Solikhah, Siti (2015) The effect of using youtube video on the ability in writing report text at the eleventh grade students of SMA Muhammadiyah Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
|
Text
Abstract SS.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text
CHAPTER I SS.pdf Download (233kB) | Preview |
|
|
Text
CHAPTER II SS.pdf Download (464kB) | Preview |
|
|
Text
CHAPTER III SS.pdf Download (480kB) | Preview |
|
|
Text
CHAPTER IV SS.pdf Download (963kB) | Preview |
|
|
Text
CHAPTER V SS.pdf Download (153kB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT
The study was aimed at measuring the effect of using youtube video on the ability in writing report text at the eleventh grade students of SMA Muhammadiyah Palangkaraya. The type of the study was Quasi-Experimental, especially non-randomized control group, pre-test and post-test; the design of the study was quantitative approach to find out the problem of the study. The problem of the study was’’ Does the use of youtube videos give effect on the ability in writing report text at the eleventh grade students of SMA Muhammadiyah Palangka Raya?
There were two classes becoming sample of the study, they were class XI IPA-1 as the experimental group and XI IPA-2 as the control group, and the total number was 52 students. The writer gave a pre-test to gain the first students’ writing score. After gaining the pre-test score, the writer gave treatment by youtube video to the experimental group, while gave the lesson as usual to the control group. After that, the writer gave post-test to the both experimental and control group to gain the students’ final score. To examine the hypothesis, the writer used t-test formula. In addition, the writer used SPSS 16.0 program to compare the data.
The result of t test using manual calculation showes that the calculated value (tobserved) was greater than ttable at 5% and 1% significance level or 2.01< 4.53 > 2.68. The result of t-test using SPSS 16.0 calculation indicated that the calculated value (tobserved) was also greater than ttable at 5% and 1% significance level or 2.01 < 4.49 > 2.68. This indicated that the alternative hypothesis stating there is significant difference between students’ ability using youtube video and using handout in writing report text at eleventh grade of SMA Muhammadiyah Palangka Raya was accepted and Ho stating that there is no significant difference between students’ ability using youtube video and using handout in writing report text at eleventh grade of SMA Muhammadiyah Palangka Raya was rejected. Therefore, teaching writing report text using youtube video at the eleventh grade of SMA Muhammadiyah Palangka Raya was effective at 5% and 1% significance level.
ABSTRAK
Penelitian ini bertujuan untuk mengukur pengaruh menggunakan video yourtube dalam kemampuan menulis teks report pada siswa kelas XI SMA Muhammadiyah Palangkaraya. Dalam penelitian ini, penulis menggunakan kuasi-eksperimen desain, khususnya desain tanpa pengacakan, kelompok kontrol, pra-uji, pasca uji dan penulis menggunakan pendekatan kuantitatif untuk menemukan jawaban dari penelitian. Masalah penelitian adalah “Apakah penggunaan video youtube memberikan efek pada kemampuan dalam menulis teks report pada siswa kelas XI SMA Muhammadiyah Palangka Raya?”
Terdapat dua kelas yang menjadi sampel penelitian, yaitu kelas XI IPA-1 sebagai group experiment dan XI IPA-2 sebagai group kontrol. Dan jumlah keseluruhan adalah 52 siswa. Kedua kelompok diberikan pra-uji untuk memperoleh nilai awal siswa. Setelah mendapatkan nilai pra uji, siswa di kelompok eksperimen diajarkan dengan media video youtube sementara memberikan pelajaran seperti biasa tanpa media kepada kelompok kontrol. Kemudian, penulis memberikan pasca uji kepada kedua kelompok experimen dan kontrol untuk memperoleh nilai akhir siswa. Untuk menguji hipotesis, penulis menggunakan rumus t-test. Selain itu, penulis juga menggunakan SPSS 16.0 program untuk membandingkan data.
Hasil t-test menggunakan perhitungan manual menunjukkan bahwa nilai yang dihitung
(t-test) lebih besar dari t-tabel sebesar pada tingkat signifikansi 5% dan 1% atau 2.01 <4.53> 2.68. Hasil t-test menggunakan SPSS 16.0 perhitungan mengindikasikan bahwa nilai yang dihitung (t-hitung) juga lebih besar dari t-tabel pada 5% dan 1% atau tingkat signifikansi Hasil uji t menggunakan SPSS 16.0 perhitungan menunjukkan bahwa nilai yang dihitung (tobserved) juga lebih besar dari t-tabel sebesar 5% dan tingkat signifikansi 1% atau 2.01 <4.49>2.68. Hal ini menunjukkan bahwa hipotesis alternatif yang menyatakan ada perbedaan yang signifikan antara siswa kemampuan menggunakan video youtube dan menggunakan handout dalam penulisan teks laporan di kelas XI SMA Muhammadiyah Palangka Raya diterima dan Ho yang menyatakan bahwa tidak ada perbedaan yang signifikan antara siswa kemampuan menggunakan video youtube dan menggunakan handout dalam penulisan teks report di kelas XI SMA Muhammadiyah Palangka Raya ditolak. Oleh karena itu, mengajar menulis teks report menggunakan video youtube di kelas XI SMA Muhammadiyah Palangka Raya efektif sebesar 5% dan tingkat signifikansi 1%.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Key words : Youtube; Students’ Writing Ability; Report Text; Kemampuan Menulis Siswa; Teks Laporan |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Pascasarjana > Program Studi Magister Manajemen Pendidikan Islam |
Depositing User: | muchti muchti nurhidaya |
Date Deposited: | 10 Oct 2016 07:31 |
Last Modified: | 10 Oct 2016 07:31 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/276 |
Actions (login required)
View Item |