Teacher’s Strategies On Overcoming Students’ Problems Of English Speakingat MAN Model Palangka Raya

Yayu Juli, Rafiqoh (2015) Teacher’s Strategies On Overcoming Students’ Problems Of English Speakingat MAN Model Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstract (YJ).pdf

Download (573kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I (YJ).pdf

Download (367kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter II (YJ).pdf

Download (466kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter III (YJ).pdf

Download (232kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter IV (YJ).pdf

Download (373kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter V (YJ).pdf

Download (87kB) | Preview

Abstract

The purpose of this study was to describe the teachers’ strategies on overcoming students’ English speaking at MAN MODEL Palangka Raya.
There are two problems that going to be discussed in this thesis those are:(1) What are the teacher’s strategies on overcoming students’ problems of English speaking at MAN MODEL Palangkaraya. (2) What are the teacher’s problems in teaching English Speaking
The writer used qualitative approach with descriptive qualitative method. In collecting the data, the writer used some techniques, namely: (1) Observation, (2) Interview, and (3) Documentation. In analyzing the data, the writer used some techniques, namely: (1) Data collecting, (2) Data reduction, (3) Data display, and (4) conclution / verification. The subject in this study was an English Teacher that chosen by porpusive sampling.
The main research finding were:
The teacher’s strategies on overcoming students’ English speaking can be seen based on three activities such as pre-speaking activities, while-speaking activities and post-speaking activities. In the learning speaking process of teacher’s strategies on overcoming students’ problems English speaking at MAN MODEL Palangka Raya, The teacher used direct centered learning strategies, there were some strategies used by the teacher in overcoming the problems English in learning speaking : (1) Switching to the mother tongue, (2) Giving Help students in learning activity, (3) Using Mime and Gesture, (4) Avoiding communication partically or totally, (5) Selecting the topic before learning speaking, (6) Adjusting or approximatting the message, (7) Coinning words, (8) Using circumlocutions or synonym
The problems faced by teacher in teachers strategies on Overcoming students English speaking : (1) lack of motivation to learn in students (2) The students still feeling of shy (3) Lack of students confidence

Indonesia
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menggambarkan Strategi guru dalam mengatasi kesulitan berbicara bahasa inggris siswa di MAN Model Palangka Raya.
Masalah dari penelitian ini adalah: (1) Apa strategi guru dalam mengatasi berbicara bahasa inggris siswa di MAN MODEL Palangkaraya. (2) Apa saja masalah yang dihadapi guru daalam pembelajaran berbicara bahasa inggris.
Penulis menggunakan pendekatan kualitatif dengan metode deskriptif kualitatif. Dalam mengumpulkan data, penulis menggunakan beberapa teknik yaitu: (1) Observasi, (2) Wawancara, and (3) Dokumentasi. Dalam menganalisis data penulis menggunakan berapa teknik yaitu (1) Pengumpulan Data, (2) reduksi data, (3) Menampilkan data, dan (4) Verifikasi/ conclution. Subject dari penelitian ini adalah Guru Bahasa Inggris yang dipilih oleh purposive sampling.
Temuan Penelitian utama adalah :
Proses penggunaan strategi guru dalam mengatasi kesulitan berbicara siswa, kegiatan yang dilakukan oleh guru adalah seperti kegiatan pre-speaking activity, while-speaking activity, dan post speaking activity. Di dalam proses pembelajaran guru mengatasi kesulitan berbicara bahasa inggris siswa di MAN MODEL Palangka Raya dengan menggunakan strategi langsung yang berpusat pada guru, ada beberapa strategi yang digunakan guru untuk mengatasi kesulitan berbicara bahasa inggris siswa (1) Guru merubah ke bahasa ibu (2) Guru membantu siswa dalam aktifitas pembelajaran (3) guru menggunakan mimik dan exspresi (4) Guru menghindari komunikasi secara penuh (5) Guru memilih topic sebelum pembelajaran berbicara (6) Guru menyesuaikan atau mengira sebuah pesan (7) Guru membuat kata baru, (8) Guru menggunakan pemakaian kata yang terlampau banyak dan tidak perlu atau persamaan kata.
Masalah yang terlihat di dalam strategi guru mengatasi kesulitan berbicara bahasa inggris siswa adalah : kurangnya motivasi belajar siswa, siswa masih merasa malu, dan kurangnya rasa percaya diri siswa

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Subjects: 13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130204 English and Literacy Curriculum and Pedagogy (excl. LOTE, ESL and TESOL)
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: usman usman usman
Date Deposited: 11 Jan 2017 08:56
Last Modified: 11 Jan 2017 08:56
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/348

Actions (login required)

View Item View Item