The effect of facebook in writing descriptive text at tenth graders of SMAN 2 Pahandut Palangka Raya

UNSPECIFIED (2015) The effect of facebook in writing descriptive text at tenth graders of SMAN 2 Pahandut Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstract MA.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter MA.pdf

Download (219kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter II MA.pdf

Download (307kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter III MA.pdf

Download (606kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter IV MA.pdf

Download (931kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter V MA.pdf

Download (150kB) | Preview

Abstract

ABSTRACT

The researh aimed to measure the significant effect of Facebook to increase students’ writing descriptive text score at tenth graders of SMAN 2 Pahandut Palangka Raya

The study included in quantitative research with Quasy Experimental Design.The writer designed the lesson plan, conducted the treatment and observed the students’ score by pretest and posttest. The population of study was the tenth graders at SMAN 2 Pahandut Palangka Raya which consisted of ten classes. The writer took the sample of two classes are X MIPA 1 as control group and X MIPA 2 as experimental group . The sample were determined using cluster sampling technique.

After getting the data were from pretest and posttest, the writer analyzed the data using SPSS 21. Program to test the hypothesis stated based on the result of analysis, it was found that the value of ttest = 4.553 with ttable=1.994 at 5% level of significance and ttable=2.648 at 1% level of significance with degrees of freedom=70. It showed that the ttest was higher than the ttable. The result of testing hypothesis determined that the Alternative Hypothesis (Ha) stating that there was significant effect of Facebook in writing descriptive text at tenth graders of SMAN 2 Pahandut Palangka Raya was accepted and the Null Hypothesis (Ho) stating that there was no significant effect of Facebook in writing descriptive text at tenth graders of SMAN 2 Pahandut Palangka Raya was rejected. It meant that there was significant effect of Facebook in writing descriptive text at tenth graders of SMAN 2 Pahandut Palangka Raya. This research recommended in writing descriptive text for the students, teachers, and also for the next researchers.

ABSTRAK

Tujuan penelitian ini adalah untuk mengukur apakah ada pengaruh yang berarti dalam menggunakan Facebook dalam menulis teks deskriptif siswa kelas sepuluh SMAN 2 Pahandut Palangka Raya.

Penelitian ini termasuk penelitian kuantitatif dengan desain Kuasi Eksperimental. Penulis menyusun rencana pembelajaran, memberikan perlakuan dan mengobservasi skor siswa dengan Pra-uji dan Pasca-uji. Populasi dari studi ini adalah murid kelas sepuluh (X) SMAN 2 Pahandut Palangka Raya yang tediri dari 10 kelas. Penulis memilih dua kelas yaitu X MIPA 1 sebagai kelas kontrol dan X MIPA 2 sebagai kelas eksperimen. Sampel tersebut ditentukan dengan tekni Kluster Sampel.
Setelah mendapatkan data dari Pra-uji dan Pasca-uji, penulis menganalisis data tersebut menggunakan rumus ttest untuk menguji hipotesis yang telah ditetapkan.

Berdasarkan hasil analisis, ditemukan bahwa nilai dari ttes= 4.553 dan ttabel= 1.994 pada taraf signifikansi 5% dan ttabel= 2.648 pada taraf signifikansi 1%dengan derajat kebebasan=70. Hasil dari penelitian ini menerapkan penelitian kuantitatif dengan desain eksperimental. Penulis menyusun Rencana data analisis menunjukkan bahwa tobserved=3.633 lebih tinggi dari ttable=2.021 and 2.704. Hasil dari Pengujian Hipotesis menentukan bahwa Hipotesis Alternatif (Ha) yang menyatakan bahwa ada pengaruh yang signifikan oleh Facebook dalam dalam pembelajaran teks deskriptif terhadap keahlian tulisan siswa kelas sepuluh SMAN 2 Pahandut Palangka Raya telah diterima dan Hipotesis Nihil yang menyatakan bahwa tidak ada pengaruh yang signifikan oleh Facebook dalam dalam pembelajaran teks deskriptif terhadap keahlian tulisan siswa kelas sepuluh SMAN 2 Pahandut Palangka Raya telah ditolak. Ini artinya bahwa bahwa ada pengaruh yang signifikan oleh Facebook dalam dalam pembelajaran teks deskriptif terhadap keahlian tulisan siswa kelas sepuluh SMAN 2 Pahandut Palangka Raya. Penelitian ini direkomendasikan untuk siswa-siswa, guru-guru, dan juga untuk peneliti selanjutnya.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Key Words: Effect; Facebook; Writing; menulis
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2001 Communication and Media Studies > 200102 Communication Technology and Digital Media Studies
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 30 Sep 2016 06:37
Last Modified: 30 Sep 2016 06:37
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/246

Actions (login required)

View Item View Item