The students’ preference toward EFL listening teaching strategies at English education program in State Islamic Institute of Palangka Raya

Latifah, Siti (2016) The students’ preference toward EFL listening teaching strategies at English education program in State Islamic Institute of Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstract.pdf

Download (761kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I.pdf

Download (226kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter II.pdf

Download (426kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter III.pdf

Download (403kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter IV.pdf

Download (536kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter V.pdf

Download (158kB) | Preview

Abstract

The aim of this research is to investigate what the students’ preference toward EFL listening teaching strategies at English Education Program in State Islamic Institute of Palangka Raya.

This research used descriptive quantitative method. The population are all of the English Department Students from the students in academic year of 2014/ 2015 till the students in academic year of 2012/ 2013 of IAIN Palangka Raya which consist of 235 students. Then, the samples of study consisted 150 students were taken to fill questionnaire question.

This research belonged to survey research. The technique of collecting the data used questionnaire. In analyzing the data, some procedures were used such as compiling data and displaying data. In compiling the result of research, the coding has be done, because Likert scale was used. The interval scales also was used to code the question.

The survey research proved that there were 96 or 64% of students agreed with listening for the main idea. It could be seen from the chart and score of mode showed 4 frequently appeared or in the chart was red color. Thus, listening for the main idea needed to be implemented by English lecturers as strategy in teaching listening subject in the English Education Study Program at IAIN Palangka Raya.

ABSTRAK

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mencari tahu lebih dalam strategi mengajar mendengarkan apa yang paling disukai oleh mahasiswa program studi Bahasa Inggris di IAIN Palangka Raya.

Penelitian ini menggunakan metode deskriptif kuantitatif. Populasi penelitian ini adalah semua mahasiswa Bahasa Inggris dari tahun angkatan 2014/2015 sampai tahun angkatan 2012/2013 IAIN Palangka Raya yang berjumlah 235 mahasiswa. Kemudian, 150 mahasiswa diambil sebagai sampel penelitian untuk menjawab soal angket.

Penelitian termasuk kedalam penelitian survei. Teknik pengumpulan data menggunakan angket. Dalam menganalisa data, beberapa prosedur yang digunakan seperti penyusunan data dan pemaparan data. Dalam penyusunan hasil penelitian, pengkodean dilakukan karena menggunakan skala Likert. Skala Interval juga digunakan dalam mengkode pertanyaan.

Penelitian survei membuktikan bahwa ada 96 atau 64% mahasiswa yang setuju dengan strategi mendengarkan gagasan utama. Pernyataan setuju tersebut terlihat dari nilai yang sering muncul (modus) yaitu angka 4, atau dalam grafik menunjukan warna merah. Dengan demikian, strategi mendengarkan gagasan utama perlu diterapkan oleh dosen Bahasa Inggris dalam mengajar mata kuliah mendengarkandi IAIN Palangka Raya program studi Bahasa Inggris.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Listening teaching strategy; preference; listening comprehension; bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2004 Linguistics > 200406 Language in Time and Space (incl. Historical Linguistics) > 20040602 Comparative Linguistics
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 31 Jul 2017 03:48
Last Modified: 31 Jul 2017 03:48
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/674

Actions (login required)

View Item View Item