Correlation between students’ learning motivation and writing learning strategies of English Department at IAIN Palangka Raya

Wardani, Anisa (2016) Correlation between students’ learning motivation and writing learning strategies of English Department at IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstrak.pdf

Download (448kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I.pdf

Download (204kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter II.pdf

Download (389kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter III.pdf

Download (552kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter IV.pdf

Download (924kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter V.pdf

Download (68kB) | Preview

Abstract

The study is aimed at measuring the correlation between students’ motivation and writing learning strategies of English department at IAIN Palangka Raya. The design of the study was correlation design; the type of the study was quantitative approach to find out the problem of the study. The problem of the study is “Is there correlation between students’ motivation and writing learning strategies of English department at IAIN Palangka Raya?”.

In this study, the writer used correlation design, where the writer used this design to correlate two variables that were learning motivation (variable X) and writing learning strategy (variable Y). The subject of this study was all of the fifth semester students of English Department at IAIN Palangka Raya academic year 2016/2017. In collecting the data, the writer used questionnaire of learning motivation and writing learning strategies.

The writer analyzed the data using Pearson product Moment Correlation with manual calculation and also SPSS 18 program to test the hypothesis. The result of the analysis using manual calculation was 0.05636 and rtable at 5% and 1% significant level were 0.4821 > 0.05636 < 0.6055, it meant that rvalue < rtable. The result of calculation using SPSS 18 found that rvaluewas lower than the rtable at 5% and 1% significant level or 0.4821 > 0.05636 < 0.6055. it could be concluded that alternative hypothesis (Ha) stating that there is a significant positive correlation between learning motivation and writing learning strategies of the fifth semester students of English study program students of IAIN Palangka Raya was rejected and the null hypothesis (H0)stating that there is a significant negative correlation between of learning motivation and writing learning strategies of the fifth semester students of English study program students of IAIN Palangka Raya was accepted.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk mengukur hubungan antara motivasi belajar dan strategi pembelajaran menulis pada mahasiswa bahasa Inggris IAIN Palangka Raya. Model dari penelitian ini adalah model korelasi. Jenis penelitian ini adalah pendekatan kuantitatif untuk menemukan jawaban dari penelitian. Masalah dari penelitian ini adalah “apakah ada hubungan / korelasi antaramotivasi belajar dan strategi pembelajaran menulis pada mahasiswa bahasa Inggris IAIN Palangka Raya?”

Dalam penelitian ini, penulis menggunakan model korelasi, dimana penggunaan model ini untuk menghubungkan dua variabel yaitu motivasi belajar siswa (variabel X) dan strategi belajar menulis siswa (variabel Y). subjek penelitian ini adalah seluruh mahasiswa bahasa Inggris semester 5 tahun ajaran 2016/2017. Dalam pengumpulan data, penulis menggunakan angket motivasi belajar dan angket strategi belajar menulis.

Untuk menguji hipotesis, penulis menganalisis data tersebut menggunakan perhitungan Pearson Product Moment korelasi dengan perhitungan manual dan SPSS 18. Hasil analisis menggunakan perhitungan manual adalah 0.05636 dan rtable pada tingkat signifikan 5% dan 1% adalah 0.4821 > 0.05636 < 0.6055. itu berarti bahwa rvalue< rtabel. Hasil hasil perhitungan menggunakan SPSS 18 ditemukan bahwa rvalue lebih rendah dari rtabel pada 5% dan 1% adalah 0.4821 > 0.05636 < 0.6055. ini dapat disimpulkan bahwa hipotesis alternative (Ha) menyatakan bahwa hubungan positif yang signifikan antara motivasi belajar dan strategi pembelajaran menulis pada mahasiswa bahasa Inggris IAIN Palangka Raya ditolak dan hipotesis nol (H0) menyatakan bahwa hubungan negatif yang signifikan antara motivasi belajar dan strategi pembelajaran menulis pada mahasiswa bahasa Inggris IAIN Palangka Raya diterima.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: correlation; learning strategy; learning motivation; writing strategy; bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 12 Jul 2017 03:06
Last Modified: 12 Jul 2017 03:06
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/614

Actions (login required)

View Item View Item