PenerapanModel Pembelajaran Kreatif Produktif dalam Pembelajaran Fisika Materi Gaya di Kelas VIII Semester II MTsN 2 Palangka Raya Tahun Ajaran 2013/2014.

Surif, Surif (2014) PenerapanModel Pembelajaran Kreatif Produktif dalam Pembelajaran Fisika Materi Gaya di Kelas VIII Semester II MTsN 2 Palangka Raya Tahun Ajaran 2013/2014. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstrak (SR).pdf

Download (438kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB I (SR).pdf

Download (307kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB II (SR).pdf

Download (538kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB III (SR).pdf

Download (467kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB IV (SR).pdf

Download (549kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB V (SR).pdf

Download (9kB) | Preview

Abstract

Penelitianini bertujuan untuk mendeskripsikan: (1) aktivitas guru dengan menggunakan model pembelajaran kreatif produktif pada materi gaya, (2) aktivitas siswa dengan menggunakan model pembelajaran kreatif produktif, (3) Hasil belajar siswa pada materi gaya dalam pembelajaran kreatif produktif, (4) respon siswa terhadap model pembelajaran kreatif produktif.
Penelitian ini merupakan jenis penelitian deskriptif. Populasi penelitian adalah semua kelas VIII semester 2 MTsN II Palangka Raya Tahun Ajaran 2013/2014 dan sampel penelitian adalah kelas VIII-E dengan jumlah siswa 35 orang.Instrumen yang digunakan dalam penelitiana dalah lembar pengamatan aktivitas guru, aktivitas siswa, tes hasil belajar siswa sebanyak 35 soal, serta angket respon siswa.
Hasil penelitian diperoleh bahwaaktivitas guru dengan menggunakan model pembelajaran kreatif produktif pada materi gaya diperolehskorrata-rata 40 dengan kategori baik. Aktivitas siswa yang dominan dalam model pembelajaran kreatif produktif saat siswa melakukan kegiatan percobaan diperoleh persentase rata-rata 11,5%. Hasil belajar siswa secara individu diperoleh 26 siswa tuntas dan 8 siswa tidak tuntas, ketuntasan TPK diperoleh 27 TPK tuntas dan 7 TPK tidak tuntas.Respon siswa terhadap model pembelajaran kreatif produktif memotivasi siswa lebih aktif dalam pembelajaran fisika(97,06%). Siswa menyatakan baru proses pembelajaran fisika dengan menggunakan model pembelajaran kreatif produktif (79,41%). Siswa merasa senang selama mengikuti pembelajaran dengan menggunakan model pembelajaran kreatif produktif (94,12%).

English
The study is intended to describe: (1) the activities of the teacher in productive-creative learning model in the topic of force, (2)the activities of the students in productive-creative learning model,(3) the students learning outcomes in productive-creative learning model in the topic of force, (4) the student’s responses toward productive-creative learning.
The study is a kind of descriptive approach. The populations of the study are all the students of class VIII of semester II MTsN 2 Palangka Raya in the academic year 2013/2014 and samples of the study are 35 students of class VIII-E. The instruments of the study are the sheet of the teacher, students activities of observation, test of the students consisting of 35 items, and the questionnaire of students responses.
The result of study were obtained the teacher of activities inproductive-creative learning modelthe topic of force obtains the average score 40 with good qualification. The activities of the students whichthe aredominant activities in productive-creative learning modelare done during experiment obtains the average present 11,5%. The students learning outcomes individually obtains 26 students is successful and 8 students unsuccessful, the completeness TPK obtains 27 TPKis successful and 7 TPK unsuccessful. The students responses toward productive-creative learning model students motivated more actively in physics learning (97.06%). Students learning process declares new physics using productive-creative learning model (79.41%). The students feel happy to follow physics learning activities with productive-creative learning model (94,12%).

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Subjects: 13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130210 Physical Education and Development Curriculum and Pedagogy
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan IPA > Program Studi Pendidikan Fisika
Depositing User: usman usman usman
Date Deposited: 26 Aug 2016 02:47
Last Modified: 26 Aug 2016 02:47
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/100

Actions (login required)

View Item View Item