Mukhtar, Fajar (2017) The students motivation in english language learning of eight graders at MTS Darul Amin Palangkaraya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
Text
SKRIPSI FAJAR MUKHTAR - 1301120923.pdf Download (640kB) |
Abstract
This study aims at the motivation in learning English in the eighth grade in MTs Darul Amin Palangkaraya 2017/2018, and then describe how the motivation use a learning English. Furthermore this research also aims to know what factors behind the motivation in learning English and how teachers motivate students in learning English.
This research uses a homogeneous sampling method of puposive with qualitative design. to collect data, researchers used several instruments, among others, questionnaires, interviews and documentation. In analyzing the data, researchers use several techniques, namely, (1) Data collection, (2) Data reduction, (3) Display data, (4) Conlcusion drawing verifying, (5) Credibility, (6) Transferability, (7) Dependability, Confirmability. As for the subject of this study are 27 eighth grade students in MTs Darul Amin Palangkaraya.
The results showed, (1) Student motivation can be said into the category of moderate class, according to the findings, the researchers concluded that the students' motivation to learn English is 68.07% of the questionnaire results that can be said moderate class, it belongs to the category of "fair motivation ". but also from the results of interviews concluded the students 'motivation to learn English is moderate, students' motivation to learn English because of the fun atmosphere, the teacher who delivered the material well and the material is easy to understand. (2) The factors behind the motivation to learn English as they like the atmosphere of the English class, are interested in the way English is used in conversation, and believe that students will be able to read and understand most of the texts in English if students continue to study them, nervous and confused when students speak in English class, students also feel learning english is very interesting, besides that students are also motivated to learn a lot english, students very enjoy learning english. (3) The way teachers motivate students begins with teachers realizing the importance of motivation.
ABSTRAK
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui motivasi dalam belajar bahasa inggris di kelas delapan di MTs Darul Amin Palangkaraya tahun 2017/2018, lalu mendeskripsikan bagaimana motivasi yang di gunakan dalam pembelajaran bahasa inggris. selanjutnya penelitian ini juga bertujuan untuk mengetahui apa faktor di balik motivasi dalam pembelajaran bahasa inggris dan bagaimana guru memotivasi siswa dalam pembelajaran bahasa inggris.
Penelitian ini menggunakan metode Puposive Sampling yang Homogen dengan desain kualitatif. untuk mengumpulkan data, peneliti menggunakan beberapa instrumen, antara lain, (1) Angket, (2) Wawancara dan (3) Dokumentasi. Dalam menganalisis data, peneliti menggunakan beberapa teknik, yaitu, (1) Data collection, (2) Data reduction, (3) Data display, (3) Conlcusion drawing verifying, (4) Credibility, (5) Transferability, (6) Dependability, (7) Confirmability. adapun subjek dari penelitian ini yaitu 27 siswa kelas delapan di MTs Darul Amin Palangkaraya.
Hasil penelitian menunjukan bahwa, (1) Motivasi siswa bisa dikatakan masuk kedalam kategori kelas moderate, menurut hasil temuan tersebut peneliti menyimpulkan bahwa motivasi siswa belajar bahasa inggris adalah 68,07 % dari hasil kuisioner yang bisa dikatakan moderate kelas, itu termasuk kategori "fair motivation". selain itu juga dari hasil interview peneliti menyimpulkan motivasi siswa belajar bahasa inggris cukup sedang, motivasi siswa belajar bahasa inggris karena suasana yang menyenangkan, guru yang menyampaikan materi dengan baik dan materi yang mudah di pahami. (2) Faktor di balik motivasi belajar bahasa inggris seperti mereka menyukai suasana kelas bahasa Inggris, tertarik dengan cara bahasa Inggris digunakan dalam percakapan, dan percaya bahwa siswa akan dapat membaca dan memahami sebagian besar teks dalam bahasa Inggris jika siswa terus mempelajarinya, dan juga sedikit gugup dan bingung ketika siswa berbicara di kelas bahasa inggris, siswa juga merasa belajar bahasa inggris sangat menarik, disamping itu siswa juga termotivasi untuk bisa banyak belajar bahasa inggris, siswa sangat enjoy belajar bahasa inggris, dan siswa selalu menunggu kelas bahasa inggris. (3) Cara guru memotivasi siswa diawali dengan guru menyadari pentingnya motivasi.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Motivasi dalam Pembelajaran Bahasa Inggris; Kualitatif |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | puttry puttry ekaputri |
Date Deposited: | 18 Sep 2018 00:15 |
Last Modified: | 18 Sep 2018 00:15 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/1116 |
Actions (login required)
View Item |