Siwi, Niken Purwaka (2017) The effect of using ict animal video on writing descriptive text of the eighth graders at SMP Negeri 3 Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
Text
ABSTRAK.pdf Download (715kB) |
|
Text
BAB I-V.pdf Download (999kB) |
Abstract
This study is aimed at measuring the effect of using ICT animal video on writing descriptive text of the eight graders at SMP Negeri 3 Palangka Raya. In this study,it is used quasi-experimental. There were two groups in this study, control group (VIII-4) which consist of 32 students and experiment group (VIII-1) which consist 30 students. In this Experiment, the writer taught the students directly with the samematerial. Therefore, the use of animal video media was applied on experiment group only, and for the control group the writer applied picture media. to examine the hypothesis, the writer used t-test formula. In addition, the writer used SPSS 18.0 program to compare the data
The result of t-test using manual calculation shaowed that the calculated value (t-observed) was greater than t-table at 5% significance level or 2.000< 4.231. the result of t-test using SPSS 18.0 calculation indicated that the calculated value (t-observed) was also greater than t-table at 5% significance level or 2.000< 4.427. This is indicated that the alternative hypothesis stating that using ICT animal video media gives effect on writing descriptive text of the eight graders at SMP Negeri 3 Palangka Raya was accepted and the null hypothesis stating that using ICT animal video media does not give effect on writing descriptive text of the eight graders at SMP Negeri 3 Palangka Raya was rejected. Therefore, teaching writing animal description using ICT animal video media at the eight grade of SMP Negeri 3 Palangka Raya wasneffective at 5% significance level.
The students are recommended to choose and apply the animal video media of learning strategy to make them easy and enjoy during learning process. It is recommended that the students use animal video media in writing descriptive text. It is recommended that the teacher teaching writing by using animal video as media can motivate the students and make the teaching learning process more alive and meaningful, so that can help students to improve their writing ability especially in and their English ability generally.
ABSTRAK
Penelitian ini bertujuan untuk mengukur efek penggunaan media teknologi video binatang dalam penulisan teks deskriptif siswa kelas VIII di SMP Negeri 3 Palngka Raya. Dalam penelitian ini menggunakan kuasi-eksperimen. Ada dua kelompok dalam penelitian ini, kelompok kontrol (VIII-4) yang terdiri dari 32 siswa dan kelompok eksperimen (VIII-1) yang terdiri daeri 30 siswa. Dalam penelitian ini, penulis mengajar para siswa secara langsung dengan bahan yang sama. Namun penggunaan media video binatang diterapkan pada kelompok eksperimen saja, dan untuk kelompok kontrol penulis menggunakan media gambar. Untuk menguji hipotesis, penulis menggunakan rumus t-test. Selain itu, penulis juga menggunakan SPSS 18.0 program untuk membandingkan data.
Hasil t-test menggunakan perhitungan manual menunjukkan bahwa nilaiyang dihitung (t-observed) lebih besar dari t-tabel sebesar pada tingkatan signifikansi 5% atau 2.000< 4.231. Hasil t-test menggunakan program SPSS 18.0 perhitungan mengindikasikan bahwa nilai yang dihitung (t-observed) juga lebih besar dari t-table pada 5% atau tingkat signifikansi 2.000< 4.427. Hal ini menunjukkan bahwa hipotesis alternatif menyatakan bahwa menggunakan media teknologi video binatang memberikan efek dalam penulisan teks deskriptif siswa kelas VIII di SMP Negeri 3 Palangka Raya diterima dan hipotesis nol yang menyatakan bahwa menggunakan media teknologi video binatang tidak memberikan efek dalam penulisan teks deskriptif siswa kelas VIII di SMP Negeri 3 Palangka Raya ditolak. Oleh karena itu, mengajarkan penulisan teks deskriptif menggunakan media teknologi video binatang pada siswa kelas VIII di SMP Negeri 3 Palangka Raya adalah efektif pada tingkat signifikansi 5%.
Para siswa dianjurkan untuk memilih dan menerapkan media pembelajaran media video hewan agar mudah dan menikmati selama proses belajar. Dianjurkan agar siswa menggunakan media video hewan dalam menulis teks deskriptif. Dianjurkan agar guru mengajar menulis dengan menggunakan video hewan sebagai media dapat memotivasi siswa dan membuat proses belajar mengajar lebih hidup dan bermakna, sehingga bisa membantu siswa memperbaiki kemampuan menulis mereka terutama dalam dan kemampuan bahasa Inggris mereka pada umumnya.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Efek; Kemampuan menulis; Video Hewan; Deskriptif Teks |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2001 Communication and Media Studies > 200104 Media Studies 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | puttry puttry ekaputri |
Date Deposited: | 08 Oct 2018 02:22 |
Last Modified: | 08 Oct 2018 02:22 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1174 |
Actions (login required)
View Item |