi dari penelitian ini adalah seluruh siswa kelas VII di MTs Darul Amin Palangka Raya di MTs Darul Amin Palangka Raya yang berjumlah 102 siswa. Terdapat satu kelas yang menjadi sampel penelitian yaitu kelas VII-C sebagai kelompok eksperimen yang berjumlah 28 siswa. Penentuan sampel penelitian dengan menggunakan teknik cluster sampling. Kedua kelompok diberikan pra-uji untuk memperoleh nilai pertama siswa. Setelah memperoleh nilai pra-uji, siswa di kelompok eksperimen diajarkan dengan Lagu Bahasa Inggris. Kemudian, penulis memberikan pasca-uji kepada kelompok ekperimen untuk memperoleh nilai akhir siswa.
Penulis menganalisis data tersebut menggunakan perhitungan T-test dengan perhitungan manual dan program SPSS 17.0 untuk pengujian hipotesis. Hasil dari perhitungan uji-t dengan perhitungan program SPSS 17.0 menunjukkan nilai thitung lebih besar dari pada ttable pada 1% and 5% tingkat signifikansi atau 2.000 < 5.279 > 2.660. Hasil pengujian hipotesis menunjukkan bahwa Hipotesis Alternative (ha) yang menyatakan bahwa mengajar kosa kata bahasa inggris menggunakan lagu Bahasa Inggris memberikan pengaruh pada nilai kosa kata siswa telah diterima dan Hipotesis Nihil (ho) yang menyatakan bahwa mengajar kosa kata bahasa inggris menggunakan lagu Bahasa Inggris tidak memberikan pengaruh pada nilai kosa kata siswa telah ditolak. Ini berarti bahwa mengajar kosa kata bahasa inggris menggunakan lagu Bahasa Inggris memberikan pengaruh terhadap nilai siswa dalam menguasai kosa kata pada siswa kelas VII di MTs Darul AMin Palangka Raya.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Key Words: English song; English Vocabulary; lagu berbahasa Inggris |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200323 Translation and Interpretation Studies |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | muchti muchti nurhidaya |
Date Deposited: | 29 Sep 2016 03:45 |
Last Modified: | 29 Sep 2016 03:45 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/238 |
Actions (login required)
View Item |