Istiqomah, Lisa (2017) Teaching english vocabulary using word search puzzle at SMP Muhammadiyah Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
Text
ABSTRAK.pdf Download (1MB) |
|
Text
BAB I-V.pdf Download (1MB) |
Abstract
The main purpose of the study was to find out whether the students whom taught using word search puzzle gain better scores than the students whom taught without using word search puzzle at SMP Muhammadiyah Palangka Raya. The type of this study was quasi-experimental, and the writer used quantitative approach in finding out to answer of the problem, the data collecting techniques used test and documentation.
There were two classes of study namely VII A as experimental group and VII B as control group with the total number students which VII A 24 students and VII B 24 students. The sample of study is determined using cluster sampling technique. Both groups were given pretest before treatment. Then, the students of experiment group were taught by using Word Search Puzzle and control group was taught without using Word Search Puzzle. Finally, the writer gave posttest to both groups. The normality of the test was pretest and posttest of the experiment group and control group in Shapiro-Wilk was higher than level of significance Alpha used or r = 0.349> 0.05 (pretest of experimental group) and r = 0.15 > 0.05 (pretest of control group) and r = 0.220> 0.05 (posttest of experimental group) and r = 0.115 > 0.05 (posttest of control group) so the distribution are normal. The homogeneity from pretest of experiment group and control in this study fulfilled homogeneity since the p value is higher 0.834 > 0.05 and posttest of experiment group and control is known that p value is higher 0.312 > 0.05.
In the result of hypothesis was using calculation of T-test with SPSS 18.0 The result of t-test which calculated by using SPSS 18.0 found the value of (tobserved) was greater than (ttable) at 1% and 5% significance level or 2.01<3.60>2.69. it was interpreted that alternative hypothesis (Ha) stated that students taught vocabulary using Word search puzzle gain better scores than the students whom taught without using word search puzzle was accepted and null hypothesis (Ho), students whom taught vocabulary using Word search puzzle does not gain better scores than the students whom taught vocabulary without using Word Search Puzzle was rejected. It meant that using Word Search Puzzle in teaching gives effect on the students’ vocabularies at the seventh grade of SMP Muhammadiyah Palangka Raya.
ABSTRAK
Salah satu faktor penting bagi siswa dalam belajar bahasa Inggris adalah kosa kata. Selain faktor itu, para siswa selalu mengeluh saat mereka menemukan sebuah kata tapi mereka tidak tahu artinya, sehingga mereka tidak bisa berkomunikasi semulus yang mereka inginkan karena keterbatasan kosa kata. Tujuan utama dari penelitian ini adalah untuk mengetahui apakah siswa yang diajarkan menggunakan Word Search Puzzle mendapatkan nilai yang lebih baik daripada siswa yang diajarkan tanpa menggunakan Word Search Puzzle di SMP Muhammadiyah Palangka Raya. Jenis penelitian ini adalah kuasi eksperimental, dan penulis menggunakan pendekatan kuantitatif untuk mencari jawaban dari penelitian, teknik pengumpulan data menggunakan tes dan dokumentasi.
Terdapat dua kelas penelitian yaitu VII A sebagai kelompok eksperimen dan VII B sebagai kelompok kontrol dengan jumlah siswa yang berjumlah VII A total siswa kelas 24 dan VII B sebanyak 24 siswa. Sampel penelitian ditentukan dengan menggunakan teknik cluster sampling. Kedua kelompok diberi pretest sebelum treatment. Kemudian, para siswa kelompok eksperimen diajarkan dengan menggunakan Word Search Puzzle dan kelompok kontrol diajarkan tanpa menggunakan Word Search Puzzle. Akhirnya, penulis memberikan posttest kepada kedua kelompok. Normalitas pengujian adalah pretest dan posttest kelompok eksperimen dan kelompok control di Shapiro-Wilk lebih tinggi dari pada tingkat signifikansi Alpha yang digunakan atau r = 0.349> 0.05 (pretest kelompok eksperimental) dan r = 0.15> 0.05 (pretest kelompok control) dan r = 0.220> 0,05 (posttest kelompok eksperimental) dan r = 0.115> 0.05 (posttest kelompok control) sehingga distribusinya normal. Nilai homogenitas dari pretest kelompok eksperimen dan kelompok kontrol pada homogenitas varians pada kolom sig diketahui bahwa nilai p adalah 0.834> 0.05. dan homogenitas dari posttest kelompok eksperimental dan kelompok control dalam penelitian ini memenuhi homogenitas karena nilai p lebih tinggi 0.312> 0.05.
Hasil hipotesis menggunakan perhitungan T-test dengan SPSS 18.0 Hasil uji t dengan perhitungan SPSS 18.0 menemukan bahwa nilai perhitungan (tobserved) lebih besar dari (ttabel) pada tingkat signifikansi 1% dan 5% atau 2.01< 3.60 > 2.69. itu ditafsirkan dari pada hipotesis alternatif (Ha) menyatakan Apakah pengajaran kosa kata bahasa Inggris dengan menggunakan teka-teki pencarian Word memberi efek pada skor siswa pada siswa kelas VII SMP Muhammadiyah Palangka Raya diterima dan hipotesis nol (Ho), Penggunaan kata search puzzle tidak berpengaruh terhadap nilai siswa kelas tujuh. dari SMP Muhammadiyah Palangka Raya ditolak. Artinya menggunakan Word Search Puzzle dalam mengajar memberi efek pada kosakata siswa di kelas tujuh SMP Muhammadiyah Palangka Raya.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Pengajaran, Kosa kata, Word Search Puzzle |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2004 Linguistics > 200408 Linguistic Structures (incl. Grammar, Phonology, Lexicon, Semantics) > 20040803 Syntax and Grammar |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | puttry puttry ekaputri |
Date Deposited: | 28 Sep 2018 02:36 |
Last Modified: | 28 Sep 2018 02:36 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1146 |
Actions (login required)
View Item |