Maulida, Siti (2015) The effect of authentic materials as media on English vocabulary score of the eighth grade students of MTs Darul Amin Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
|
Text
Abstract SM.pdf Download (868kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter I SM.pdf Download (288kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter II SM.pdf Download (334kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter III SM.pdf Download (653kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter IV SM.pdf Download (662kB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT
The purpose of this study was to measure the effectiveness of using Authentic Materials as media in teaching English vocabulary score at the eighth grade students at MTS Darul Amin Palangka Raya. In this study, the writer used quasi experimental design, where the writer used nonrandomized control group, pre-test post-test design. The population of the study was all of the eighth grade students of MTs Darul Amin Palangka Raya, which consist of 102 students. In this study, there were two groups; they were experiment group which consists of 25 students (VIII-B) and control group which consists of 26 students (VIII-C). The writer gave a pre-test to gain the first students’ score. After gaining the pre-test score, the writer gave treatment by Authentic Materials as media to the experiment group, and control group taught using handout. After that, the writer gave posttest to the both experimental and control group to gain the students’ final score. In this study, the writer used t-test formula to examine the hypothesis. In addition, the writer used SPSS 16 program to compare the data.
The result of t test using manual calculation showed that tobserved was higher than ttable at 5% and 1% significance level (2.01 < 3.495 > 2.68). It meant Ha was accepted and Ho was rejected. This finding indicated that the alternative hypothesis (Ha) stating that the use authentic materials as media gave effect in increasing students’ vocabulary mastery scores at the eighth grade students of MTs Darul Amin Palangksa Raya was accepted. In other words, the null hypothesis (Ho) stating that the use of authentic materials as media does not gave effect in increasing students’ vocabulary mastery scores at the eighth grade students of MTs Darul Amin Palangka Raya was rejected. Therefore, authentic materials as media show better improvement of vocabulary mastery than those taught by using non-authentic materials (text book).
ABSTRAK
Penelitian ini bertujuan untuk mengukur keefektifan penggunaan materi asli sebagai media terhadap skor kosa kata bahasa inggris pada siswa kelas delapam di MTs Darul Amin Palangka Raya. Dalam penelitian ini, penulis menggunakan desain kuasi eksperimen, dimana penulis menggunakan desain pra uji pasca uji, tidak mengacak kelompok kontrol. Populasi dalam penelitian ini adalah siswa kelas delapan MTs Darul Amin Palangka Raya yang berjumlah 120 siswa. Dalam penelitian ini, ada dua kelompok, mereka adalah kelompok eksperimen yang berjumlah 25 siswa (VIII-B) dan kelompok kontrol yang berjumlah 26 siswa (VIII-C). Kedua kelompok diberi pra-uji untuk memperoleh nilai pertama siswa. Setelah mendapat nilai pra uji, siswa dikelompok experiment diajarkan dengan menggunakan materi asli seperti media dan group control diajarkan menggunaka lembar kerja. Dalam penelitian ini, penulis menggunakan rumus tes t untuk menguji hipotesis. Selain itu, penulis juga menggunakan program SPSS 16 untuk membandingkan data.
Hasil tes t dengan menggunakan penghitungan manual menunjukkan bahwa nilai to lebih besar dari ttable pada taraf signifikansi 5% dan 1% (2.01 > 3.495 > 2.68). Ini berarti Ha diterima dan Ho ditolak. Hasil dari pengujian hipotesis menentukan bahwa hipotesis alternatif (Ha) menyatakan bahwa penggunaan Authentik material memberi pengaruh pada peningkatan penguasaan nilai kosakata siswa pada siswa kelas VIII MTs Darul Amin Palangka Raya telah diterima. Sementara itu, hipotesis nihil (Ho) menyatakan bahwa penggunaan authentik material tidak memberi pengaruh pada peningkatan penguasaan nilai kosakata siswa pada siswa kelas VIII MTs Darul Amin Palangka Raya telah ditolak. Oleh karena itu, materi asli seperti media menunjukan peningkatan yang lebih baik pada penguasaan kosa kata siswa dari pada yang diajarkan dengan mengunakan bukan materi asli ( buku teks).
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Key words: Authentic Materials; Media; English Vocabulary Score; Skor kosakata Bahasa Inggris |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | muchti muchti nurhidaya |
Date Deposited: | 10 Oct 2016 06:45 |
Last Modified: | 10 Oct 2016 06:45 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/274 |
Actions (login required)
View Item |