The effect of context clues in reading comprehension of the eleventh grade student at SMA Negeri 3 Palangka Raya

Suri, Ahmad (2015) The effect of context clues in reading comprehension of the eleventh grade student at SMA Negeri 3 Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstract AS.pdf

Download (500kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I AS.pdf

Download (313kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter II AS.pdf

Download (303kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter III AS.pdf

Download (492kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter IV AS.pdf

Download (992kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter V AS.pdf

Download (149kB) | Preview

Abstract

ABSTRACT

The objective of the study was to measure the effect of context clues in reading comprehension of the eleventh grade students at SMA Negeri 3 Palangka Raya.

The study included in quantitative research with Quasy Experimental Design. The writer designed the lesson plan, conducted the treatment and observed the students’ score by pretest and posttest. The population of study was the eleventh grade students at SMA Negeri 3 Palangka Rayawhich consisted of two classes. The level of comprehension students are literal and interpretation. The writer took all students of two classes as the sample of the study. The sample were determined using cluster random sampling technique.

The data were analyzed using ttest formula to test the hypothesis stated based on the result of analysis, it was found that the value of tobserved = 2.733 with ttable=2.000at 5% level of significance and ttable=2.660 at 1% level of significance with degrees of freedom=74. It showed that the tobserved was higher than the ttable. The result of testing hypothesis determined that the Alternative Hypothesis (Ha) stating that there wassignificant effect of Context Clues in Reading Comprehension of the eleventh grade students at SMA Negeri 3 Palangka Raya was accepted and the Null Hypothesis (Ho) stating that there was no significant effect of Context Clues in Reading Comprehension of the eleventh grade students at SMA Negeri 3 Palangka Raya was rejected.It meant that there wassignificant effect of Context Clues in Reading Comprehension of the eleventh grade students at SMA Negeri 3 Palangka Raya.

Finally, this study is recommended for the teacher to use the Context Clues for teaching English in reading comprehension especially narrative text.

ABSTRAK

Tujuan penelitian ini adalah untuk mengukur apakah ada pengaruh yang berarti dalam menggunaan Context Clues untuk pembelajaran pemahaman bacaan terhadap siswa kelas sebelas di SMA Negeri 3 Palangka Raya.

Penelitian ini termasuk penelitian kuantitatif dengan desain Kuasi Eksperimental. Penulis menyusun rencana pembelajaran, memberikan perlakuan dan mengobservasi skor siswa dengan Pra-uji dan Pasca-uji. Populasi dari studi ini adalah murid kelas sebelas (XI) SMA Negeri 3 Palangka Raya yang tediri dari 10 kelas. Level pemahaman siswanya adalah literal dan interpretasi. Penulis memilih dua kelas sebelas yaitu XI IPS-1 dan XI IPS-2 sebagai sample. Sample tersebut ditentukan dengan menggunakan teknik cluster sampling.
Data tersebut dianalisismenggunakan rumus ttest untuk menguji hipotesis yang telah ditetapkan. Berdasarkan hasil analisis, ditemukan bahwa nilai dari tobserved= 2.733 dan ttable= 2.000 pada taraf signifikansi 5% dan ttable= 2.660 pada taraf signifikansi 1% dengan derajat kebebasan=74. Hasil dari penelitian ini menerapkan penelitian kuantitatif dengan desain eksperimental. Penulis menyusun Rencana data analisis menunjukkan bahwa tobserved=2.733 lebih tinggi dari ttable=2.000 and 2.660. Hasil dari Pengujian Hipotesis menentukan bahwa Hipotesis Alternatif (Ha) yang menyatakan bahwa belajar pemahaman membaca menggunakan Context Clues memberikan pengaruh yang signifikan terhadap murid kelas sebelas (XI) SMA Negeri 3 Palangka Raya telah diterima dan Hipotesis Nihil yang menyatakan bahwa belajar pemahaman membaca menggunakan Context Clues tidak memberikan pengaruh yang signifikan terhadap murid kelas tujuh (XI) SMA Negeri 3 Palangka Raya telah ditolak. Ini berarti bahwa belajar pemahaman membaca menggunakan Context Clues memberikan pengaruh yang signifikan terhadap murid kelas tujuh (XI) SMA Negeri 3 Palangka Raya.

Akhirnya, penelitian ini direkomendasikan kepada guru agar menggunakan Context Clues dipengajaran Bahasa Inggris dalam hal pemahaman bacaan khususnya teks narrative.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Key Words: Effectiveness; Context Clues; Reading Comprehension; Pemahaman Bacaan
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 22 Sep 2016 02:51
Last Modified: 22 Sep 2016 02:51
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/204

Actions (login required)

View Item View Item