Almuzakir, Almuzakir (2019) The comparison between male and female speaking abilty of english study program student's at IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
Text
Skripsi Almuzakir-1401120962.pdf Download (1MB) |
Abstract
This sudy was aimed at investigating:(1) the significance differences between male and female students in speaking ability and (2) the way male and female students‟ differ in Speakingability of the third semester at IAIN Palangka Raya.
This study used quantitative and qualitative approach with Ex-post Facto design in finding out the answer of problem of the study. The population of this study consisted the third semester student at IAIN Palangka Raya. The sample was determined by using random sampling technique, They were 30 students which divided into 15 male students and 15 female students. For data collection, it was used Speaking test as instrument.
The result showed that: (1) the result of tobserved was 2.794, the ttable was 2.763 at the level significance 1% and the ttable was 2.048 at the level significance 5% with the degree of freedom (df) was 28. It meant that the tobserved was upper than the ttable (2.763 < 2.794 > 2.048). It meant that there was significant difference between male and female students in speaking ability of third semester student at IAIN Palanga Raya. (2) It happens because the learners are mainly influence by the developemnt of their social cognitive factor and psycholinguistic factors espeically in Motivation and interest in learning English.
ABSTRAK
Penelitian ini bertujuan untuk menginvestigasi:(1) perbedaan antara siswa laki-laki dan siswa perempuan dalam kemampuan berbicara dan (2) unsur pembeda antara siswa laki-laki dan siswa perempuan dalam kemampuan berbicara pada mahasiswa semester 3 di IAIN Palangka Raya.
Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dan kualitatif dengan rancangan Ex-post Facto dalam menemukan jawaban dari pertanyaan penelitian. Populasi dalam penelitian terdiri dari mahasiswa semester 3 di IAIN Palangka Raya. Sampel dipilih dengan menggunakan teknik random sampling. Untuk pengumpulan data digunakan instrumen berupa tes berbicara. Mereka adalah 30 pelajar yang dibagi menjadi 15 pelajar laki-laki dan 15 pelajar perempuan. Untuk mengumpulkan data, tes berbicara digunakan sebagai instrumen.
Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa: (1) nilai hasil dari tobserved adalah 2,794, ttable adalah 2.763 pada level signifikan 1%, dan ttable adalah 2.048 pada level signifikan 5% dengan tingkat kebebasan (df) sebanyak 28. Hal itu menunjukkan bahwa t observed lebih tinggi daripada t table (2.763 < 2,794 > 2.048). Itu menunjukkan bahwa ada perbedaan antara siswa laki-laki dan siswa perempuan terhadap kemampuan berbicara mahasiswa semester 3 di IAIN Palangka Raya. (2) Hal ini terjadi karena para murid terpengaruh perkembangan dari faktor kognitif sosial dan faktor psikologi bahasa mereka terutama dalam Motivasi dan ketertarikan mempelajari bahasa inggris
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Pendidikan bahasa inggris; Studi perbandingan |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | puttry puttry ekaputri |
Date Deposited: | 20 May 2020 05:55 |
Last Modified: | 11 Jun 2020 00:11 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/2322 |
Actions (login required)
View Item |