Mahdianor, Mahdianor (2017) Content analysis of readability narrative reading text in english textbook by MGMP Bahasa Inggris MTs Kota Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
Text
SKRIPSI MAHDIANNOR - 1201120809.pdf Download (2MB) |
Abstract
The aim of this study is to know and measure the readability and how students comprehension of narrative text in English textbook entitled “Mount : An English Book’’ for Junior High School Eighth Grade by MGMP Bahasa Inggris MTs Kota Palangka Raya. This study analyses the readability text, and there are fourteen of narrative text that are analyzes.
The study used qualitative method with content analysis design. To collect the data, this study was used purposive sampling technique and Flesch Ease Formula for instrument to check the readability of data. In analyzing data, Some procedures executed to carry out this study, as follow, (1) Classifying and collecting the data (narrative texts) (2) Count the syllables, words, and sentences. The subject of this study was the students of VIII-5 from MTsN-1 MODEL Palangka Raya consisted of 35 students by using multiple choice test.
After the analysis, the result of Flesch Ease Formula showed that the readability of narrative texts is below of students’ level with Easy (85.194) where none of any text that equal with students’ level and from the result of students’ multiple choice test showed the similar result which is included to good category with the average percentage of (82.657) and the most difficult test for the students were from inferential text test.
ABSTRAK (INDONESIA)
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui keterbacaan teks narrative dalam buku bahasa inggris dengan judul “Mount : An English Book’’ for Junior High School Eighth Grade by MGMP Bahasa Inggris MTs Kota Palangka Raya.
Penelitian ini menggunakan metode kualitatif dan menggunakan desain analisis isi. Penelitian ini menggunakan Flesch Ease Formula oleh Rudolf Flesch untuk mengoleksi data penelitian mengklarifikasikan teks dan didapatkan 14 teks narrative dan menghitung (1) kata (2) kalimat (3) suku kata dan Subjek dari penelitian ini adalah siswa kelas VIII-5 dari MTsN-1 MODEL Palangka Raya terdiri dari 35 siswa data peneliti menggunakan tes pilihan ganda.
Setelah dilakukan perhitungan, hasil dari Flesch Ease Formula menunjukkan hasil keterbacaan teks narrative dibawah level siswa dengan hasil mudah (85.194) dimana tidak ada satu teks pun yang setara dengan level siswa dan untuk hasil perhitungan tes pilihan ganda siswa menunjukkan hasil yang serupa dimana hasil yang didapatkan termasuk dalam kategori bagus dengan persentase rata-rata (82.657) adapun kesulitan siswa terdapat pada soal tersirat.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | flesch ease formula, narrative teks |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | puttry puttry ekaputri |
Date Deposited: | 28 Sep 2018 05:15 |
Last Modified: | 28 Sep 2018 05:15 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1151 |
Actions (login required)
View Item |