Dayakese students motivation in learning English at SMA Negeri 4 Palangka Raya

Prismayani, Prismayani (2016) Dayakese students motivation in learning English at SMA Negeri 4 Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstract.pdf

Download (254kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I.pdf

Download (30kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter II.pdf

Download (95kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter III.pdf

Download (128kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter IV.pdf

Download (95kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter V.pdf

Download (9kB) | Preview
[img]
Preview
Text
References n appendix.pdf

Download (91kB) | Preview

Abstract

The study was aimed describe the students learning motivation in learning english at SMA Negeri 4 Palangka Raya. The problem of the study was “how is the dayakese students motivation in learning english at SMA Negeri 4 Palangka Raya ?” The study use descriptive quantitative method. The sample consist of 51 students was taken by using purposive sampling technique. The data colected by used observation, questionaire and documentation. A 7- point likert scale used to measure the students interpretation.The result of the data analisys showed that the dayakese students motivation in learning english at SMA Negeri 4 Palangka Raya its about 76 %. It means the students motivation interpreted into high degree motivation. Based on this study was found several important point; (1) The students who have high motivation in learning english able seen from the activity when teaching learning process, they will be more active than students who have lessmotivation, (2) The students motivation is not only come from themselves but also come from their environment too, and (3) Motivation is able to push someone to do something more to reach the goal.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk menggambarkan motivasi belajar siswa pada pelajaran bahasa inggris di SMA Negeri 4 Palangka Raya. Masalah dari penelitian ini adalah “ bagaimana motivasi belajar siswa dayak pada pelajaran bahasa inggris di SMA Negeri 4 Palangka Raya?” Penelitian ini menggunakan metode deskriptif kuantitatif. Sampel penelitian ini terdiri dari 51 siswa yang diambil berdasarkan tekhnik purposif sampling. Pengumpulan data menggunakan observasi, angket dan dokumentasi. Skala likert tujuh poin digunakan untuk mengetahui interpretasi siswa. Hasil dari data analisis menunjukan motivasi belajar siswa dayak pada pelajaran bahasa inggris di SMA Negeri 4 Palangka Raya adalah 76 %. Itu menunjukan bahwa motivasi belajar siswa tergolong kedalam tingkat motivasi yang tinggi. Berdasarkan penelitian ini ditemukan beberapa poin yang dianggap penting; (1) siswa yang memiliki motivasi yang tinggi dapat dilihat disaat aktifitas belajar mengajar, mereka terlihat lebih aktif dari pada siswa yang memiliki motivasi yang rendah, (2) motivasi siswa tidak hanya datang dari mereka sendiri tetapi dari lingkunganya juga, (3) motivasi mampu mendorong seseorang untuk melakukan sesuatu yang lebih demi mencapai tujuanya.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: motivation; learning; dayakese; suku dayak; bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2002 Cultural Studies > 200202 Asian Cultural Studies
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2002 Cultural Studies > 200299 Cultural Studies not elsewhere classified
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 27 Jul 2017 01:29
Last Modified: 27 Jul 2017 01:29
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/660

Actions (login required)

View Item View Item