Rahayu, Rahayu (2015) The effect of reciprocal teaching strategy toward reading comprehension of the tenth grade students of MA Hidayatul Insan Fii Ta’limiddin Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
|
Text
Chapter I R.pdf Download (285kB) | Preview |
|
|
Text
Abatract R.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text
Chapter II R.pdf Download (373kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter III R.pdf Download (508kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter IV R.pdf Download (912kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter V.pdf Download (153kB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT
The objective of the study was to find out the effect of reciprocal teaching strategy on students reading comprehension of the tenth grader of MA Hidayatul InsanFiiTa’limiddin Palangkaraya.
The study includes in quantitative research with Quasy Experimental Design.The writer designed the lesson plan, conducted the treatment and observed the students’ score by pre-test and post-test. The population of study was the tenth grade students at MA Hidayatul Insan Fii Ta’limiddin Palangka Raya which consisted of two classes. The writer took all students of two classes as the sample of the study. The sample were determined using cluster sampling technique.
Based on the result of data analysis from reading comprehension scores which gained by students before and after conducting treatment, there were significant difference between reading comprehension score at the experimental group and control group by 61,65 and57,15.
After getting the data were from pretest and posttest, the writer analyzed the data using ttest formula to test the hypothesis stated based on the result of analysis, it was found that the value of tobserved = 4,326 with ttable=2,01 at 5% level of significance and ttable=2,68 at 1% level of significance with degrees of freedom= 53. It showed that the tobserved = 4,326 was higher than the ttable =2,01 dan 2,68. The result of testing hypothesis determined that the Alternative Hypothesis (Ha) stating that there was significant effect of Reciprocal teaching strategy for students’ reading comprehension of the tenth grader of MA Hidayatul Insan FiiTa’limiddin Palangkaraya was accepted and the Null Hypothesis (Ho) stating that there was no significant effect of Reciprocal teaching strategy for students’ reading comprehension of the tenth grader of MA Hidayatul Insan Fii Ta’limiddin Palangkaraya was rejected. It meant that there was significant effect of using Reciprocal teaching strategy for students’ reading comprehension of the tenth grader of MA Hidayatul Insan Fii Ta’limiddin Palangkaraya.
ABSTRAK
Tujuan penelitian ini adalah untuk mengukur apakah ada pengaruh yang berarti dalam menggunaan strategi pembelajaran reciprokal untuk pembelajaran pemahaman bacaan terhadap siswa kelas sepuluh MA Hidayatul Insan Fii Ta’limiddin Palangka Raya.
Penelitian ini termasukpenelitian kuantitatif dengan desain Kuasi Eksperimental. Penulis menyusunrencana pembelajaran, memberikan perlakuan dan mengobservasi skor siswa dengan Pra-uji dan Pasca-uji. Populasi dari studi ini adalah murid kelas sepuluh MA Hidayatul Insan Fii Ta’limiddin Palangka Raya yang tediri dari 2 kelas. Penulis memilih seluruh kelas sepuluh yaitu X-A dan X-B sebagai sample. Sample tersebut ditentukan dengan menggunakan teknik Cluster sampling.
Berdasarkan hasil data analisis dari nilai pemahamn bacaan yang diperoleh siswa dari sebelum dan setelah memperoleh perlakuan, terdapat perbedaan yang signifikan antara nilai pemahaman bacaan kelas eksperimen dan kelas kontrol adalah 57,15 dan 61,5. Setelah mendapatkan data dari Pra-uji dan Pasca-uji, penulis menganalisis data tersebut menggunakan rumus ttest untuk menguji hipotesis yang telah ditetapkan. Berdasarkan hasil analisis, ditemukan bahwa nilai dari tobserved= 4,326 dan ttable= 2,01 pada taraf signifikansi 5% dan ttable= 2,68 pada taraf signifikansi 1%dengan derajat kebebasan= 53. Hasil dari penelitian ini menerapkan penelitian kuantitatif dengan desain eksperimental. Penulis menyusun Rencana data analisis menunjukkan bahwa tobserved=4,326 lebih tinggi dari ttable=2,01 and 2,68. Hasil dari Pengujian Hipotesis menentukan bahwa Hipotesis Alternatif (Ha) yang menyatakan bahwa belajarpemahaman membaca menggunakan strategi pembelajaran resiprokal memberikan pengaruh yang signifikan terhadap murid kelas sepuluhMA Hidayatul Insan Fii Ta’limiddin Palangka Raya telah diterima dan Hipotesis Nihil yang menyatakan bahwa belajar pemahaman membaca menggunakan strategi pembelajaran resiprokal tidak memberikan pengaruh yang signifikan terhadap murid kelas sepuluh MA Hidayatul Insan Fii Ta’limiddin Palangka Raya
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Key Words : The Effect; Reciprocal Teaching strategy; Reading Comprehension; Strategi pembelajaran; pemahaman bacaan |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | muchti muchti nurhidaya |
Date Deposited: | 06 Oct 2016 01:16 |
Last Modified: | 06 Oct 2016 01:16 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/264 |
Actions (login required)
View Item |