Safitri, Intan (2017) Students’ needs analysis in english speaking for everyday communicationat state Islamic Institute Of Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
Text
SKRIPSI INTAN SAFITRI - 1301120868.pdf Download (1MB) |
Abstract
This study deals with a needs analysis. Needs analysis is used to collect the information to satisfy the language learning. It can be from the lacks, target, and wants of the students in this case in English speaking. This study is aimed to know the students’ needs in English speaking for everyday communication at second semester of English study program at IAIN Palangka Raya.
The type of this research is qualitative. The data is taken from the questionnaire, interview, and analysis of videos speaking. The questionnaire is distributed to the 24 students at second semester, the interview data and videos were from the lecturer.
The research findings show that from the lacks: a. the students often have trouble in oral presentation, b. the student’s low vocabulary mastery, c. there were some mistakes in their grammar, d. the students were often afraid to speak because they were worried about making mistakes, from the necessities; a. the students have to learn how to communicate on the level of everyday communication, b. the students are able to pronounce the words correctly, the students are able to apply the proper grammar in communication, from the wants; a. the students will use English speaking for higher education, b. the students strongly disagree with the opinion of removing the course from university curriculum, c. they thought bad English proficiency determine a bad effect on the academic performance, d. they like pair or group or project, e. they prefer for working in pair or groups, and f. the students want the teacher as the facilitator and guide.
ABSTRAK (Indonesian)
Penelitian ini berhubungan dengan analisis kebutuhan. Analisis kebutuuhan digunakan untuk mengumpulkan informasi tentang kebutuhan belajar bahasa. Hal ini bisa didapatkan dari kekurangan, target, dan keinginan dalam berbicara bahasa Inggris. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui kebutuhan mahasiswa semester dua program studi bahasa Inggris IAIN Palangka Raya dalam berbicara bahasa Inggris sehari-hari.
Jenis dari penelitian ini adalah kualitatif. Data dari penelitian ini didapat dari angket, interview, dan analisis video. Angket dibagikan kepada 24 mahasiswa semester dua, data interview dan video diperoleh dari dosen pengampu mata kuliah tersebut.
Hasil dari penelitian ini menunjukan dari aspek kekurangan; a. mahasiswa memiliki masalah dalam presentasi, b. mahasiswa kurang dalam menguasai kosa kata, c. beberapa kesalahan dalam grammar, d. takut untuk bebicara, dari target didapatkan; a.mahasiswa bisa berkomunikasi sehari-hari, b. bisa menggunakan bahasa Inggris dengan benar, c. bisa mengucapkan kosakata dengan benar sesuai dengan tata bahasa, dari keinginan di peroleh; a. mahasiswa belajar bahasa Inggris untuk pendidikan lebih tinggi, b. mahasiswa tidak setuju dengan pengahapusan mata kuliah tersebut, c. mereka berpendapat bahwa ketidakcakapan dalam berbahasa akan berdampak pada hasil akademisnya, d. mahasiswa menyukai grup, e. mahasiswa lebih suka belajar berpasangan atau dalam grup, f. mahasiswa menginginkan guru sebagai fasilitator dan pembimbing.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Analisis kebutuhan; keahlian berbicara |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | puttry puttry ekaputri |
Date Deposited: | 20 Sep 2018 03:51 |
Last Modified: | 20 Sep 2018 03:51 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1135 |
Actions (login required)
View Item |