uliannor, Muhammad (2016) The effect of guided writing strategy using facebook on writing ability at SMA Muhammadiyah 1 Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
|
Text
Abstract.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text
CHAPTER I.pdf Download (307kB) | Preview |
|
|
Text
CHAPTER II.pdf Download (342kB) | Preview |
|
|
Text
CHAPTER III.pdf Download (446kB) | Preview |
|
|
Text
CHAPTER IV.pdf Download (477kB) | Preview |
|
|
Text
CHAPTER V.pdf Download (159kB) | Preview |
Abstract
The researh aimed to measure the significant effect of guided writing strategy using facebook to increase students’ writing recount text score at tenth graders of SMA Muhammadiyah 1 Palangka Raya.
The study included in quantitative research with Quasy Experimental Design.The writer designed the lesson plan, conducted the treatment and observed the students’ score by pretest and posttest. The population of study was the tenth graders at SMA Muhammadiyah 1 Palangka Raya which consisted of tenth classes. The writer took the sample of two classes are X-3 as experimental group and X-5 as control group.
After getting the data were from pretest and posttest, the writer analyzed the data using SPSS 18.00 Program to test the hypothesis stated based on the result of analysis, it was found that the value of ttest = 4.086. with ttable=2.021 at 5% level of significance and ttable=2.704 at 1% level of significance with degrees of freedom=40. The result of testing hypothesis determined that the Alternative Hypothesis (Ha) stating that there was significant effect of guided writing strategy using facebook in writing recount text at tenth graders of SMA Muhammadiyah 1 Palangka Raya was accepted and the Null Hypothesis (Ho) stating that there was no significant effect of guided writing strategy using facebook in writing recount text at tenth graders of SMA Muhammadiyah 1 Palangka Raya was rejected.
This research recommended in writing recount text for the students, teachers, and also for the next researchers. For the students to practice their English as much as possible in or out the class, especially use the social media in language learning. For the teacher can use the media like facebook for teaching learning process in the class especially writing skill.
ABSTRAK
Tujuan penelitian ini adalah untuk mengukur apakah ada pengaruh yang signifikan pada strategi menulis terarah menggunakan facebook dalam menulis teks recount deskriptif siswa kelas sepuluh di SMA Muhammadiyah 1 Palangka Raya.
Penelitian ini termasuk penelitian kuantitatif dengan desain Kuasi Eksperimental. Penulis menyusun rencana pembelajaran, memberikan perlakuan dan mengobservasi skor siswa dengan Pra-uji dan Pasca-uji. Populasi dari studi ini adalah murid kelas sepuluh (X) SMA Muhammadiyah 1 Palangka Raya yang tediri dari 10 kelas. Penulis memilih dua kelas yaitu X-3 sebagai kelas eksperimen dan X-5 sebagai kelas kontrol.
Setelah mendapatkan data dari Pra-uji dan Pasca-uji, penulis menganalisis data tersebut menggunakan rumus ttest untuk menguji hipotesis yang telah ditetapkan. Berdasarkan hasil analisis, ditemukan bahwa nilai dari ttes= 4.086 dan ttabel= 2.021 pada taraf signifikansi 5% dan ttabel= 2.704 pada taraf signifikansi 1% dengan derajat kebebasan=40. Penulis menyusun Rencana data analisis menunjukkan bahwa tobserved=4.086 lebih tinggi dari ttable=2.021 and 2.704. Hasil dari Pengujian Hipotesis menentukan bahwa Hipotesis Alternatif (Ha) yang menyatakan bahwa ada pengaruh yang signifikan oleh strategi menulis terarah menggunakan Facebook dalam pembelajaran teks recount deskriptif terhadap keahlian tulisan siswa kelas sepuluh SMA Muhammadiyah 1 Palangka Raya telah diterima dan Hipotesis Nihil yang menyatakan bahwa tidak ada pengaruh yang signifikan oleh facebook dalam dalam pembelajaran teks recount deskriptif terhadap keahlian tulisan siswa kelas sepuluh SMA Muhammadiyah 1 Palangka Raya telah ditolak.
Penelitian ini direkomendasikan untuk siswa-siswa, guru-guru, dan juga untuk peneliti selanjutnya. Untuk siswa melatih bahasa Inggris mereka sebanyak mungkin di dalam maupun diluar kelas, lebih khusus menggunakan media sosial didalam pembelajaran bahasa. Dan untuk guru dapat menggunakan media seperti facebook untuk proses pembelajaran didalam kelas khususnya dalam kemampuan menulis.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Effect; guided writing strategy; facebook; writing; bahasa Inggris |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2001 Communication and Media Studies > 200102 Communication Technology and Digital Media Studies 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | muchti muchti nurhidaya |
Date Deposited: | 25 Jul 2017 04:02 |
Last Modified: | 25 Jul 2017 04:04 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/649 |
Actions (login required)
View Item |