Renita, Renita (2016) The students’ coping strategies in writing thesis of English study program of State Islamic Institute of Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
|
Text
Abstract.pdf Download (831kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter I-V.pdf Download (5MB) | Preview |
Abstract
The principle purpose of the study is to describe the English study program students’ coping strategies in writing thesis of English Study Program. The researcher used mixed methods approach with survey research method. In collecting the data, it used techniques namely: (1) questionnaire, (2) interview, and (3) Documentation. The subject of the study was 7 students of English Education Study Program.
The result of study, as follows: The object of this research was for understanding the students of English Education Study Program responses on their coping strategies in writing thesis. The respondents of this subject were 7 respondents. There were many strategies that they have did. Those strategies have given the reasons for them to finish the study. Social support was the most effective coping strategy which was shown in the data about 57.12%. The students used their friend social support to solve the problem.
It could be seen on the results that the psychological factors of students that could be identified in order to create a good thesis writing were; (1) Self-Esteem; (2) attribution theory and self-efficacy; (3) Willingness to communicate; (4) Inhibition; (5) Risk Taking; (6) Anxiety; (7) Empathy; (8) Extroversion; (9) Motivation.
The writer recommended the students to focus on the study and improve their knowledge and skills to be able to reach the graduation or certification or for entrance into a professional or vocation field.
ABSTRAK
Tujuan prinsip dari penelitian ini adalah untuk menggambarkan strategi mahasiswa bahasa Inggris mengatasi masalah dalam penulis skripsi. Peneliti menggunakan pendekatan metode campuran dengan metode penelitian survey. Dalam pengumpulan data, digunakan teknik yaitu: (1) kuesioner, (2) wawancara, dan (3) Dokumentasi. Subyek penelitian ini adalah 7 mahasiswa Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris IAIN Palangka Raya.
Hasil penelitian, sebagai berikut : Objek penelitian ini adalah untuk memahami tanggapan mahasiswa Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris pada strategi mereka mengatasi masalah menulis skripsi. Responden dari hal ini adalah 7 responden. Ada banyak strategi yang mereka telah lakukan. Strategi-strategi telah memberi alasan bagi mereka untuk menyelesaikan studi. Dukungan sosial adalah strategi mengatasi paling efektif yang ditunjukkan dalam data 57.12 %. Para siswa menggunakan dukungan sosial teman mereka untuk memecahkan masalah.
Hal ini dapat dilihat pada hasil bahwa faktor psikologis siswa yang dapat diidentifikasi untuk membuat penulisan skripsi yang baik adalah; (1) Penghargaan Diri; (2) Teori atribusi dan Manfaat Diri; (3) Kesediaan untuk berkomunikasi; (4) Penghambat; (5) Mengambil Risiko; (6) Kegelisahan; (7) Empati; (8) Keterbukaan; (9) Motivasi.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Coping; thesis writing; penulisan skripsi; bahasa Inggris |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2004 Linguistics > 200499 Linguistics not elsewhere classified |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | muchti muchti nurhidaya |
Date Deposited: | 27 Jul 2017 04:03 |
Last Modified: | 27 Jul 2017 04:03 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/663 |
Actions (login required)
View Item |