Setiawan, Rahmat (2015) The effectiveness of K-W-L strategy toward reading comprehension for the seventh graders at SMP al-Amin Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
|
Text
Abstract RS.pdf Download (512kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter I RS.pdf Download (267kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter II RS.pdf Download (256kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter III RS.pdf Download (503kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter IV RS.pdf Download (999kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter V RS.pdf Download (150kB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT
The objective of the study wasto measure the effect of K-W-L strategy toward reading comprehensionfor The seventh grade students at SMP AL-Amin Palangka Raya.
The study includes in quantitative research with Quasy Experimental Design.The writer designed the lesson plan, conducted the treatment and observed the students’ score by pretest and posttest. The population of study was the seventhgrade students at SMP AL-Amin Palangka Rayawhich consisted of two classes. The writer took all students of two classes as the sample of the study. The sample were determined using population sampling technique.
After getting the data were from pretest and posttest, the writer analyzed the data using ttest formula to test the hypothesis stated based on the result of analysis, it was found that the value of tobserved = 3.633with ttable=2.021 at 5% level of significance and ttable=2.704 at 1% level of significance with degrees of freedom=44. It showed that the tobserved was higher than the ttable. The result of testing hypothesis determined that the Alternative Hypothesis (Ha) stating that there wassignificant effect of K-W-L strategy Toward Reading Comprehension for the seventh grade students at SMP Al-Amin Palangka Raya was accepted andthe Null Hypothesis (Ho)stating that there was no significant effect of K-W-L strategy Toward Reading Comprehension for the seventh grade students at SMP Al-Amin Palangka Raya was rejected.It meant that there wassignificant effect of using K-W-L strategy in teaching reading comprehension at seventh grade of SMP Al-Amin Palangka Raya. Besides the result of analysis data of ttestabove, the writer found some result that support the data. First, K-W-L Strategy was effective in terms of improving the students’ English reading score. Second, K-W-L strategy can motivate students in teaching learning process.The last, K-W-L strategy gave the students can answer both literal and inferential reading comprehension types. It indicated the test was suitable for seventh grade student of junior high school. Finally, this study is recommended for the teacher to use the K-W-L strategy for teaching English in reading comprehension especially descriptive text.
ABSTRAK
Tujuan penelitian ini adalah untuk mengukur apakah ada pengaruh yang berarti dalam menggunaan K-W-L strategi untuk pembelajaran pemahaman bacaan terhadap siswa kelas tujuh di SMP Al-Amin Palangka Raya.
Penelitian ini termasukpenelitian kuantitatif dengan desain Kuasi Eksperimental. Penulis menyusunrencana pembelajaran, memberikan perlakuan dan mengobservasi skor siswa dengan Pra-uji dan Pasca-uji. Populasi dari studi ini adalah murid kelas tujuh (VII) SMP Al-Amin Palangka Raya yang tediri dari 2 kelas. Penulis memilih seluruh kelas tujuh yaitu VII-A dan VII-B sebagai sample. Sample tersebut ditentukan dengan menggunakan teknik Population sampling.
Setelah mendapatkan data dari Pra-uji dan Pasca-uji, penulis menganalisis data tersebut menggunakan rumus ttest untuk menguji hipotesis yang telah ditetapkan. Berdasarkan hasil analisis, ditemukan bahwa nilai dari tobserved= 3.633 dan ttable= 2.021 pada taraf signifikansi 5% dan ttable= 2.704 pada taraf signifikansi 1%dengan derajat kebebasan=44. Hasil dari penelitian ini menerapkan penelitian kuantitatif dengan desain eksperimental. Penulis menyusun Rencana data analisis menunjukkan bahwa tobserved=3.633 lebih tinggi dari ttable=2.021 and 2.704. Hasil dari Pengujian Hipotesis menentukan bahwa Hipotesis Alternatif (Ha) yang menyatakan bahwa belajarpemahaman membaca menggunakan K-W-L strategi memberikan pengaruh yang signifikan terhadap murid kelas tujuh (VII) SMP Al-Amin Palangka Raya telah diterima dan Hipotesis Nihil yang menyatakan bahwa belajarpemahaman membaca menggunakan K-W-L strategi tidak memberikan pengaruh yang signifikan terhadap murid kelas tujuh (VII) SMP Al-Amin Palangka Raya telah ditolak. Ini berarti bahwa belajarpemahaman membaca menggunakan K-W-L strategi memberikan pengaruh yang signifikan terhadap murid kelastujuh (VII) SMP Al-Amin Palangka Raya.Selainhasil yang diperoleh dari analisis data menggunakan uji t diatas, penulis menemukan beberapa hasil yang dapat mendukung data tersebut. Pertama, K-W-L strategi efektif dalam hal peningkatan nilai membaca siswa. Kedua, K-W-L strategi dapat memotivasi siswa dalam hal proses belajar mengajar. Yang terakhir, K-W-L strategi memberikan kemudahan untuk menjawab soal literal dan inferensial pemahaman bacaan. Akhirnya, penelitian ini direkomendasikan kepada guru agar menggunakan K-W-L strategi di pengajaran Bahasa Inggris dalam hal pemahaman bacaan khususnya teks deskriptif.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Key Words: Effectiveness, K-W-L strategy, Reading Comprehension |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | muchti muchti nurhidaya |
Date Deposited: | 06 Oct 2016 02:52 |
Last Modified: | 06 Oct 2016 02:52 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/266 |
Actions (login required)
View Item |