The effect of realia media in teaching vocabulary at seventh grade students of SMP Islam Nurul Ihsan Palangka Raya

Rahmawati, Noor (2015) The effect of realia media in teaching vocabulary at seventh grade students of SMP Islam Nurul Ihsan Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstract NR.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter NR.pdf

Download (152kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter II NR.pdf

Download (210kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter III NR.pdf

Download (395kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter IV NR.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter V NR.pdf

Download (137kB) | Preview

Abstract

ABSTRACT

The purpose of this study was to measure the effectiveness of using ralia media on vocabulary mastery at the seventh grade students at SMP Islam Nurul Ihsan Palangka Raya.

In this study, the writer used pre-experimental design. Where the writer used one class, The writer used Pre-experimental by One-Group Pre test–Post test Design. The population of the study was all of the seventh grade students of SMP Islam Nurul Ihsan Palangka Raya which consist of 124 students. In this study, there was not control group; the writer chosed VII-1 as sample which consists of 31 students. In this study, the writer used t-test formula to examine the hypothesis.

The result of t test using manual calculation in essay test and multiple choice test item, the result of t test in essay test, it found that t observed was higher than t table at 5% and 1% significance level (2.06 < 9.052 > 2.79). The result of t-test using SPSS 20 calculation found the calculated value t observed was higher than t table at 1% and 5% significance level or 2,06 < -1,039 > 2,79. the result of t test in multiple choice test, it was found that value t observed was higher than t table at 5% and 1% significance level (2.06 < 6.725 > 2.79). The result of t-test using SPSS 20 calculation found the calculated value t observed was higher than t table at 1% and 5% significance level or 2,06 <-3.866> 2,79. It meant Ha was accepted and Ho was rejected. This finding indicated that the alternative hypothesis (Ha) stating that using realia gave effect to students’ vocabulary mastery at the seventh grade students at SMP Islam Nurul Ihsan Palangka Raya was accepted. In other words, the null hypothesis (Ho) stating that using realia media did not gave effect to students’ vocabulary mastery at the seventh grade students at SMP Islam Nurul Ihsan Palangka Raya was rejected.

The students can use realia media to increase their English vocabulary. The students can use the things around them by labeling the things with the words dealing with the thing for example the name of the thing. Therefore the students can be easier to remember the words dealing with the thing in English.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk mengukur keefektifan penggunaan media realia pada penguasaan kosakata pada siswa kelas VII SMP Islam Nurul Ihsan Palangka Raya.

Dalam penelitian ini, penulis menggunakan desain pre-eksperimental, dimana penulis menggunakan satu kelas, Penulis menggunakan Pre-eksperimental dengan One-Group Pre tes-Post Desain tes.. Populasi dalam penelitian ini adalah siswa kelas tujuh SMP Islam Nurul Ihsan Palangka Raya yang berjumlah 124 siswa. Dalam penelitian ini, tidak ada kelompok kontrol. penulis memilih VII-1 sebagai sampel yang terdiri dari 31 siswa. Dalam penelitian ini, penulis menggunakan rumus t-test untuk menguji hipotesis.

Hasil uji t menggunakan perhitungan manual dalam tes esai dan tes pilihan ganda, hasil uji t dalam tes esai, ditemukan bahwa tobserved lebih tinggi dari ttabel sebesar 5% dan 1 tingkat signifikansi % (2,06 <9,052> 2,79). Hasil uji t menggunakan SPSS 20 menemukan perhitungan valuetobserved lebih tinggi dari ttableat 1% dan tingkat signifikansi 5% atau 2,06 <-1.039> 2,79. hasil uji t dalam tes pilihan ganda, ditemukan bahwa valuetobserved lebih tinggi dari ttabel sebesar 5% dan 1% tingkat signifikansi (2,06 <6,725> 2,79). Hasil uji t menggunakan SPSS 20 menemukan perhitungan valuetobserved lebih tinggi dari ttablea 1% dan tingkat signifikansi 5% atau 2,06 <-3,866> 2,79. Itu artinya Ha diterima dan Ho ditolak. Temuan ini menunjukkan bahwa hipotesis alternatif (Ha) yang menyatakan bahwa menggunakan media realia memberi efek penguasaan kosakata siswa pada siswa kelas tujuh SMP Islam Nurul Ihsan Palangkaraya diterima. Dengan kata lain, hipotesis nol (Ho) yang menyatakan bahwa menggunakan media realia tidak memberi pengaruh terhadap penguasaan kosakata siswa pada siswa kelas tujuh SMP Islam Nurul Ihsan Palangkaraya ditolak.

Para siswa dapat menggunakan media realia untuk meningkatkan kosa kata bahasa Inggris mereka. Para siswa dapat menggunakan hal-hal di sekitar mereka dengan menandai benda-banda dengan kata-kata yang berhubungan dengan hal tersebut misalnya nama benda itu. Oleh karena itu siswa akan lebih mudah untuk mengingat kata-kata yang berhubungan dengan benda di dalam bahasa Inggris.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Key words: teaching; vocabulary; realia media; mengajar
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 03 Oct 2016 07:21
Last Modified: 03 Oct 2016 07:21
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/257

Actions (login required)

View Item View Item