Anggraini, Fitria (2015) The effectiveness of outline technique on the students’ writing ability at the eleventh grade of SMAN-4 Palangka Raya 2014/2015 academic year. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
|
Text
CHAPTER I.pdf Download (51kB) | Preview |
|
|
Text
CHAPTER II.pdf Download (115kB) | Preview |
|
|
Text
CHAPTER III.pdf Download (90kB) | Preview |
|
|
Text
CHAPTER IV.pdf Download (192kB) | Preview |
|
|
Text
CHAPTER V.pdf Download (21kB) | Preview |
|
|
Text
Sampul.pdf Download (180kB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT
The study was aimed at measuring the effect of outline technique on the students’ writing ability at the eleventh grade of SMAN-4 Palangka Raya 2014/2015 Academic year. The type of study was experimental design using pretest and postest design. The writer used quantitative approach to find out the problem of the study.
The study used purposive sampling technique to take the sample of the study. The XI IIS 5 class as the sample of study with the total number was 29 students. The subject was given pretest before treatment. Then, the student of experiment group was assigned to write a paragraph using outline technique. Finally, the writer gave posttest to students to gain the final score of writing.
The writer analyzed the data using t-test calculation with manual and SPSS 16 program to test the hypothesis. The result of analysis using manual calculation of tobserve was 15.78 and ttable was 2.05. It meant tobserve > ttable. Next, The result of analysis using SPSS 16 program of tobserve was 15.82 and ttable was 2.05. It meant tobserve > ttable. It could be interpreted based on the result of calculation that alternative hypothesis (Ha)stating that the students who are taught byoutline technique have better writing achievement than the students who are taught by non outline technique was accepted and null hypothesis (Ho) stating that thestudents who are taught by outline technique do not have better writing achievement than the students who are taught by non outline technique was rejected. Based on the result of testing hypothesis using manual calculation, it was found by the value of tobservewas higher than ttable, eitherat 1% and 5% significant level or 2.76 ˂ 15.78 ˃ 2.05. Furthermore, the result of testing hypothesis using SPSS program calculation, it was found by the value of tobservewas higher than ttable, eitherat 1% and 5% significant level or 2.76 ˂ 15.82 ˃ 2.05. It meant that teaching writing using outline technique gave significant effect on the students’ writing ability at the eleventh grade students of SMAN- 4 Palangka Raya.
ABSTRAK
Penelitian ini bertujuan untuk mengukur pengaruh kerangka karangan terhadap kemampuan menulis siswa kelas XI di SMAN-4 Palangka Raya Tahun ajaran 2014/2015.Jenis penelitian ini adalah desain eksperimen yang menggunakan desain pra-uji dan pasca-uji. Penulis menggunakan pendekatan kuantitatif untuk menemukan jawaban dari penelitian.
Penelitian ini menggunakan teknik penarikan tanpa acak untuk mengambil sampel penelitian. Kelas XI IIS 5 sebagai sampel penelitian dengan jumlah keseluruhan adalah 29 siswa. Subjek diberikan pra-uji sebelum perlakuan. Kemudian, siswa di kelompok eksperimen ditugaskan menulis sebuah paragraf menggunakan teknik kerangka karangan. Terakhir, penulis memberikan pasca-uji kepada siswa untuk memperoleh nilai akhir dari menulis.
Untuk menguji hipotesis, penulis menganalisis data tersebut dengan menggunakan perhitungan uji-T dan program SPSS 16. Hasil analisis dengan menggunakan perhitungan manual dari thitung adalah 15.78 dan ttable adalah 2.05. Itu artinya thitung lebih besar dari ttable. Berikutnya, hasil analisis dengan menggunakan program SPSS 16 dari thitung adalah 15.82 dan ttable adalah 2.05. Itu artinya thitung lebih besar dari ttable. Ini dapat diinterpretasikan berdasarkan hasil perhitungan bahwa hipotesis alternatif (Ha) yang mengatakan bahwa siswa yang diajarkan menggunakan teknik kerangka karangan memiliki kemampuan menulis yang baik dibandingkan siswa yang diajarkan tidak menggunakan teknik kerangka karangan telah diterima dan hipotesis nol (Ho) yang mengatakan bahwa siswa yang diajarkan menggunakan teknik kerangka karangan tidak memiliki kemampuan menulis yang baik dibandingkan siswa yangdiajarkan tidak menggunakan teknik kerangka karangan telah ditolak. Berdasarkan hasil pengujian hipotesis menggunakan perhitungan manual, ditemukan nilai thitung lebih tinggi dari ttable, antara taraf signifikansi 1% dan 5% atau 2.76 ˂ 15.78 ˃ 2.05. Selanjutnya, berdasarkan hasil pengujian hipotesis menggunakan perhitungan program SPSS, ditemukan nilai thitung lebih tinggi dari ttable, antara taraf signifikansi 1% dan 5% atau 2.76 ˂ 15.82 ˃ 2.05. Ini berarti pengajaran menulis menggunakan teknik kerangka karangan memberikan efek yang signifikan terhadap kemampuan menulis siswa kelas XI SMAN-4 Palangka Raya.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Key Words: Effect; Outline; Writing Ability; kerangka karangan; menulis |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2004 Linguistics > 200401 Applied Linguistics and Educational Linguistics |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | muchti muchti nurhidaya |
Date Deposited: | 28 Sep 2016 02:00 |
Last Modified: | 28 Sep 2016 02:00 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/229 |
Actions (login required)
View Item |