Teacher’s strategies in teaching vocabulary at the Eleventh Grade Students of Senior High School Nahdlatul Palangka Raya

Sugiarti, Lilis (2016) Teacher’s strategies in teaching vocabulary at the Eleventh Grade Students of Senior High School Nahdlatul Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstract.pdf

Download (483kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I.pdf

Download (262kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter II.pdf

Download (432kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter III.pdf

Download (296kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter IV.pdf

Download (261kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter V.pdf

Download (139kB) | Preview

Abstract

The purpose of this study was to investigate the teacher’s strategies on teaching English vocabulary at eleventh grade of SMA NU Palangka Raya. There are three problems that going to be discussed in this thesis those are : (1) what are the teacher’s strategies in teaching vocabulary at the eleventh grade students of SMA NU Palangka Raya, (2) why does the teacher apply the strategy teaching vocabulary at the eleventh grade students of SMA NU Palangka Raya, and (3) What are the teacher’s problems in teaching English vocabulary at the eleventh grade students of SMA NU Palangka Raya.

In this study, the writer used a qualitative approach with descriptive research design to address these problems. In collecting the data, the writer used some techniques, namely (1) observation, (2) interview, and (3) documentation. In analyzing the data, the writer used some techniques namely: (1) data collecting, (2) data reduction, (3) data display, and (4) conclusion/verification. The subject in this study was an English teacher

Based on the analysis of an interview. The writer found the strategies used by the teacher were multiple meaning, game and memorization. Using multiple meaning the students can get one more meaning of vocabulary. While the game play, the students feel enjoy in studying vocabulary. And then memorizing is the ease understanding the English language. So, the strategies used teaching English vocabulary in teaching at the eleventh grade of SMA NU Palangka Raya. But in fact, the students still find it difficult. Then it is suggested that when a teacher English vocabulary, she or he must use appropriate teachers strategies to improve student’s vocabulary mastery.

ABSTRAK

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui strategi guru bahasa inggris dalam mengajar kosa kata bahasa inggris pada kelas XI di SMA NU palangka Raya. Masalah dari penelitian ini adalah: (1) apa strategi guru bahasa inggris dalam mengajar kosa kata bahasa inggris pada kelas XI di SMA NU palangka Raya. (2) kenapa guru mengaplikasikan strategi pengajaran kosa kata bahasa inggris pada kelas XI di SMA NU palangka Raya. (3) apa masalah guru dalam mengajar kosa kata bahasa inggris pada kelas XI di SMA NU Palangka Raya.

Pada penelitian ini, penulis menggunakan pendekatan kualitatif dengan desain penelitian deskripstif untuk menjawab masalah-masalah diatas. Dalam pengumpulan data, penulis menggunakan beberapa teknik-teknik yaitu: (1) observasi, (2) wawancara, (3) dokumentasi. Dalam menganalisi penulis menggunakan beberapa teknik yaitu: (1) pengumpulan data, (2) reduksi data, (3) menampilkan data, dan (4) verifikasi. Subjek penelitian ini adalah guru bahasa inggris dan beberapa siswa kelas XI sebagai penunjang.

Berdasarkan hasil analisis dari wawancara tersebut, penulis menemukan strategi yang digunakan guru adalah multiple meaning, permainan dan menghafal. Dengan cara multiple meaning, siswa akan mendapat dua arti kata sekaligus. Kemudian permainan game siswa merasa lebih santai dalam memperoleh kosa kata baru. Dan juga, dengan mengahafal agar siswa lebih mudah memahami bahasa Inggris. Jadi dari strategi yang digunakan guru pada saat mengajar kosa kata bahasa Inggris kelas XI di SMA NU Palangka Raya. Tetapi faktanya, siswa-siswa masih saja mengalami kesulitan. Dan disarankan ketika guru bahasa inggris mengajarkan kosa kata, dia dapat menggunakan strategi guru dalam meningkatkan penguasaan kosa kata siswa.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: teacher; teaching strategy; vocabulary; bahasa Inggris; Laws of Republic Indonesia About Teacher
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 18 Jul 2017 04:39
Last Modified: 18 Jul 2017 04:39
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/638

Actions (login required)

View Item View Item