Adawiyah, Rabiatul (2015) The effect of song lyrics listening on phrasal verb mastery of second grade students at MAN-Model Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
|
Text
Abstract RA.pdf Download (333kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter I RA.pdf Download (446kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter II RA.pdf Download (353kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter III RA.pdf Download (717kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter IV RA.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text
Chapter V RA.pdf Download (65kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter VI RA.pdf Download (148kB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT
The principle purpose of the study is to measure the effect of the effect of song lyrics listening on phrasal verb mastery of second grade students at MAN Model Palangka Raya.
The type of study was experimental study especially non-randomize control group, pre-test - post-test design and the writer used quantitative approach in finding out the answer of the problem of study.
The population of the study was the whole students of the second grade students of MAN Model Palangka Raya with the total number of the students were 293 students. There were two classes becoming sample of study namely XI IA II as experiment group and XI IA I as control group with the total number of each class are 36 students. The sample of study is determined using English song.
Both of groups were given a pre-test to gain the first students’ vocabulary score. After gaining the pretest score, the students in the experimental group were taught using Song lyrics and the students in the control group were taught without using Song lyrics. After that, the writer gave a post-test to the both experimental and control group to gain the students’ final score.
After getting the data from experimental and control group, the writer analyzed the data using t-test calculation with manual and also SPSS 17.0 program to test the hypothesis. The result of t-test with manual calculation found the calculated value ( tobserved ) was greater than ttable at 1% and 5% significance level or 1.980 < 3.682 > 2.617 and the result of t-test with SPSS 17.0 calculation also found the calculated value ( tobserved ) was greater than ttable at 1% and 5% significance level or 1.980 < 3.682 > 2.617. The result of testing hypothesis determined that alternative hypothesis (ha) stating that teaching vocabulary using English movie give effect on the students’ vocabulary score was accepted and null hypothesis (ho) stating that teaching vocabulary using Song lyrics did not gave effect on the students’ vocabulary score was rejected. It meant that teaching vocabulary using Song lyrics gave effect on the students’ vocabulary score of the second grade students of MAN Model Palangka Raya.
ABSTRAK
Tujuan utama dari penelitian ini adalah untuk mengukur pengaruh mengajar phrasal verb menggunakan lagu berbahasa inggris terhadap nilai siswa dalam menguasai kosa kata pada kelas dua di MAN Model Palangka Raya.
Jenis penelitian ini adalah penelitian eksperimen khususnya desain tanpa pengacakan, kelompok kontrol, pra-uji - pasca-uji dan penulis menggunakan pendekatan kuantitatif untuk menemukan jawaban dari penelitian.
Populasi dari penelitian ini adalah seluruh siswa kelas delapan XI di MAN Model Palangka Raya yang berjumlah 293 siswa. Terdapat dua kelas yang menjadi sampel penelitian yaitu kelas XI IA II sebagai kelompok eksperimen dan XI IA I sebagai kelompok kontrol yang masing-masing kelas berjumlah 36 siswa. Penentuan sampel penelitian dengan menggunakan media lagu berbahasa inggris.
Kedua kelompok diberikan pra-uji untuk memperoleh nilai pertama siswa. Setelah memperoleh nilai pra-uji, siswa di kelompok eksperimen diajarkan dengan lagu berbahasa inggris dan siswa di kelompok kontrol diajarkan tanpa lagu berbahasa inggris. Kemudian, penulis memberikan pasca-uji kepada kedua kelompok ekperimen dan kontrol untuk memperoleh nilai akhir siswa.
Setelah mendapatkan data dari kelompok eksperimen dan kontol, penulis menganalisis data tersebut menggunakan perhitungan T-test dengan perhitungan manual dan program SPSS 17.0 untuk pengujian hipotesis. Hasil dari perhitungan uji-t dengan perhitungan manual menunjukkan nilai thitung lebih besar dari pada ttable pada 1% and 5% tingkat signifikansi atau 1.980 < 3.682 > 2.617 dan hasil dari perhitungan uji-t dengan perhitungan program SPSS 17.0 juga menunjukkan nilai thitung lebih besar dari pada ttable pada 1% and 5% tingkat signifikansi atau 1.980 < 3.682 > 2.617. Hasil pengujian hipotesis menunjukkan bahwa Hipotesis Alternative (ha) yang menyatakan bahwa mengajar kosa kata menggunakan lagu berbahasa inggris memberikan pengaruh pada nilai kosa kata siswa telah diterima dan Hipotesis Nihil (ho) yang menyatakan bahwa mengajar kosa kata menggunakan lagu berbahasa inggris tidak memberikan pengaruh pada nilai kosa kata siswa telah ditolak. Ini berarti bahwa mengajar kosa kata menggunakan lagu berbahasa inggris memberikan pengaruh terhadap nilai siswa dalam menguasai kosa kata pada siswa kelas sebelas MAN Model Palangka Raya.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Key Words: Song lyrics; English vocabulary; Lagu berbahasa Inggris |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | muchti muchti nurhidaya |
Date Deposited: | 04 Oct 2016 02:10 |
Last Modified: | 04 Oct 2016 02:10 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/263 |
Actions (login required)
View Item |