Apriliana, Nana (2017) Students’ perception toward seating arrangement in speaking course at english education study program of IAIN Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
Text
Skripsi Nana Apriliana - 1301120881.pdf Download (1MB) |
Abstract
This study relates to the importance of seating arrangement to the learning especially on the learning of Speaking and the students' perception toward the seating arrangement of Speaking learning, which is used to collect information about the opinion of the students of English education study program about the seating arrangement in speaking course. The purpose of this study is to describe the type of seating arrangement preferred by the students in speaking course and their perception toward this.
This design of this research is a mixed method by quantive first then qualitative support data quantitative. Data from this research are collected from the questionnaire, interview, and observation. Questionnaires were distributed to 71 students who had taken Speaking courses, interview data were obtained from 7 student representatives who were samples, and observation was done in Speaking For Group Activities course in semester 3 by lecturers Mr Akhmad Ali Mirza, M.Pd and Mrs Zaitun Qamariah, M.Pd.
The result of this the researcher found that most students prefer in speaking course at English education study program of IAIN Palangka Raya is horseshoe seating. Students’ prefer of horseshoe seating because the seat position that made them face to face with teacher and all of their friends, makes it easier for students to pay attention to teacher because circular positions there are no barriers, making students focus on lecturers who are in the middle who explain the material, horseshoe seating is a seating arrangement that makes students more active because makes all students can be seen by the teacher and make the students must be active in English speaking classroom, While row seating with sitting position there is a student sitting in front of someone sitting behind the making the active students only the back of the front only. And cluster seating is active only with friend proximity, and suitable for group discussion. Horseshoe seating is a seating arrangement that allows students to interact with lecturers and all of their friend during discussions in English speaking classroom because when students want to express their opinion in learning Speaking it is directly fixed to the teacher and all of his friends.
ABSTRAK
Penelitian ini berhubungan dengan pentingnya susunan tempat duduk terhadap pembelajaran khususnya terhadap pembelajarran Speaking dan persepsi mahasiswa mengenai susunan tempat duduk tersebut terhadap pembelajaran Speaking, yang digunakan untuk mengumpulkan informasi tentang pendapat mahasiswa program study pendidikan bahasa inggris mengenai susunan tempat duduk pada pembelajaran speaking. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui jenis susunan tempat duduk yang disukai oleh mahasiswa pada pembelajaran speaking dan persepsi mereka terhadap susunan tempat duduk tersebut dalam pembelajaran speaking.
Jenis penelitian ini adalah metode campuran kuantitatif membantu kualitatif. Data dari penelitian ini didapat dari angket, wawancara, dan observasi. Angket di bagikan kepada 71 mahasiswa yang telah menempuh mata kuliah Speaking, data interview diperoleh dari 7 perwakilan mahasiswa yang menjadi sampel, dan observasi dilakukan dalam pembelajaran mata kuliah Speaking For Group Activities pada semester 3 oleh dosen pengampu mr. Akhmad Ali Mirza, M.Pd dan Zaitun Qamariah, M.Pd.
Hasil penelitian mengatakan bahwa sebagian besar mahasiswa IAIN Palangka Raya menyukai jenis susunan tempat duduk hersheshoe seating pada pembelajaran Speaking karena menurut mereka susunan tempat duduk tersebut membuat mereka bertatap muka dengan dosen dan semua teman dikelas, memudahkan mereka untuk memperhatikan dan fokus pada dosen yang sedang menjelaskan materi karena posisinya yang melingkar dan tidak ada penghalang, susunan tempat duduknya adalah pengaturan tempat duduk yang membuat mahasiswa lebih aktif karena membuat semua mahasiswa dapat dilihat oleh dosen sehingga mengharuskan siswa harus menjadi aktif dalam pembelajaran Speaking, sedangkan susunan tempat duduk dengan jenis row seating dengan posisi duduk ada yang berbaris di depan ada yang baris dibelakang membuat mahasiswa aktif hanya didepan saja. Dan tempat duduk cluster hanya aktif dengan teman terdekatnya, sehingga cocok untuk diskusi kelompok. Tempat duduk Hersheshoe adalah pengaturan tempat duduk yang memungkinkan mahasiswa berinteraksi dengan dosen dan semua teman mereka selama diskusi di kelas menggunakan bahasa Inggris karena ketika siswa ingin mengungkapkan pendapat mereka dalam diskusi tersebut, pendapat yang ingin ia sampaikan dapat tertuju langsung kepada dosen dan semua temannya dikelas.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Speaking |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | puttry puttry ekaputri |
Date Deposited: | 08 Oct 2018 02:21 |
Last Modified: | 08 Oct 2018 07:02 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1173 |
Actions (login required)
View Item |