The teacher’s strategies in teaching english speaking at the students of MTsN- 1 Kota Palangka Raya

Muhlisin, Mitra (2018) The teacher’s strategies in teaching english speaking at the students of MTsN- 1 Kota Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Abstrak.pdf

Download (564kB)
[img] Text
Isi Skripsi Mitra Muhlisin - 1101120669.pdf

Download (517kB)

Abstract

This study aims to determine the strategy of English teachers in teaching English to speak in class VIII in MTsN-1 Kota Palangka Raya. Problems: what is the strategy of teacher in teaching speak English, how teacher applied the strategy and how students respond to strategy used by teacher. The research method used a qualitative descriptive approach to describe the strategy of teaching English speaking, application of the strategy and students’ response to the strategy used by the teacher. Data collection techniques are: observation, interview / questionnaire, and documentation. Analytical techniques are: data collection, data reduction, data display, and verification. The subjects of this study were English teachers and students.
Research results show that teacher strategies were storytelling, role playing, exercises and creative tasks. The strategy can help students to be more enthusiastic and confident in learning to speak English. Teaching material strategy, teachers used several strategies that are fairy tale styles, using text scripts, watching videos and learning outside the classroom. Such strategies can help their students to be confident and motivated. Then, the students' response to the teacher's strategy that they are more active in speaking class and enjoy learning English especially speaking practice although there are still some that have not been smooth. This research can give good and effective contribution in teaching speaks English for junior high school students equal. Furthermore, the strategy also helps teachers achieve the goals of the teaching and learning process and improve their knowledge and skills in speaking English.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui strategi guru bahasa inggris dalam mengajar berbicara bahasa inggris pada kelas VIII di MTsN-1 Model Palangka Raya. Permasalahan: apa strategi guru dalam mengajar berbicara bahasa inggris, bagaimana guru mengaplikasikan strategi dan bagaimana respon siswa terhadap strategi yang digunakan oleh guru. Metode penelitian menggunakan pendekatan deskriptif kualitatif untuk mendeskripsikan strategi mengajar berbicara bahasa inggris, pengaplikasian strategi tersebut dan respon siswa terhadap strategi yang digunakan oleh guru. Teknik pengumpulan data yaitu: observasi, wawancara/kuesioner, dan dokumentasi. Teknik analisis yaitu: pengumpulan data, reduksi data, menampilkan data, dan verifikasi. Subjek penelitian ini adalah guru bahasa inggris dan siswa.
Hasil penilitian menunjukkan bahwa strategi guru adalah bercerita, bermain peran, latihan dan tugas kreatif. Strategi tersebut dapat membantu siswa lebih antusias dan percaya diri dalam belajar berbicara bahasa inggris. Strategi mengajar materi, guru menggunakan beberapa strategi yaitu gaya cerita dongeng, menggunakan teks skrip, menonton video dan belajar di luar kelas. Strategi tersebut dapat membantu siswanya percaya diri dan termotivasi. Kemudian, respon siswa terhadap strategi guru bahwa mereka lebih aktif berbicara dikelas dan senang belajar bahasa inggris khususnya praktik berbicara meskipun masih ada sebagian yang belum lancar. Penelitian ini dapat memberikan kontribusi yang baik dan efektif dalam mengajar berbicara bahasa inggris untuk siswa SMP sederajat. Selanjutnya, strategi tersebut juga membantu guru meraih tujuan dari proses belajar mengajar dan meningkatkan pengetahuan dan skil siswa dalam berbicara bahasa Inggris.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Strategi Mengajar; Bahasa Inggris
Subjects: 13 EDUCATION > 1303 Specialist Studies In Education > 130313 Teacher Education and Professional Development of Educators
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry
Date Deposited: 16 May 2019 01:53
Last Modified: 16 May 2019 01:53
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1542

Actions (login required)

View Item View Item