Comparative study on the learning styles (visual, auditory, and kinesthetic) towards vocabulary mastery of the tenth grade students of SMK N 1 Palangka Raya

Yuwanti, Norma (2015) Comparative study on the learning styles (visual, auditory, and kinesthetic) towards vocabulary mastery of the tenth grade students of SMK N 1 Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstract NY.pdf

Download (835kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I NY.pdf

Download (284kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter II NY.pdf

Download (274kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter III NY.pdf

Download (461kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter IV NY.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter V NY.pdf

Download (150kB) | Preview

Abstract

ABSTRACT

The writer has chosen the learning style to master vocabulary to find the comparison the learning style in the students’ vocabulary score.The objective these studies were (1) to know the learning styles of class A of the tenth grade students of SMK N 1 of Palangka Raya in mastering vocabulary, (2) to know the learning styles of class B of tenth grade students of SMK N 1 of Palangka Raya in mastering vocabulary, (3) to know the significance difference that achieved by the class A and class B of the tenth grade students of SMK N 1 Palangka Raya.

The type of study was Expose-Facto research and the writer used quantitative approach in finding out the answer of the problem of study. The population of this study was all of the tenth grade students of SMK N 1 Palangka Raya. There were two classes becoming sample of study namely class A consist of 40 students and class B consist of 40 students of the tenth grade students of SMK N 1 Palangka Raya. In taking sample, the writer used proportional cluster random sampling. The collected data were taken from questionnaire, test, and documentation.

The writer used t-test calculation with manual and SPSS 21.0 calculation to test hypothesis. The result of t-test with SPSS 21.0 calculation found the calculated value (tobserved) was greater than ttableat 1% and 5% significance level or 2.00 < 6.898 > 2.66. It was interpreted that alternative hypothesis (Ha) stated that there was significant difference between means of variables was accepted and null hypothesis (Ho) stated that there was no significant difference means of variables was rejected. It meant there was significant difference between the result of learning style’s class A in mastering vocabulary and learning style’s class B in mastering vocabulary.

ABSTRAK

Penulis telah memilih gaya belajar dalam penguasaan kosa-kata, untuk mendapatkan perbandingan dari gaya belajar dalam nilai penguasaan kosa-kata. Tujuan penelitian ini adalah (1) untuk mengetahui gaya belajar siswa kelas X A di SMK N 1 Palangka Raya dalam menguasai kosa-kata, (2) untuk mengetahui gaya belajar siswa kelas X B di SMK N 1 Palangka Raya dalam menguasai kosa-kata, (3) untuk mengetahui perbedaan yang signifikan pada siswa kelas X A and Kelas X B di SMK N 1 Palangka Raya dalam menguasai kosa-kata.

Jenis penelitian ini adalah penelitian Ekspos Fakto dan penulis menggunakan pendekatan kuantitatif untuk menemukan jawaban dari penelitian. Populasi penelitian ini adalah semua kelas X di SMK N 1 Palangka Raya. Terdapat dua kelas yang menjadi sampel penelitian yaitu kelas A yang terdiri dari 40 siswa dan kelas B yang terdiri dari 40 siswa. Penentuan sampel penelitian dengan menggunakan teknik proporsikluster random sampling. Ada 3 cara yang digunakan dalam pengumpulan data yaitu kuesioner, tes, dan dokumentasi.

Penulis menggunakan perhitungan uji-t menggunakan hitungan manual dan program SPSS 21.0 program untuk pengujian hipotesis. Hasil dari perhitungan uji-t dengan perhitungan program SPSS 21.0 menunjukkan nilaithitung lebih besar daripada ttable pada 1% and 5% tingkat signifikasi atau 2.00 < 6.898 > 2.66. Hasil pengujian menunjukkan bahwa Hipotesis Alternative (Ha) yang menyatakan bahwa ada perbedaan signifikan antara nilai mean dari variabel-variabel diterima dan Hipotesis Nul (Ho) yang menyatakan bahwa tidak ada perbedaan signifikan antara nilai mean dari variable-variabel ditolak. Interpretasi tersebut menjawab permasalahan penelitian bahwa ada perbedaan signifikan dalam gaya belajar kelas A untuk penguasaan kosa-kata dangan gaya belajar kelas B untuk penguasaan kosa-kata untuk penguasaan kosa-kata.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Key Words :Vocabulary; Learning Style; Kosakata; gaya belajar
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 03 Oct 2016 07:51
Last Modified: 03 Oct 2016 07:51
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/260

Actions (login required)

View Item View Item