The effect of TPR on teaching English vocabulary to fifth grades of SDIT Al Furqon Palangka Raya

Latifa, Pratika Ika (2016) The effect of TPR on teaching English vocabulary to fifth grades of SDIT Al Furqon Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Skripsi Pratika.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

This study aimed to measure the effect of TPR on vocabulary size. This study was conducted at SDIT AL FURQON PALANGKARAYA academic year 2016/2017 as the object of study. The object of this study consisted 36 students of fifth grade.

The researcher used quantitative approach to find the answer of study problem, technique of data collection was test. The design of study was pre-experimental design where the researcher used one-group pretest/post test with kind of treatment. There was one class, named class 5 abu hanifah, the number of students was 36 students . the researcher gave pre-test and post-test to the group.

This study used two kinds of test, they were multiple choice and translating test. The result of data analysis showed there was effect of using TPR media on students’ vocabulary size for fifth grade of SDIT AL FURQON PALANGKARAYA. It meant Ha was accepted and H0 was rejected. It could be seen from data calculated using t-test formula. For multiple choice t-observed was 9,326, with significant standard 5% = 2,03. Manual calculation found that -observed was higher than t-table or 9,326 > 2,03. While t-observed for translating test was 9,294, with significant standard 5% = 2,03, manual calculation found that t-observed was higher than t-table or 9,294 > 2,03.

Based in the finding, researcher suggest to teacher to select appropriate method on teaching vocabulary like TPR

ABSTRAK

Penelitian ini bertujan untuk mengukur pengaruh TPR dalam pengajaran dan pembelajaran kosakata. Penelitian ini dilakukan di SDIT AL FURQON PAANGKARAYA tahun ajaran 2016/2017 sebagai object penelitian. Objek penelitian ini berjumlah 36 siswa kelas lima.

Dalam penelitian ini penulis menggunakan pendekatan kuantitatif untuk menemukan jawaban penelitian dari masalah yang diangkat., teknik penumpulan data menggunakan tes. Jenis penelitian ini menggunakan pre-eksperimen tes yang mana dalam penelitian ini peneliti menggunakan satu kelas yaitu kelas 5 abu hanifah, terdiri dari 36 siswa. Penulis memberikan pretest dan postetst untuk satu kelompok tersebut.

Penelitian ini menggunakan dua jenis test yaitu pillihan ganda dan menerjemahkan. Hasil analisis menunjukan bahwa ada pengaruh dari media TPR terhadap kemampuan menghafal pada siswa kelas lima di SDIT AL URQON PALANGKARAYA. Hal ini menunjukan bahwa Ha diterima dan H0 ditolak. Hasil tersebut dapat dilihat dalam perhitungan yang menggunakan rumus t-test. Untuk soal pilihan ganda t-observed ialah 9,326, dengan signifikansi 5%= 2,03. Pada penghitungan tersebut t-observed lebih besar dari t-table atau 9,326 > 2,03, sedangkan soal terjemah t-observed =9,294 dengan signifikansi yang sama, hal ini menunjukan bahwa t-observed lebih besar dari t-table atau 9,294 > 2,03.

Berdasarkan hasil penelitian, penulis mengarankan pada guru untuk memilih metode mengajar kosa kata yang tepat contohnya seperti TPR

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: vocabulary size; TPR media; kosakata; bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 26 Jul 2017 08:42
Last Modified: 27 Jul 2017 01:15
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/659

Actions (login required)

View Item View Item