The effectiveness of Team Pair Solo (TPS) techniqueon speaking performance score of the eighth graders of SMP Negeri 1 Palangka Raya

Palupi, Ulfa Asma (2016) The effectiveness of Team Pair Solo (TPS) techniqueon speaking performance score of the eighth graders of SMP Negeri 1 Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstract U.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER I.pdf

Download (250kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER II.pdf

Download (290kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER III.pdf

Download (402kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER IV.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER V.pdf

Download (154kB) | Preview

Abstract

The research aimed to measure the effectiveness of Team Pair Solo (TPS) technique on speaking performance score of the eighth graders of SMP Negeri 1 Palangka Raya.

The study used quantitative design with quasi experimental in finding out the answer of problem of the study. The population of study was the eighth graders of SMP Negeri 1 Palangka Raya which consisted of eight classes. The writer took the sample of two classes whereVIII 2 as control group consisted of 32 students and VIII 3 as experimental group consisted of 32 students. The sample was determined by using cluster sampling.

After getting the data were from pretest and posttest, the writer analyzed the data using SPSS 21.0 program. to test the hypothesis stated based on the result of analysis, it was found that the value of ttest = 2.831 with ttable= 1.999 at 5% level of significance and ttable = 2.657 at 1% level of significance with degrees of freedom = 62. It showed that the ttest was higherthan the ttable. The result of testing hypothesis determined that the Alternatif Hypothesis (Ha) stating that there was significant effect of Team Pair Solo (TPS) technique on speaking performance score of the eighth graders of SMP Negeri 1 Palangka Raya was accepted and the Null Hypothesis (Ho) stating that there was no significant effect of Team Pair Solo (TPS) technique on speaking performance score of the eighth graders of SMP Negeri 1 Palangka Raya was rejected. It meant that there was significant effect of Team Pair Solo (TPS) technique on speaking performance score of the eighth graders of SMP Negeri 1 Palangka Raya. This research recommended on speaking performance score for the students, teachers, and also for the next researchers.

ABSTRAK

Tujuan penelitian ini adalah untuk mengukur apakah ada keefektifan dalam menngunakan teknik Team Pair Solo (TPS) dalam nilai unjuk speaking pada siswa kelas delapan SMP Negeri 1 Palangka Raya.

Studi ini menggunakan kuantitatif dengan desain kuasi eksperimental dalam menemukan jawaban dari permasalahan di studi ini. Populasi dari studi ini adalah siswa kelas delapan SMP Negeri 1 Palangka Raya yang terdiri dari delapan kelas. Penulis memilih dua kelas yaitu VIII 2 sebagai kelas control terdiri dari 32 siswa dan VIII 3 sebagai kelas eksperiment terdiri dari 32 siswa. Sampel tersebut ditentukan dengan menggunakan teknik Kluster Sampel.

Setelah mendapatkan data dari Pra-uji dan Pasca-uji, penulis menganalisis data tersebut menggunakan program SPSS 21.0 untuk menguji hipotesis yang telah ditetapkan berdasarkan hasil analisis, ditemukan bahwa nilai dari ttest = 2.831 danttable= 1.999 pada taraf signifikansi 5% danttable= 2.657 pada taraf signifikansi 1% dengan derajat keabsahan= 62. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa ttest lebih tinggi dari padattable. Hasil dari Pengujian Hipotesis menentukan bahwa Hipotesis Alternatif (Ha) yang menyatakan bahwa ada pengaruh yang signifikan oleh teknik Team Pair Solo (TPS) dalam nilai unjuk speaking pada kelas delapan SMP negeri 1 Palangka Raya telah diterima dan Hipotesis Nihil yang menyatakan bahwa tidak ada pegaruh yang signifikan oleh teknik Team Pair Solo (TPS) dalam nilai unjuk speaking pada kelas delapan SMP negeri 1 Palangka Raya telah ditolak. Ini artinya, bahwa ada pengaruh yang signifikan oleh teknik Team Pair Solo (TPS) dalam nilai unjuk speaking pada kelas delapan SMP negeri 1 Palangka Raya. Penelitian ini direkomendasikan untuk siswa-siswa, guru-guru, dan juga peneliti selanjutnya.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Effectiveness; Team Pair Solo (TPS); speaking performance; score; bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2004 Linguistics > 200401 Applied Linguistics and Educational Linguistics
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 01 Aug 2017 04:40
Last Modified: 01 Aug 2017 04:40
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/681

Actions (login required)

View Item View Item