Ibnu, Baihaki (2014) Developing English Worksheet Based On Materials For The Sevents Grade Students At Madrasah Tsanawiyah Darul Amin Palangka Raya Academic Year 2014/2015. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
|
Text
Abstract (IB).pdf Download (317kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter I (IB).pdf Download (245kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter II (IB).pdf Download (145kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter III (IB).pdf Download (35kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter IV (IB).pdf Download (135kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter V (IB).pdf Download (25kB) | Preview |
Abstract
The objectives of this study analyzed the base problems as follows: (a) To know students’ and teachers’ needs and response to the English worksheet to support English learning at MTs Darul Amin Palangka Raya. (b) To know the types of worksheet for the seventh grade students at MTs Darul Amin Palangka Raya to support of English learning.
In the study, the writer used research and development method. And then, the writer used questionaire to collect the data. There were 40 persons as the subject; 30 students the seventh grade at MTs Darul Amin Palangka Raya and 10 English teachers’ at MTs in Palangka Raya.
Based on the result of this research, MTs Darul Amin Palangka Raya on academic year 2014/2015; There were 5 students’ response to the English worksheet; (a) the students need worksheet that easy to understand, (b) the students need text easy to understand, (c) the students need many examples and instruction to do it, (d) the students need the interesting worksheet, and (e) students needs the worksheet with the types multiple choice and essay.
On the other hand, teachers’ response to the worksheet were on 5 responses as follows: (a) the teachers need the materials in the worksheet suitable to syllabus, (b) the teachers need the worksheet with many pictures, (c) the teachers need the instruction to do the task, (d) the teachers need the worksheet have not double meaning, and (e) the teachers need reading texts thhat easy to understand.
Indonesia
Tujuan utama penelitian ini adalah untuk mengkaji masalah-masalah mendasar sebegai berikut: (a) Untuk mengetahui kebutuhan siswa dan guru serta respon siswa dan guru terhadap lembar kerja bahasa Inggris dalam mendukung pembelajaran bahasa Inggris di MTs Darul Amin Palangka Raya. (b) Untuk mengetahui jenis-jenis lembar kerja untuk siswa kelas tujuh MTs Darul Amin Palangka Raya sebagai pendukung dari pembelajaran bahasa Inggris.
Penelitian ini menggunakan metode penelitian dan pengembangan dimana kuesioner digunakan dalam mengumpulkan data. Subyek penelitian berjumlah 40 orang. Terdiri dari 30 siswa kelas tujuh Madrasah Tsanawiyah Darul Amin Palangka Raya dan 10 guru bahasa Inggris di Madrasah Tsanawiyah kota Palangka Raya.
Berdasarkan hasil penelitian, Madrasah Tsanawiyah Darul Amin Palangka Raya tahun ajaran 2014/2015 adalah: ada 5 respon siswa terhadap lembar kerja bahasa Inggris, (a) siswa membutuhkan lembar kerja yang mudah untuk dipahami, (b) siswa membutuhkan teks yang mudah dipahami, (c) siswa membutuhkan banyak contoh dan cara untuk mengerjakan, (d) siswa membutuhkan lembar kerja yang menarik, dan (e) siswa membutuhkan lembar kerja dengan jenis pilihan ganda dan essay.
Sedangkan pada respon guru pada lembar kerja ada 5 respon diantaranya: (a) guru membutuhkan materi lembar kerja yang sesuai dengan syllabus, (b) guru membutuhkan lembar kerja yang banyak gambar, (c) guru membutuhkan lembar kerja yang dilengkapi dengan cara mengerjakan soal, (d) guru membutuhkan lembar yang kerja yang tidak mengandung makna ganda, and (e) guru membutuhkan lembar kerja jenis teks bacaan yang mudah untuk dipahami
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Subjects: | 13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130204 English and Literacy Curriculum and Pedagogy (excl. LOTE, ESL and TESOL) 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | usman usman usman |
Date Deposited: | 19 Jan 2017 09:27 |
Last Modified: | 19 Jan 2017 09:27 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/381 |
Actions (login required)
View Item |