English Students’ Perception Toward Non-Tbi Courses In The Implementation Of 2011 Curriculum Of English Education Study Program Of STAIN Palangka Raya

Shehab, Ependi (2014) English Students’ Perception Toward Non-Tbi Courses In The Implementation Of 2011 Curriculum Of English Education Study Program Of STAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
abstrak (SE).pdf

Download (316kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter 1 (SE).pdf

Download (99kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter 2 Review Study (SE).pdf

Download (350kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter 3 Research Method (SE).pdf

Download (182kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter 4 Result of the Study (SE).pdf

Download (440kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter 5 (SE).pdf

Download (79kB) | Preview

Abstract

The principle purpose of the study is to describe the English Students’ Perception toward the Implementation of 2011 Curriculum of English Education Study Program of STAIN Palangka Raya and describe their perception toward Non-TBI Courses in the implementation of 2011 curriculum of English Education Study Program of STAIN Palangka Raya.
The research used qualitative case study approach with research survey research method. In collecting the data, it was technique namely : (1). Questionaire, (2) Interview, (3) Obseration, and (4) Content Analysis. The subjects of the study were60 students of English Education Study Program who experience the implementation of 2011 curriculum directly.
The result of the study of English Students’ Perception toward the Implementation of 2011 curriculum of English Education Study Program of STAIN Palangka Rayahas recently good for implemented has begun for students 2011/2012 academic years of English Education Study Program, but any some evaluatingin some aspect as like the materials of course must be relevant for the future. The students want to develop and mastering English skill who can integration and interconnection for some basis general and Islamic religion knowledge and experiences

Indonesia
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menjelaskan persepsi mahasiswa bahasa inggris tentang impelementasi kurikulum 2011 di program studi pendidikan bahasa inggris STAIN Palangka Raya dan menjelaskan tentang persepsi mereka pada mata kuliah non-TBI pada impelementasi kurikulum 2011 di program studi pendidikan bahasa inggris STAIN Palangka Raya
Penelitian ini menggunakan metode qualitative studi kasus. Dalam pengumpulan datanya menggunakan beberapa tehnik yaitu : (1) Questionaire, (2) Wawancara, (3) Observasi, dan (4) Menganalisis Isi/hasil. Subjek dari penelitian ini berjumlah 60 orang dari mahasiswa program studi pendidikan bahasa inggris angkatan 2011/2012 yang telah mengalami langsung mengenai implementasi kurikulum 2011 ini.
Hasil dari penelitian tentang persepsi mahasiswa bahasa inggris pada mata kuliah Non-TBI dalam implementasi kurikulum 2011 di program studi pendidikan bahasa inggris di STAIN Palangka Raya adalah sudah cukup baik dalam impelemntasinya, kurikulum ini telah dilaksanakan mulai tahun 2012 pada mahasiswa bahasa inggris angkatan 2011/2012, namun masih perlu dilakukan beberapa evaluasi pada beberapa aspek seperti materi pada mata kuliah yang harus relevan dengan perkembangan jaman khususnya untuk mata kuliah non-TBI. Mahasiswa ingin mengembangkan dan menguasai kemampuan bahasa inggris yang mana dapat diintegrasikan dan diinterkoneksikan dalam pembelajaran, pengetahuan dan pengalaman pada beberapa mata kuliah umum dan agama

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Subjects: 13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130204 English and Literacy Curriculum and Pedagogy (excl. LOTE, ESL and TESOL)
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: usman usman usman
Date Deposited: 16 Jan 2017 09:26
Last Modified: 16 Jan 2017 09:26
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/355

Actions (login required)

View Item View Item