The students’ problems in the use of the plural nouns in tenth class of SMK YP SEI Palangka Raya

Safitri, Melia (2015) The students’ problems in the use of the plural nouns in tenth class of SMK YP SEI Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstract ME.pdf

Download (879kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I ME.pdf

Download (156kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter II ME.pdf

Download (277kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter III ME.pdf

Download (197kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter IV ME.pdf

Download (163kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter V ME.pdf

Download (71kB) | Preview

Abstract

ABSTRACT

The purposes of this research are to describe and find out the tenth class students’ problems in the useof plural noun and the English teacher’s effort to overcome their problems.

In this research the writer used analytical research. The research instruments to collect the data used observasi, test, and interview. Populations of this study were all of the tenth class students of SMKYP SEI Palangka Raya. Total the populations at tenth class are 21 students. The writer used purposive sampling to take the samples and the writer took tenth class, so the writer got 21 students from the populations as the sample.

To know the students’ problems in use a plural noun, the students have to do the test, the test are found plural noun in text, and write the 50 singular nouns of the change to plural noun that has given by the researcher. The writer also interviewed the English teacher to known the English teacher effort to overcome their problems, and interviewed with two students which got score low.
The results of the test were: At the first test there were 11 students (53%) success in the test and there were 10 students (47%) have failed in the test. At the second test there were 17 students (81%) have success in the test and there were 4 students (19%) have failed in the test. From the entire samples there were 28 students (67%) who have success in the test and there were 14 students (33%) who have failed in the test in using letter -s/es as a plural noun.

The students’ problems in English were English grammar different with Indonesian, Lack of vocabulary, Limitation of the facilities and media in teaching learning English. Especially in using letter –s/es the students’ problems were: they have not known too much about plural noun in special case, The students difficult enough to determine the plural nouns ending with letter -s and possessive nouns, and the students difficult enough to determine the plural nouns ending with letter -s and verb agreement to the third person in simple present tense.

ABSTRAK

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengambarkan dan mememukan masalah siswa kelas sepuluh dalam menggunakan plural noun dan upaya guru bahasa inggris dalam mengatasi masalah tersebut.

Di penelitian ini penulis memilih analytical research. Instrument penelitian untuk pengumpulan data adalah observasi, test dan wawancara. Population dipenelitian ini adalah semua siswa kelas sepuluh SMK YP SEI Palangka Raya. Total population di kelas sepuluh adalah 21 siswa. Penulis memilih sekolompok orang untuk di jadikan contoh/alat percobaan dan penulis memilih kelas sepuluh, jadi penulis mengambil 21 siswa dari population menjadi contoh/alat percobaan.

Untuk mengetahui masalah siswa dalam menggunakan plural noun, siswa harus melakukan test, test nya adalah mencari plural noun didalam text bacaan dan menulis 50 singular untuk diubah menjadi plural noun itu yang diberikan oleh peneliti.penulis juga melakukan wawancara kepada guru bahasa inggris untuk mengetahui upaya guru dalam mengatasi masalah tersebut, dan melakukan wawancara dengan 2 siswa yang mendapat nilai rendah.

Hasil dari test adalah test pertama ada 11 siswa (53%) sukses dalam melakukan test dan ada 10 siswa (47%) yang gagal dalam melakukan test. Test kedua ada 17 siswa (81%) yang sukses dalam melakukan test dan 4 siswa (19%) yang gagal dalam melakukan test. Dari semua contoh/alat percobaan ada 28 students (67%) yang sukses dan 14 siswa (33%) yang gagal dalam menggunaka akhiran s/es dalam plural noun.
Masalah siswa dalam bahsa inggris adalah tatabahasa dalam bahasa inggris berbeda dengan bahasa indonesia, kekurangan dalam penguasan kosa kata, sedikitnya fasilitas dan media dalam pembelajaran bahasa inggris. Terutama masalah siswa dalam penggunaan akhiran s/es adalah mereka tidak tahu banyak tentang plural noun. Siswa cukup kesulitan untuk memecahkan akhiran s dan possessive nouns dan siswa cukup sulit memecahkan akhiran s dalam verb agreement untuk kata ketiga untuk orang dalam simple present tense.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Key Words: Noun; Plural Noun; kata benda
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2004 Linguistics > 200408 Linguistic Structures (incl. Grammar, Phonology, Lexicon, Semantics) > 20040803 Syntax and Grammar
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 30 Sep 2016 06:59
Last Modified: 30 Sep 2016 06:59
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/247

Actions (login required)

View Item View Item