The reason of plagiarism tendency on English Students’ theses at IAIN Palangka Raya

Norlina, Norlina (2017) The reason of plagiarism tendency on English Students’ theses at IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstract.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I-V.pdf

Download (590kB) | Preview

Abstract

The study attempts to (a) find out the type of plagiarism on English theses of 2016 graduation students from IAIN Palangka Raya from the students in academic year of 2011/2012 of IAIN Palangka Raya (b) find out the plagiarism tendencies on English students’ theses at IAIN Palangka Raya.

The study belonged to qualitative research method which used case study with the analysis data. There are 5 students have selected as the subject of research. This study was restricted to two focuses: analysis English students theses based on the type of plagiarism and asked their tendency, to answer the research problem is interview were applied.

Based on the type of plagiarism, writer found that the thesis of English students theses are used source cite but still plagiarism because there were mentioned an author’s name for a source, but neglects to include specific information on the location of the material referenced. This often masks other forms of plagiarism by obscuring sources locations. And the tendencies on English students’ theses there were always procrastination, poor time management and unable to cite properly. The reasons why the students plagiarism first, because many students did not know how to avoid plagiarism and English language skills are second reason for plagiarism because it is difficult for these students to understand and represent ideas in a foreign second language.

The research findings showed that the thesis of English students were still plagiarism. The results suggest that the plagiarism tendency depends on each of the students themselves. In short, the theses of English students’ theses at IAIN Palangka Raya in the academic year 2016/2017 were still plagiarism. Therefore, it is recommended that lecturer can be able to apply how to avoid plagiarism toward English students and the students should learn how to avoid plagiarism especially in theses, in order to improve the English skills to be good writer and provisional student.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk (a) menemukan jenis plagiat dalam thesis bahasa inggris pada mahasiswa lulusan 2016 di IAIN Palangka Raya dari mahasiswa tahun akademik 2011/2012 IAIN Palangka Raya (b) menemukan kecenderungan plagiat terhadap thesis mahasiswa bahasa inggris di IAIN Palangka Raya.

Penelitian ini merupakan metode penelitian kualitatif yang menggunakan studi kasus dengan data analisis. Ada 5 mahasiswa dipilih sebagai subjek penelitian fokus penelitian ditujukan pada: menganalisis thesis mahasiswa bahasa inggris berdasarkan tipe plagiat dan kecenderungan mereka terhadap plagiat. Untuk menjawab permasalahan tersebut dengan menggunakan wawancara.

Berdasarkan tipe plagiat, penulis menemukan thesis mahasiswa bahasa inggris masih mengutip sumber tapi masih plagiat karena mereka menyebutkan nama lain untuk sumber, tetapi melalaikan untuk masukkan informasi yang lebih rinci pada tempat referensi materi. Ini sering menetupi bentuk lain dari plagiat seperti menggelapkan letak sumber. Dan kecenderungan-kecenderungan mahasiswa bahasa inggris dimana selalu menunda, tidak bisa mengatur waktu dan tidak bisa mengutip sumber dengan benar. Dan alasan kenapa mahasiswa plagiat pertama, karena banyak mahasiswa tidak tahu bagaimana menghindari plagiat. Dan kemampuan berbahasa inggris adalah alasan kedua kenapa plagiat karena sangat sulit untuk mahasiswa mengerti dan mengeluarkan ide dalam bahasa asing.

Temuan penelitian menunjukan bahwa mahasiswa bahasa inggris masih plagiat, penelitian ini menyatakan bahwa kecenderungan plagiat adalah tergantung pada mahasiswa itu sendiri. singkatnya thesis mahasiswa bahasa inggris lulusan tahun 2016/2017 itu masih mengandung plagiat. Selanjutnya, disarankan dosen untuk bisa mengaplikasikan bagaimana menghindari plagiat terhadap mahasiswa bahasa inggris. Dan untuk mahasiswa harus belajar bagaimana menghindari plagiat khususnya dalam thesis dan untuk meningkatkan keterampilan bahasa menjadi penulis yang baik.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Plagiarism; thesis; plagiat; bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 03 Oct 2017 02:33
Last Modified: 03 Oct 2017 02:33
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/826

Actions (login required)

View Item View Item