Lidyawati, Tri (2015) The effectiveness of picture series toward writing score of the eighth graders of MTs Muslimat NU Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
|
Text
Abstract TL.pdf Download (413kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter I TL.pdf Download (231kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter II TL.pdf Download (381kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter III TL.pdf Download (423kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter IV TL.pdf Download (980kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter V TL.pdf Download (70kB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT
This study isaimed to measure the effectiveness ofpicture seriestoward writing score of the eighth graders of MTs Muslimat Nu Palangka Raya.
The study included in Quantitative Approach with Quasi Experimentaldesign, especially non-randomized control group, pre-test and post-test. The problem of the study was “Do the students taught by Picture Seriesget better writing score than the students taught without Picture Series?”. The writer designed the Lesson Plan, conducted the treatment and observed the students’ score by pre-test and post-test.
The population of study was the eighthgradersofMTs Muslimat Nu Palangka Raya which consisted of 3 classes that each class consist of 36 students. The writer chose VIII Aas control class and VIII C experiment class which both as sample. The sample was determined using cluster random sampling technique. The writer applied T-test calculation to test the hypothesis to analyze the data.
The result of testing normality found asymptotic significance (0.176) that was higher than significance level (α= 0.05). It could be concluded the data distribution was normal. The result of homogeneity showed that the significance observed (0.259) was higher than (α= 0.05). It could be concluded that the data was homogeneous.The result of T-test using manual calculation found tobserved (3.390) and ttableat significance level of 5% (2.00). It meant tobserved>ttable . The result of T-test using SPSS 16.0 calculation found tobserved (3.127) was higher than ttable at significance level of 5% (2.00). It was interpreted that the alternative hypotheses(Ha) stating there is significant effect of picture seriestoward writing score of the eighth graders of MTs Muslimat Nu Palangka Raya was accepted and null hypotheses (Ho) stating there is no significant effect of picture seriestoward writing score of the eighth graders of MTs Muslimat Nu Palangka Raya was rejected. It is proved the value tobserved was higher than ttable,either at significance level 5% or 1% (2.00<3.127>2.66). It meant that teaching writing using picture series gave significant effect on writing score of the eighth graders of MTs Muslimat Nu Palangka Raya.It is recommended that the teacher apply this media for teaching writing.
ABSTRAK
Penelitian ini ditujukan untuk mengukur keefektipan gambar berseri terhadap nilai menulis pada siswa kelas delapan di MTs Muslimat Nu Palangka Raya. Jenis penelitian ini adalah pendekatan kuantitatif dengan desain eksperimen-semu,tanpa pengacakan, kelompok kontrol, pra-uji-pasca-uji. Peneliti menyiapakan rencana pelaksanaan pembelajaran, melakukan pengajaran dan menghitung nilai siswa dari pra-test hingga pasca-test. Masalah penelitian adalah “Apakah siswa yang diajarkan menggunakan gambar berseri mempunyai nilai menulis yang lebih baik dibandingkan dengan diajarkan tanpa gambar berseri?”.
Populasi dari penelitian ini adalah seluruh siswa kelas delapan dari MTs Muslimat NU Palangka Raya pada tigakelas, masing-masingterdapat 36 siswa. Kemudian peneliti memilih kelas VIII A sebagai kelas kontrol dan VIII C sebagai kelas eksperimen yang keduanya sebagai sampel dengan menggunakan teknik sample acak Clustering. Peneliti menggunakan T-test untuk menganalisa data.
Hasil dari pengujian normalitas diperoleh nilai asymptotic significance (0.176) yang manalebih tinggi dari tingkat signifikan 0.05. Oleh sebab itu dapat disimpulkan bahwa data distribusi dari penelitian ini adalah normal. Selanjutnya berdasarkan hasil pengujian homogenitas diperoleh hasil signifikan hitung (0.259) yang manalebih tinggi dari(α= 0.05). Dari hasil itu dapat disimpulkan bahwa data penelitian ini memiliki varian yang homogen. Berdasarkan perhitungan menggunakn T-testpada penghituan manual,diperoleh tobserved (3.390) memiliki dan ttable pada level signifikan 5% (2.00). Itu bearti tobserved>ttable. Hasil T-test menggunakan perhitungan SPSS 16.0 diperoleh tobserved(3.127) lebih tinggi dari ttablepada level signifikan 5% (2.00).Sehinggadapatdisimpulkanbahwa hipotesis alternatif(Ha) yang menyatakan bahwa ada efek yang signifikan pada gambar berseri terhadap nilai menulis pada siswa kelas delapan di MTs Muslimat Nu Palangka Raya dapat diterima dan hipotesis nol (Ho) yang menyatakan bahwa tidak ada efek yang signifikan pada gambar berseri terhadap nilai menulis pada siswa kelas delapan di MTs Muslimat Nu Palangka Raya ditolak. Ini terbukti dari nilai tobservedlebih tinggi dari ttablepadatingkat signifikan 5% atau 1% (2.00<3.127>2.66). Ini berarti pengajaran menulis dengan menggunakan gambar berseri memberikan efek yang signifikan terhadap nilai menulis siswa kelas delapan MTs Muslimat Nu Palangka Raya. Ini dapat direkomendasikan bahwa guru menerapkan media tersebut dalam mengajar menulis.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Key Terms: Picture Series; Writing Score; gambar berseri; menulis |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | muchti muchti nurhidaya |
Date Deposited: | 20 Oct 2016 07:06 |
Last Modified: | 20 Oct 2016 07:06 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/287 |
Actions (login required)
View Item |