The effectiveness of using english comic strips in writing narrative texts of the tenth graders of SMA Muhammadiyah Palangka Raya

Qomariah, Siti (2015) The effectiveness of using english comic strips in writing narrative texts of the tenth graders of SMA Muhammadiyah Palangka Raya. UNSPECIFIED thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstract SQ.pdf

Download (796kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I SQ.pdf

Download (275kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER II SQ.pdf

Download (415kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER III SQ.pdf

Download (456kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER IV SQ.pdf

Download (509kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER V SQ.pdf

Download (147kB) | Preview

Abstract

ABSTRACT

The purpose of the study was to find out significant difference of the students’ English writing scores between those who are taught using comic strips and who taught are using non-comic strips of X graders students of SMA Muhammadiyah of Palangka Raya.

In this study, the writer used quantitative research type with comparatives design to answer the problem of the study. The population of this study consist of X graders students of SMA Muhammadiyah Palangka Raya were 112 students. The writer took two classes as the samples of this research. They were X1 as Control Group, class X2 as Experiment Group to get the data of the study, the writer used two methods; they are test and documentation. The writer used written test, where the students were asked to complete a narrative text using suitable words that provided, then the writer corrected and analyzed.

After getting the data, the writer analyzed the data used t – test. The main finding of the study showed that tobserved was -6.096. Then, it was consulted with ttable (tt) which db or df = (N1 + N2) – 2 was (22 + 24) – 2 = 44. Significant standard 5% ttable (tt) = 2.015 and significant standard 1% ttable (tt) = 2.692. So, 2.015 < 6.096 > 2.692. It can be said that since the value of tobserved (6.096) was higher than ttable in the 5% (2.015) and 1% (2.692) level of significance, it could be interpreted that there is a significant difference between who are taught using comic strips and who are taught using non-comic strips of tenth graders students of SMA Muhammadiyah of Palangka Raya.

ABSTRAK

Tujuan dasar dilakukannya penelitian ini adalah untuk mengetahui perbedaan yang signifikan pada nilai-nilai siswa menulis bahasa Inggris antara siapa yang diajarkan menggunakan materi asli dan siapa yang diajarkan menggunakan materi tidak asli pada siswa kelas X SMA Muhammadiyah Palangka Raya.

Pada penelitian ini, penulis menggunakan pendekatan kuantitatif dengan desain penelitian perbandingan untuk menjawab permasalahan penelitian tersebut. Populasi pada penelitian ini terdiri atas siswa kelas X SMA Muhammadiyah Palangka Raya dengan jumlah sebanyak 112 siswa. Sampel yang ditentukan menggunakan cluster sampling dan berdasarkan rekomendasi dari guru bahasa Inggris di sekolah tersebut. Untuk mendapatkan data, penulis menggunakan dua metode yaitu; test dan dokumentasi. Bentuk tes yang digunakan adalah tes tertulis, dimana siswa diminta untuk melengkapi teks narrative rumpang menggunakan kata-kata yang sesuai yang sudah tersedia, kemudian penulis mengoreksi dan menganalisa hasil tes tersebut.

Setelah mendapatkan data, penulis menganalisa data menggunakan t – test. Temuan utama dari penelitian ini menunjukkan bahwa tobserved adalah 2.069 yang db atau df = (N1 + N2 ) – 2 adalah (22 + 24) – 2 = 44. Standar Signifikasi 5% ttable (tt) = 2.015 dan Standar Signifikasi 1% ttable (tt) = 2.692. Jadi, 2.015 < 2.069 > 2.692. Ini dapat dikatakan nilai tobserved (2.069) adalah lebih besar dari pada ttable 5% (2.015) dan 1% (2.692) tingkat signifikasi, ini dapat diterangkan bahwa ada perbedaan yang signifikan antara siapa yang diajarkan menggunakan materi asli dan siapa yang diajarkan menggunakan materi tidak asli pada siswa kelas X SMA Muhammadiyah Palangka Raya.

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: Key words: Comic strips; Students’ Writing Ability; Narrative;Kemampuan Menulis Siswa
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 10 Oct 2016 07:24
Last Modified: 10 Oct 2016 07:24
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/275

Actions (login required)

View Item View Item