Sulastri, Sulastri (2016) The effect of idea listing technique toward writing ability at the eighth grades of MTs An-Nur Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
|
Text
Abstract S.pdf Download (581kB) | Preview |
|
|
Text
CHAPTER I.pdf Download (299kB) | Preview |
|
|
Text
CHAPTER II.pdf Download (285kB) | Preview |
|
|
Text
CHAPTER III.pdf Download (247kB) | Preview |
|
|
Text
CHAPTER IV.pdf Download (516kB) | Preview |
|
|
Text
CHAPTER V.pdf Download (159kB) | Preview |
|
|
Text
References.pdf Download (68kB) | Preview |
Abstract
This study aimed at measuring the significant effect of using idea listing technique to increase students’ writing descriptive text score at eight graders of MTs AN-NUR Palangka Raya. The study belonged to quantitative research with Quasy Experimental Design. The population of study was the eighth graders at MTs AN-NUR Palangka Raya which consisted of two classes. The writer took the sample of two classes are VIII A as Experimental group and VIII B as control group. The number of students of experimental group were 30 students and the numbers of control group were 30 students. The sample was determined using cluster sampling technique.
The result of data analysis showed that there was significant effect of using idea listing technique toward the students’ ability in writing descriptive text at the eighth grade students of MTs AN-NUR Palangka Raya. It meant Ha was accepted and H0 was rejected. It can be seen from the data calculated using ttest formula. The tobserved was consulted with ttable which df = 56. Significant standard 5% = 2.01. Manual calculation found that the tobserved was higher than the value of ttable at 5% significance level or 2.55 > 2.01. Then, the data was calculated using ttest SPSS 18. it was found that the value of ttest was higher than ttable at 5% level of significance ttest = 2.559> ttable = 2.01. It meant that there was significant effect of using idea listing technique in writing descriptive text at eighth graders of MTs AN-NUR Palangka Raya.
It was recommended that both teacher and apply idea listing technique in pre-writing. It is recommended for the teacher to apply idea listing technique in teaching writing by follow the procedures: (a) Determine the topic, (b) Making technique using idea listing about the topic, (c) Identifying and placing the topic in the center of the idea listing technique Asking students about topic, (d) Linking the related word to the topic, (e) Asking the students to write the topic based on idea listing technique.
ABSTRAK
Penelitian ini bertujuan untuk mengukur apakah ada pengaruh yang signifikan dalam menggunakan teknik ide daftar dalam menulis teks deskriptif siswa di kelas delapan MTs AN-NUR Palangka Raya. Penelitian ini termasuk penelitian kuantitatif dengan Desain Eksperimental Quasy. Populasi penelitian adalah siswa kelas delapan di MTs AN-NUR Palangka Raya yang terdiri dari dua kelas. penulis mengambil sampel dari dua kelas yang VIII A sebagai kelompok eksperimen dan VIII B sebagai kelompok kontrol. Jumlah siswa dari kelompok eksperimen 30 siswa dan jumlah siswa dari kelompok kontrol 30 siswa. Sampel ditentukan dengan menggunakan teknik cluster sample
Hasil analisis data menunjukkan bahwa ada pengaruh yang signifikan dengan menggunakan teknik ide daftar terhadap kemampuan siswa dalam menulis teks deskriptif pada siswa kelas VIII MTs AN-NUR Palangka Raya. Itu berarti Ha diterima dan Ho ditolak. Hal ini dapat dilihat dari data dihitung dengan menggunakan rumus t.observed itu berkonsultasi dengan ttabel yang df = 56. standar Signifikan 5% = 2.01. perhitungan manual menemukan bahwa tobserved lebih tinggi dari nilai ttabel pada taraf signifikansi 5% atau 2.55> 2.01. Kemudian, data dihitung menggunakan ttest SPSS 20. ditemukan bahwa nilai ttest lebih tinggi dari ttabel pada tingkat signifikansi 5% ttest = 2.559> ttabel = 2.01. Ini berarti bahwa ada pengaruh yang signifikan dari menggunakan teknik daftar ide dalam menulis teks deskriptif pada siswa kelas delapan MTs AN-NUR Palangka Raya.
Dianjurkan bahwa guru dapat menerapkan teknik daftar ide dalam pra-menulis. Disarankan bagi guru untuk menerapkan ide listing teknik pengajaran menulis dengan mengikuti prosedur: (a) Tentukan topik, (b) teknik Pembuatan menggunakan ide daftar tentang topik, (c) Mengidentifikasi dan menempatkan topik di pusat teknik ide daftar Meminta siswa tentang topik, (d) Menghubungkan kata terkait dengan topik, (e) Meminta siswa untuk menulis topik berdasarkan teknik daftar ide.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Writing ability; idea listing technique; descriptive text; MTs Al-An-Nur Palangka Raya; bahasa Inggris |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2004 Linguistics > 200401 Applied Linguistics and Educational Linguistics |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | muchti muchti nurhidaya |
Date Deposited: | 31 Jul 2017 07:21 |
Last Modified: | 31 Jul 2017 07:21 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/677 |
Actions (login required)
View Item |