A Comparative Study Between The Students Who Join English Course And Those Who Do Not Join English Course In Mastering Vocabulary At Tenth Grade Of SMAN 1 Pangkalan Bun

M. Budi, Tama (2014) A Comparative Study Between The Students Who Join English Course And Those Who Do Not Join English Course In Mastering Vocabulary At Tenth Grade Of SMAN 1 Pangkalan Bun. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
File 1.pdf

Download (435kB) | Preview
[img]
Preview
Text
File 2.pdf

Download (121kB) | Preview
[img]
Preview
Text
File 3.pdf

Download (227kB) | Preview
[img]
Preview
Text
File 4.pdf

Download (358kB) | Preview
[img]
Preview
Text
File 5.pdf

Download (635kB) | Preview
[img]
Preview
Text
File 6.pdf

Download (68kB) | Preview

Abstract

The study was aimed at investigating the difference of English vocabulary mastery by the students who join English course and those do not join it at SMAN 1 Pangkalan Bun. It is because they have different vocabulary learning ways.
The study used quantitative comparative approach with Ex-post Facto design in finding out the answer of problem of the study. The population of the study consisted of two classes of the tenth grade of SMAN 1 Pangkalan Bun. The total number of students was 40 students, who join English course, and do not join English course. The writer chose the students who join English course that consists of 20 students and the students who do not join English course that consists of 20 students as the sample. The sample was determined by using purposive sampling technique. Both of samples were given a test to gain the students’ score in English vocabulary mastery. After getting the data of test score, the writer analyzed the data using ttest pooled variance formula to test the hypothesis. It was found that the result of tobserved was -1,271 and the ttable was 2,024 at 5% of significance level with the degree of freedom (df) was 38. It showed that tobserved was lower than ttable. In addition, the calculation result using SPSS 19 also supported the interpretation of t-test result from manual calculation. The result using SPSS 19 program calculation showed that tobserved was -1,243. It was also lower than ttable at 5% level of significance (2,024). It means that there is no difference of English vocabulary mastery between the students who join English course and those do not join English course.
The result of testing hypothesis determined that the alternative hypothesis (Ha) stated that there is significant difference of English vocabulary mastery between the students who join English course and those do not join English course in tenth grade of SMAN 1 Pangkalan Bun was rejected and the null hypothesis (Ho) stated that there is no significant difference in the English vocabulary between the students who join English course and those do not join English course in tenth grade of SMAN 1 Pangkalan Bun was accepted. In conclude, there is no significant difference of English vocabulary mastery between the students who join English course and those do not join English course in tenth grade of SMAN 1 Pangkalan Bun.

Indonesia
Studi dimaksudkan kepada sebuah investigasi perbedaan pada penguasaan kosa kata oleh siswa SMAN 1 Pangkalan Bun yang mengikuti kursus bahasa inggris dan yang tidak mengikuti kursus bahasa inggris. Hal itu dikarenakan mereka memiliki perbedaan dalam cara pembelajaran.
Studi ini menggunakan pendekatan komperatif kuantitatif dengan rancangan Ex-post Facto dalam menemukan jawaban dari permasalahan di studi ini. Studi ini memiliki populasi yang terdiri dari 2 kelas pada siswa-siswa kelas 10 di SMAN 1 Pangkalan Bun. Total jumlah siswa sebanyak 40 siswa, yang mengikuti kursus bahasa inggris dan tidak mengikuti kursus bahasa inggris. Penulis memilih siswa yang mengkuti kursus bahasa inggris sebanyak 20 orang siswa, dan yang tidak mengikuti kursus sebanyak 20 orang siswa sebagai sampel. Sampel tersebut dipilih menggunakan tekhnik purposive sampling. Masing-masing sampel diberikan sebuah test tertulis untuk mendapatkan nilai hasil siswa dalam penguasaan kosa kata bahasa inggris. Setelah mendapatkan data nilai siswa, penulis menganalisa data tersebut menggunakan formula ttest untuk menguji hipotesis. Hal itu ditemukan nilai hasil dari tobserved adalah -1,271 dan ttable adalah 2,024 pada level siginifikan 5% dengan tingkat kebebasan (df) sebanyak 38. Hal itu menunjukkan bahwa tobserved lebih rendah daripada ttable. Sebagai tambahan, hasil kalkulasi lainnya yang menggunakan program SPSS 19 juga mendukung interpretasi dari nilai hasil ttest yang menggunakan perhitungan manual. Hasil dari perhitungan menggunakan program SPSS 19 menunjukkan bahwa tobserved adalah -1,243. Nilai tersebut juga lebih rendah dibandingkan dengan ttable pada tingkat level signifikan 5% (2,024). Hal itu berarti bahwa tidak ada perbedaan secara siginifikan dari penguasaa kosa kata bahasa inggris antara siswa yang mengikuti kursus bahasa inggris dan siswa yang tidak mengikuti kursus bahasa inggris.
Hasil dari pengujian hipotesis ditetapkan bahwa hipotesis alternatif (Ha) menyatakan bahwa terdapat perbedaan yang signifikan pada penguasaan kosa kata bahasa inggris antara siswa yang mengikuti kursus bahasa inggris dan siswa yang tidak mengikuti kursus bahasa inggris di kelas sepuluh (X) SMAN 1 Pangkalan Bun di tolak, sedangkan hipotesis null (Ho) yang menyatakan bahwa tidak ada perbedaan yang signifikan pada penguasaan kosa kata bahasa inggris antara siswa yang mengikuti kursus bahasa inggris dan siswa yang tidak mengikuti kursus bahasa inggris di kelas sepuluh (X) SMAN 1 Pangkalan Bun di terima. Kesimpulannya, tidak terdapat perbedaan penguasaan kosa kata bahasa inggris antara siswa yang mengikuti kursus bahasa inggris dan siswa yang tidak mengikuti kursus bahasa inggris di kelas sepuluh (X) SMAN 1 Pangkalan Bun.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Subjects: 13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130204 English and Literacy Curriculum and Pedagogy (excl. LOTE, ESL and TESOL)
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: usman usman usman
Date Deposited: 04 Jan 2017 07:34
Last Modified: 04 Jan 2017 07:34
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/334

Actions (login required)

View Item View Item