The students’ strategies in writing descriptive text at the tenth grade of SMA N 1 Mentaya Hilir Selatan Samuda

Abrar, Muhammad (2013) The students’ strategies in writing descriptive text at the tenth grade of SMA N 1 Mentaya Hilir Selatan Samuda. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Cover,Abstrak,daftar isi.pdf

Download (346kB)
[img] Text
Isi Skripsi Muhammad Abrar-0901120463.pdf

Download (564kB)

Abstract

The principle purposes of this study were to describe the students’ strategies in writing descriptive text by the tenth grade of SMA N 1 Mentaya Hilir Selatan Samuda, as follow: (1) What are strategies used by the proficient students’ in writing descriptive text? (2) What are strategies used by the less proficient students’ in writing descriptive text? The objective of this study is to describe the strategies used by the proficient tenth grade students’ of SMA N 1 Mentaya Hilir Selatan Samuda in writing descriptive texts, and to describe the strategies used by the less proficient tenth grade students’ of SMA N 1 Mentaya Hilir Selatan Samuda in writing descriptive texts.

In this study, the writer used qualitative research. The writer got the data, it used some techniques such as observation, interview and questionnaire. In analyzing the data, it used some techniques such as data collection, data reduction, data display, and verification/conclusion.

The main research findings were: 1. Proficient students’ strategies used in writing descriptive text namely; (a). Thinking about the task, use a variety of prewriting strategies. (b). Organizing get idea into paper quickly. (c). At drafting stage, pay attention to meaning over form. (d). Revising at all level: word, sentence, paragraph, and entire text. (e).Revising by adding, reordering ideas. (f). Generating several drafts, each with some revision. 2. Less proficient students’ strategies used in writing descriptive text namely; (a). Starting off confused, without using prewriting strategies. (b). Taking much time to get ideas into paper. (c). Working primarily at the sentence level, struggling with form. (d). Revising primarily at the word and sentence level. Revise surface level items (spelling, grammar, and punctuation). (e). Being confusion over revision, and reordering. (f). Revising primarily only the first draft.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan memberikan gambaran bagaimana strategi dalam menulis teks deskripsi yang digunakan oleh siswa kelas sepuluh SMA N 1 Mentaya Hilir Selatan Samuda. Sebagai berikut: (1). Apa saja strategi yang digunakan oleh siswa yang mampu dalam menulis teks deskripsi? (2). Apa saja strategi yang digunakan oleh siswa yang kurang mampu dalam menulis teks deskripsi? Tujuan utama penelitian ini adalah untuk mengetahui strategi yang digunakan oleh siswa yang mampu dalam menulis teks deskripsi dan strategi yang digunakan oleh siswa kurang mampu dalam menulis teks deskripsi.

Penelitian ini menggunakan metode kualitatif. Dalam pengumpulan data, penelitian ini menggunakan teknik observasi, wawancara dan kuesioner.Dalam menganalisa data, penulis menggunakan teknik pengumpulan data, penyelesaian data, pemaparan data, dan penarikan kesimpulan.

Adapun hasil temuan penelitian ini sebagai berikut; 1. Strategi siswa yang sukses dalam menulis teks deskripsi, antara lain; (a). Mengerjakan tugas dengan menggunakan strategi prewriting. (b). Menuangkan ide dengan cepat pada kertas. (c). Pada tahap drafting, memperhatikan arti dari bentuk kalimat. (d). Mengoreksi seluruh tingkatan kata, kalimat, pragrap dan seluruh teks. (e). Mengoreksi dengan menambahkan, menyusun ulang ide-ide. (f). Menghasilkan beberapa draft, masing-masing dengan mengoreksinya. 2. Strategi siswa yang tidak sukses dalam menulis teks deskripsi, antara lain; (a). Memulai dengan kebingungan tanpa menggunakan prewriting strategi. (b). Menghabiskan banyak waktu erlukan waktu untuk menuangkan ide kedalam kertas. (c). Mengerjakan pada tingkatan kalimat dengan bentuk berjuang. (d). Terutama merevisi pada tingkatan kata dan kalimat (ejaan, tata bahasa dan tanda baca). (e). Mengoreksi kata dan kalimat. (f). Merevisi terutama hanya pada draft awal.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry ekaputri
Date Deposited: 13 Jul 2020 02:13
Last Modified: 13 Jul 2020 02:13
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/2497

Actions (login required)

View Item View Item