Questioning strategies implemented by english teachers of MTsN-2 Palangka Raya

Triwuryani, Tities (2018) Questioning strategies implemented by english teachers of MTsN-2 Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img] Text
Skripsi Tities Triwuryani - 1301120865.pdf

Download (1MB)

Abstract

This study was aimed at describing: (1) the questioning strategies implemeneted by English teachers, and (2) the teachers’ preferences to use questioning strategies.

The study was descriptive study with qualitative approach. For the data collection, it was used the instruments such as observation equipped with observation checklist, and interview equipped with interview guideline. The subjects of study were the English teachers of MTsN-2 Palangka Raya. It was taken using purposive sampling technique. To analyze the data, it was through the techniques: categorical aggregation, direct interpretation, patterns, and naturalistic generalization. For the data endorsement, it was used triangulation and member-checking technique.

The result showed that: (1) the teachers used probing questioning strategy, factual questioning strategy and divergent questioning strategy, and (2) the teacher used probing questioning strategy to go beyond the first response, used factual questioning strategy to require the students to recall specific information students have learned, and used divergent questioning strategy to require both concrete and abstract thinking to arrive and appropriate response.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan: (1) strategi bertanya yang diterapkan oleh guru bahasa Inggris, dan (2) alasan guru dalam menggunakan strategi bertanya.

Penelitian ini adalah penelitian yang bersifat deskriptif dengan pendekatan kualitatif. Untuk pengumpulan data dalam penelitian ini digunakan instrumen antara lain observasi dengan menggunakan lembar observasi atau ceklis, dan wawancara dengan menggunakan pedoman wawancara. Subjek penelitian ini adalah guru bahasa Inggris MTsN-2 Palangka Raya. Subjek penelitian tersebut ditentukan dengan menggunakan teknik pengambilan sample purposive sampling. Untuk menganalisis data, digunakan teknik antara lain: agregasi kategori, interpretasi langsung, pola, dan generalisasi naturalistik. Untuk pengabsahan data, digunakan teknik triangulasi dan pengecekan anggota.

Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa: (1) guru menggunakan strategi bertanya tanya jawab, strategi bertanya faktual, dan strategi bertanya yang berbeda, dan (2) guru menggunakan tipe pertanyaan jenis tanya jawab untuk mengetahui respons siswa, menggunakan strategi pertanyaan faktual untuk meminta siswa mengingat informasi spesifik yang telah dipelajari siswa, dan menggunakan strategi pertanyaan yang berbeda untuk menuntut pemikiran yang konkrit dan abstrak untuk tiba dan respons yang tepat.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Pendidikan Bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: puttry puttry ekaputri
Date Deposited: 03 Oct 2019 02:47
Last Modified: 03 Oct 2019 02:47
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1723

Actions (login required)

View Item View Item