The effect of mind mapping on writing narrative text of MTs Darul Ulum Palangka Raya

Ariyanti, Rina (2020) The effect of mind mapping on writing narrative text of MTs Darul Ulum Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Rina Ariyanti - 1601121144.pdf

Download (2MB)

Abstract

The objectives of this study were (1) To measure the significant effect of mind mapping on writing narrative text of MTs Darul Ulum Palangka Raya. (2). To know the students’ perception the use of mind mapping on writing narrative text of MTs Darul Ulum Palangka Raya.

The study belonged to quantitative research with Quasi Experimental Design. The population of this study was the eight graders at MTs Darul Ulum Palangka Raya. Which consisted of three classes. This study took two classes as the samples are VIII B as the experimental class and VIII C as control class. The number of the students of experimental class were 44 students and 42 students for control class. The cluster sampling technique was applied to determined the samples.

The finding showed that the value of ttest = 6.099 with ttable = 1.99 at 5% level of significance and ttable = 2.64 at 1% level of significance with degree of freedom 72. It was developed the plan of the data analysis showed that the height of the tobserved = 6.099 higher than ttable = 1.99 = 2.64. The result of testing hypothesis determined the alternative hypothesis (Ha) stating significanct effect of mind mapping on writing narrative text at the eight graders of MTs Darul Ulum Palangka Raya was accepted and the null hypothesis (Ho) stating no significant effect of mind mapping on writing narrative text at the eight graders of MTs Darul Ulum Palangka Raya was rejected. In addition, it means that there was significant effect of mind mapping on writing narrative text of MTs Darul Ulum Palangka Raya. It was recommended in apply mind mapping for teaching learning writing.

Abstract

Objek dari penelitian ini adalah (1) Untuk mengukur efek yang signifikan dari mind mapping dalam penulisan teks narasi di MTs Darul Ulum Palangka Raya. (2). Untuk mengetahui persepsi siswa penggunaan dari mind mapping dalam penulisan teks narasi di MTs Darul Ulum Palangka Raya.

Penelitian ini termasuk penelitian quantitatif dengan desain kuasi eksperimental. Populasi dari penelitian ini adalah siswa kelas VIII ( Delapan) dari MTs Darul Ulum Palangka Raya yang terdiri dari 3 kelas. Pada penelitian ini hanya mengambil 2 kelas yakni kelas VIII B dan VIII c sebagai sampelnya. Jumlah siswa pada kelas eksperimen adalah 44 siswa dan 42 siswa dikelas kontrol, pada penelitian ini menggunakan kluster sample dalam menentukannya.

Hasil yang telah ditemukan bahwa nilai dari ttes = 6.099 dan ttabel = 1.99 pada taraf signifikan 5% dan ttabel = 2.64 pada taraf signifikan 1% dengan derajat kebebasan adalah 72. Penelitian ini membuat rencana analisis data yang menunjukan bahwa tobserved = 6.099 lebih tinggi dari ttebel = 1.99 = 2.64. Hasil dari pengujian Hipotesis Alternatif (Ha) menyatakan bahwa ada pengaruh yang signifikan dari mind mapping dalam penulisan teks narasi pada siswa kelas VIII MTs Darul Ulum Palangka Raya telah diterima dan (Ho) Hipotesis Nihil yang menyatakan bahwa tidak ada pengaruh yang signifikan dari mind mapping dalam penulisan teks narasi pada kelas VIII MTs Darul Ulum Palangka Raya telah ditolak. Dalam kata lain, bahwa ada pengaruh yang signifikan dari mind mapping dalam penulisan teks narasi pada kelas VIII MTs Darul Ulum Palangka Raya. Penelitian ini merekomendasikan mind mapping dalam belajar mengajar menulis.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Mind Mapping; Writing; Narrative Text
Subjects: 13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130204 English and Literacy Curriculum and Pedagogy (excl. LOTE, ESL and TESOL)
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Unnamed user with email daniaty_marina@yahoo.com
Date Deposited: 30 Jul 2021 07:49
Last Modified: 30 Jul 2021 07:49
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/3332

Actions (login required)

View Item View Item