Students’ strategies in overcoming EFL students’ speaking problems in IAIN Palangka Raya

Solihin, Muhammad Boy (2021) Students’ strategies in overcoming EFL students’ speaking problems in IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Muhammad Boy Solihin - 1601121073.pdf

Download (2MB)

Abstract

This research departed from the problems of speaking that occurred in by seventh-semester students in English Education Study Program of IAIN Palangka Raya during academic year 2017/2018. The problems faced by students in speaking, the most of students felt that English was always a difficult subject. They were unable to enhance their speech and were often uncertain how to begin speaking in class. When the lecturer allows them to speak, they are unable to state their opinion, ideas, thoughts, or share information with other lecturers or students in the fact, the class is practically quiet, only some students fully involving in speaking activities. They also tend to answer short questions in discussion activities, and they may respond in Indonesian if the response involves a long statement.

This research aimed to find out what are the problems faced by by seventh-semester students in English Education Study Program of IAIN Palangka Raya during academic year 2017/2018 in Speaking and what are the strategies used by students to solve their problems in speaking.
The research used was descriptive qualitative, all the data were obtained through questionnaire and documentation, then analyzed descriptively after being classified into related aspect in the questionnaire. The subject of this study is seventh-semester students in English Education Study Program of IAIN Palangka Raya during academic year 2017/2018. The researcher was used the purposive sampling in order to do the sampling.

The results of this study indicate that most of serious problems in speaking are inhibition and pronunciation. Furthermore, Metacognitive strategy is the most frequently used strategy in speaking. So the result is that most.

Abstract

Penelitian ini berangkat dari permasalahan berbicara yang terjadi pada mahasiswa semester tujuh di Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris IAIN Palangka Raya selama tahun ajaran 2017/2018. Masalah yang dihadapi mahasiswa dalam berbicara, sebagian besar mahasiswa merasa bahwa bahasa Inggris selalu merupakan mata pelajaran yang sulit. Mereka tidak dapat meningkatkan kemampuan berbicara mereka dan sering tidak yakin bagaimana memulai berbicara di kelas. Ketika dosen mengizinkan mereka untuk berbicara, mereka tidak dapat menyatakan pendapat, ide, pemikiran, atau berbagi informasi dengan dosen atau mahasiswa lain pada kenyataannya, kelas praktis sepi, hanya beberapa mahasiswa yang terlibat penuh dalam kegiatan berbicara. Mereka juga cenderung menjawab pertanyaan pendek dalam kegiatan diskusi, dan mereka mungkin merespons dalam bahasa Indonesia jika responsnya melibatkan pernyataan yang panjang.

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apa saja masalah yang dihadapi oleh mahasiswa semester tujuh di Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris IAIN Palangka Raya selama tahun ajaran 2017/2018 dalam Berbicara dan strategi apa saja yang digunakan oleh mahasiswa untuk mengatasi masalah mereka dalam berbicara.

Penelitian yang digunakan adalah deskriptif kualitatif, semua data diperoleh melalui angket dan dokumentasi, kemudian dianalisis secara deskriptif setelah diklasifikasikan ke dalam aspek-aspek yang menyangkut di dalam angket. Subjek penelitian ini adalah mahasiswa semester tujuh Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris IAIN Palangka Raya tahun ajaran 2017/2018. Peneliti menggunakan purposive sampling untuk melakukan pengambilan sampel.

Hasil penelitian ini menunjukkan sebagian besar masalah serius dalam berbicara adalah inhibisi dan pengucapan. Selanjutnya, strategi Metakognitif adalah strategi yang paling sering digunakan dalam berbicara. Jadi hasilnya sebagian besar mahasiswa menggunakan strategi metakognitif untuk memecahkan masalah berbicara mereka.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Speaking Problems; Speaking Strategy; Speaking Problems; Speaking
Subjects: 13 EDUCATION > 1301 Education Systems > 130103 Higher Education
13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130204 English and Literacy Curriculum and Pedagogy (excl. LOTE, ESL and TESOL)
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Unnamed user with email daniaty_marina@yahoo.com
Date Deposited: 07 Dec 2022 08:34
Last Modified: 07 Dec 2022 08:34
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/4373

Actions (login required)

View Item View Item