The Effect Of Picture Crossword On English Vocabulary Size At Seventh Grade Students Of MTsN Katingan Tengah

Sylvia, Dwiyanti (2014) The Effect Of Picture Crossword On English Vocabulary Size At Seventh Grade Students Of MTsN Katingan Tengah. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
CHAPTER I (SD).pdf

Download (213kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Abstract (SD).pdf

Download (905kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER III (SD).pdf

Download (472kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER II (SD).pdf

Download (299kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER IV (SD).pdf

Download (641kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER V (SD).pdf

Download (83kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER VI (SD).pdf

Download (147kB) | Preview

Abstract

The objective of the study was to measure whether there was any significant effect of using picture crossword in teaching vocabulary at seventh grade students at MTsN Katingan Tengah.
The study includes in Quantitative Paradigm with Experimental Design. The researcher designed the Lesson Plan, conducted the treatment and observed the students’ score by pretest and posttest. The population of study was at the seventh grade students at MTsN Katingan Tengah which consisted of 3 classes. The writer chosed VII Aktif and VII Inovatif as sample. The sample were determined using cluster random sampling technique.
After getting the data that were from pretest and posttest, the researcher analyzed the data using ttest formula to test the hypothesis stated based on the result of analysis, it was found that the value of tobserved = -8.380 and ttable=2.04. It showed that the tobserved was higher than the ttable. The result of testing hypothesis determined that the Alternative Hypothesis (Ha) stating that there was any significant effect of using picture crossword for teaching vocabulary at seventh grade students at MTsN Katingan Tengah was accepted and the Null Hypothesis (Ho) stating that there was no any significant effect of picture crossword for teaching vocabulary at seventh grade students at MTsN Katingan Tengah was rejected. It meant that there was any significant effect of using picture crossword for teaching vocabulary at seventh grade students at MTsN Katingan Tengah

Indonesia
Tujuan penelitian ini adalah untuk mengukur apakah ada pengaruh yang berarti dalam menggunaan teka teki silang bergambar untuk mengajar kosa kata terhadap siswa kelas tujuh di MTsN Katingan Tengah.
Penelitian ini termasuk Penelitian Kuantitatif dengan desain Eksperimental. Penulis menyusun Rencana Pembelajaran, memberikan perlakuan dan mengobservasi skor siswa dengan Pra-uji dan Pasca-uji. Populasi dari studi ini adalah Murid kelas tujuh (VII) MTsN Katingan Tengah yang tediri dari 3 Kelas. Penulis memilih kelas VII Aktif and VII Inovatif sebagai sample. Sample tersebut ditentukan dengan menggunakan teknik cluster sampling.
Setelah mendapatkan data dari Pra-uji dan Pasca-uji, Penulis menganalisis data tersebut menggunakan rumus ttest untuk menguji hipotesis yang telah ditetapkan. Berdasarkan hasil analisis, ditemukan bahwa nilai dari tobserved= -8.380 dan ttable= 2.04. Data analisis menunjukkan bahwa tobserved lebih tinggi dari ttable. Hasil dari Pengujian Hipotesis menentukan bahwa Hipotesis Alternatif (Ha) yang menyatakan bahwa mengajar kosa kata menggunakan teka teki silang bergambar memberikan pengaruh yang signifikan terhadap Murid kelas tujuh (VII) MTsN Katingan Tengah telah diterima dan Hipotesis Nihil yang menyatakan bahwa mengajar kosa kata menggunakan teka teki silang bergambar tidak memberikan pengaruh yang signifikan terhadap Murid kelas tujuh (VII) MTsN Katingan Tengah telah ditolak. Ini berarti bahwa kosa kata menggunakan teka teki silang bergambar memberikan pengaruh yang signifikan terhadap Murid kelas tujuh (VII) MTsN Katingan Tengah.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Subjects: 13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130204 English and Literacy Curriculum and Pedagogy (excl. LOTE, ESL and TESOL)
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: usman usman usman
Date Deposited: 19 Jan 2017 09:27
Last Modified: 19 Jan 2017 09:27
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/380

Actions (login required)

View Item View Item