The effect of word wall toward students’ vocabulary score at the eight grade students of MTs Muslimat NU Palangka Raya

Halik, Abdul (2016) The effect of word wall toward students’ vocabulary score at the eight grade students of MTs Muslimat NU Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstrak AK.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER 1.pdf

Download (273kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER 2.pdf

Download (296kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER 3.pdf

Download (551kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER 5.pdf

Download (72kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER 4.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

This study is aimed to measure the effect of word wall toward students’vocabulary score at the eight grade students of MTs Muslimat Nu Palangka Raya. The study included in quantitative Approach with Quasi Experimental design, especially non-randomized control group, pre-test and post-test. The problem the study was “Is there any effect of word wall towards students’ vocabulary mastery at the eight grade students of MTs Muslimat NU Palangka Raya?”. The writer designed the Lesson Plan, conducted the treatment and observed the students’ score by pre-test and post-test.

The population of study was the eight grade students of MTs Muslimat Nu Palangka Raya which consisted of 3 classes that each class of 39 students. The writer choose VIII-A as control class and VIII-C experiment class which both as sample. The sample was determined using cluster random sampling technique. The writer applied T-test calculation to test the hypothesis to analyze the data.

The result of testing normality found asymptotic significance (0.239) that was higher than significance level (α=0.05). It could be concluded the data distribution was normal. The result of homogeneity showed that the significance observed (0.44) was higher than (α=0.05). It could be concluded that the data was homogeneous. The result of T-test using manual calculation found tobserved (9.197485874) and ttable at signifance level of 5% (1.99). It meant tobserved>ttable. The result of T-test using SPSS 18.0 calculation found tobserved (9.197485874) was higher than ttable at significance level of 5% (1.99). It was interpreted that the alternative hypotheses (Ha) stating there is significant effect of word wall toward students’ vocabulary score at the eight grade students of MTs Muslimat Nu Palangka Raya was accepted and null hypotheses (Ho) stating there is no significant effect of word wall toward students’ teaching vocabulary score at the eight grade students of MTs Muslimat Nu Palangka Raya was rejected, It is proved the value tobserved was higher than ttable, either at significance level 5% or 1% (1.99<9.197485874>2.64). It meant that teaching vocabulary using word wall toward students’ vocabulary score at the eight grade students of MTs Muslimat Nu Palangka Raya. based on the result above, it is recommended that the teachers are able to apply this media in teaching vocabulary for the students.

ABSTRAK

Penelitian ini ditujukan untuk mengukur efek dari word wall terhadap nilai kosakata murid di kelas VIII di MTs Muslimat Nu Palangka Raya. Jenis penelitian ini adalah pendekatan kuantitatif dengan desain eksperimen-semu, tanpa pengacakan,kelompok kontrol, pra-uji-pasca-uji. Peneliti menyiapkan rencana pelaksanaan pembelajaran, melakukan pengajaran dan menghitung nilai siswa dari pra-test hingga pasca-test. Masalah penelitian adalah “Apakah ada efek word wall dalam pemebelajaran kosakata pada murid kelas VIII di MTs Muslimat NU Palangka Raya dibandingkan dengan murid yang diajarkan tanpa word wall?”.

Populasi dari penelitian ini adalah seluruh siswa kelas delapan dari MTs Muslimat Nu Palangka Raya pada tiga kelas, masing-masing terdapat 39 siswa. Kemudian peneliti memlih kelas VIII-A sebagai kelas kontrol dan VIII-C sebagai kelas eksperimen yang keduanya sebagai sampel dengan menggunakan teknik sample acak (Clustering sample). Peneliti menggunakan T-test untuk menganalisa data.

Hasil dari pengujian normalitas diperoleh nilai asymptotic significance (0.239) yang mana lebih tinggi dari tingkat signifikan 0.05. Oleh sebab itu dapat di simpulkan bahwa data distribusi dari peneltian ini adalah normal. Selanjutnya berdasarkan hasil pengujian homogenitas diperoleh hasil signifikan hitung (0.80) yang mana lebih tinggi dari (α=0.05). Dari hasil itu dapat di simpulkan bahwa data penelitian ini memiliki varian yang homogeny. Berdasarkan perhitungan menggunakan T-test pada penghitungan manual, diperoleh tobserved (9.197485874)
Memiliki dan ttable pada level signifikan 5% (1.99). Itu berarti tobserved>ttable.. Hasil T-test menggunakan perhitungan SPSS 18.0 di peroleh tobserved (9.197485874) lebih tinggi dari alternatif (Ha) yang menyatakan bahwa ada efek yang signifikan pada nilai kosakata murid di kelas VIII di MTs Muslimat Nu Palangka Raya menggunakan word wall dapat di terima dan hipotesis nol (Ho) yang menyatakan bahwa tidak ada efek yang signifikan pada word wall terhadap nilai kosakata murid di kelas VIII di MTs Muslimat Nu Palangka Raya di tolak. Ini terbukti dari nilai tobserved lebih tingg dari ttable pada tingkat signifikan 5% atau 1% (1.99<9.197485874>2.64). Ini berarti pembelajaran kosakata dengan menggunakan word wall terhadap nilai kosakata pada murid kelas delapan MTs Muslimat Nu Palangka Raya memberikan efek yang signifikan. Berdasarkan hasil penelitian ini, maka disarankan kepada para guru agar dapat menerapkan media ini dalam peebelajaran kosakata kepada murid.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Effect; word wall; students’ vocabulary core; kosa kata; Bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan IPA > Program Studi Pendidikan Biologi
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 11 Jul 2017 06:29
Last Modified: 11 Jul 2017 06:29
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/610

Actions (login required)

View Item View Item