Developing Student’s Worksheet In English Learning For The First Semester of Eleventh Grade of SMKN 1 Palangka Raya (a Preliminary R&D Research)

Ravila, Sari (2014) Developing Student’s Worksheet In English Learning For The First Semester of Eleventh Grade of SMKN 1 Palangka Raya (a Preliminary R&D Research). Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstract (RS).pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I (RS).pdf

Download (333kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter II (RS).pdf

Download (364kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter III (RS).pdf

Download (170kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter IV (RS).pdf

Download (541kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter V (RS).pdf

Download (154kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter VI (RS).pdf

Download (154kB) | Preview

Abstract

This study aims to know the students’ and teachers’ need to the students’ worksheet and to know the types of the student’s worksheet for the SMK as supporting of English teaching. This study focuses at the first stage or this study as a preliminary R&D research.

Student’s worksheet is sheets contain task must be done by student. Usually, the worksheet formed steps or instruction to solve a task, and the task must became indicator will be achieved. Using student’s worksheet in learning process helps students to understand the material by themselves. Student’s worksheet also gives a large chance for the students to show up their ability and develop thinking process through looking for, guessing, and thinking.

The needs of students and teachers toward English worksheet are still less appropriate with their need. Most of the teachers and students are less satisfied or dissatisfied with the type of their worksheet in the school. The students and teachers prefer to the types of questions such as multiple choice, picture media, reading text, matching word, essay, and completion test.

The data is a result of data analysis in the form diagrams from student and teacher’s responses questionnaires.The questionnaire consist of 30 questions.The writer takes some classes of first year students of eleventh grade of SMKN 1 Palangka Raya as sample for this study. The subject of the study is English teachers at the school, because the teacher as informant for the writer to get the data. They are 100 of students and 10 of teacher

Indonesia
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui kebutuhan-kebutuhan siswa dan guru terhadap LKS siswa dan untuk mengetahui tipe-tipe atau jenis-jenis LKS yang diinginkan siswa dan guru di SMK untuk mendukung dalam pelajaran Bahasa inggris. Penelitian ini fokus pada tahap pertama atau sebuah awal (pendahuluan) dari penelitian dan pengembangan.

Lembar kerja siswa adalah lembaran berisi tugas yang harus dikerjakan oleh siswa. Biasanya, lembar kerja siswa membentuk langkah-langkah atau instruksi untuk menyelesaikan tugas, dan tugas harus menjadi indicator yang akan dicapai. Menggunakan lembar kerja siswa dalam proses pembelajaran dapat membantu siswa untuk memahami materi dengan diri mereka sendiri. Lembar kerja siswa juga memberikan kesempatan besar bagi para siswa untuk memunculkan kemampuan mereka dan mengembangkan proses berpikir melalui mencari, menebak, dan berpikir.

Kebutuhan siswa dan guru terhadap LKS bahasa inggris masih kurang sesuai dengan kebutuhan mereka. Banyak guru dan siswa yang kurang atau tidak puas dengan jenis LKS mereka disekolah. Siswa dan duru lebih suka dengan jenis soal seperti pilihan ganda, media gambar, teks membaca, mencocokan kata, esai, dan tes melengkapi titik-titik dari kalimat.

Data disini adalah hasil dari menganalisis data dalam bentuk diagram-diagram dari angket respon siswa dan guru. Angket ini terdiri dari 30 pertanyaan. Penulis mengambil beberapa kelas dari kelas XI (sebelas) semester pertama SMKN 1 Palangka Raya sebagai sampel dari penelitian ini. Subjek dari penelitian ini adalah guru-guru bahasa Inggris disekolah tersebut, karena guru sebagai informan untuk penulis dalam mengambil data. Mereka terdiri dari 100 orang siswa dan 10 orang guru

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Subjects: 13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130204 English and Literacy Curriculum and Pedagogy (excl. LOTE, ESL and TESOL)
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: usman usman usman
Date Deposited: 09 Jan 2017 00:40
Last Modified: 09 Jan 2017 09:51
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/338

Actions (login required)

View Item View Item