Students’ perceptions of english as a medium of instruction in the English class of english education study program at IAIN Palangka Raya

Kuncoro, Duto (2015) Students’ perceptions of english as a medium of instruction in the English class of english education study program at IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstract DK.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I DK.pdf

Download (686kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter II DK.pdf

Download (666kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter III DK.pdf

Download (660kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter IV DK.pdf

Download (802kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter V DK.pdf

Download (65kB) | Preview

Abstract

ABSTRACT

The main aim of this research is to uncover to what extent of Students’ Perceptions of English as a Medium of Instruction in the English Class of English Education Study Program at Iain Palangka Raya.

This research used descriptive quantitative method. The population of this research was all of the English Department Students from first semester academic year 2015/ 2016 till seventh semester academic year 2012/ 2013 which consisted 289 students. 84 students were taken as the sample to fill questionnaire questions and, 8 students to answer interview’s questions.

This research belonged to survey research. The technique of collecting the data used questionnaire and interview. In analyzing the data, some procedures were used such as compiling data, and displaying data.

The survey research proved that most of the students agreed with all items that asked about English-Medium Instruction to be implemented in the teaching learning of English Subject in the class of English Education Study Program at IAIN Palangka Raya, it could be seen from the score of Mode showed 3 frequently appeared or in the chart was red color, and also the Median stated the same as Mode, namely 3. Thus, English as a Medium of Instruction needed to be implemented by English lecturers as Medium of Instruction in teaching English Subjects in the English Education Study Program at IAIN Palangka Raya.

ABSTRAK

Tujuan utama dari penelitian ini adalah untuk mengungkap seberapa jauh persepsi mahasiswa terhadap Bahasa Inggris sebagai bahasa pengajaran di kelas Bahasa Inggris Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris IAIN Palangka Raya.

Penelitian ini menggunakan metode deskriptif kuantitatif. Populasi dari penelitian ini adalah semua mahasiswa jurusan Bahasa Inggris dari semester 1 sampai dengan semester 7 dengan jumlah 289 mahasiswa. 84 mahasiswa diambil sebagai sample untuk menjawab soal angket, dan 8 mahasiswa untuk menjawab pertanyaan – pertanyaan wawancara.

Penelitian ini adalah termasuk kedalam penelitian survey. Teknik pengumpulan data menggunakan angket dan wawancara. Dalam menganalisa data, beberapa prosedur digunakan, diantaraya adalah penyusunan data dan memaparkan data.

Penelitian survey membuktikan bahwa kebanyakan mahasiswa setuju dengan semua item pertanyaan yang menanyakan tentang Bahasa Inggris sebagai bahasa pengajaran yang diterapkan dalam kegiatan pembelajaran di kelas mata kuliah bahasa inggris di IAIN Palangka Raya Prodi Pendidikan Bahasa Inggris, pernyataan setuju tersebut terlihat dari nilai yang sering muncul (modus) yaitu 3, atau dalam grafik menunjukan warna merah, dan juga median menunjukan nilai yang sama seperti modus yaitu 3. Dengan demikian, Bahasa Inggris sebagai bahasa pengajaran perlu diterapkan oleh dosen bahasa inggris dalam mengajar mata kuliah bahasa inggris di IAIN Palangkaraya Prodi Pendidikan Bahasa Inggris.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Key word: English;student'sPerception; Bahasa Inggris; Bahasa Pengajaran
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 26 Sep 2016 03:31
Last Modified: 26 Sep 2016 03:31
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/221

Actions (login required)

View Item View Item