The effectiveness of anagram on students’ vocabulary size at the eight grade of MTs islamiyah Palangka Raya

Rahman, Muhamad Arrofi (2016) The effectiveness of anagram on students’ vocabulary size at the eight grade of MTs islamiyah Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstract.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I.pdf

Download (315kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter II.pdf

Download (366kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter III.pdf

Download (473kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter IV.pdf

Download (533kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter V.pdf

Download (160kB) | Preview

Abstract

Based on the learning process vocabulary, the writer has good technique in teaching vocabulary that the students taught vocabulary using Anagram technique. This research aimsto measure the effect of anagram on the students’ vocabulary size at the eight grade of MTs Islamiyah Palangka Raya.

The research was conducted in quantitative approach with quasy experimental design.The writer designed the lesson plan, conducted the treatment and observed the students’ pre-test and post-test score. The population of study was the eighth grade at MTs Islamiyah Palangka Rayawhich consisted of four classes. The writer took the sample of two classes are VIII-B as control group and VIII-A as experimental group.The samplewere determined using cluster sampling technique.

After getting the data from pre-test and post-test, the writer analyzed the data using SPSS 21, program to test the hypothesis stated, Based on the result of analysis, it was found that the value of ttestis higher thanttablewith 2,81 and 2,02 at 5 % level of significance and ttable2.71 at 1% level of significance with degrees of freedom = 40. It shows that the ttestis higher than the ttable. The result of testing hypothesis determined that the Alternative Hypothesis (Ha) stating that the students taught vocabulary using Anagram have better vocabulary size than the students taught vocabulary using non Anagram at the eighth grade of MTs Islamiyah Palangka Raya is accepted and the Null Hypothesis (Ho) stating that the students taught vocabulary using anagramdo not have better vocabulary size than the students taught vocabulary using non Anagram at the eighth grade of MTS Islamiyah Palangka Raya was rejected. It meant that the students taught using Anagram have better vocabulary size than those taught using non Anagram at the eighth grade of MTs Islamiyah Palangka Raya. This research recommended for the students, teachers, and also for the next researchers.

Abstrak

Berdasarkan pada proses pembelajaran kosa kata, penulis mempunyai teknik yang baik dalam mengajarkan kosa kata bahwa siswa belajar kosa kata menggunakan Anagram. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengukur pengaruh dari anagram padapengukurankosa kata yang dimiliki siswa kelas delapan MTS Islamiyah Palangka Raya.

Penelitian ini termasuk penelitian kuantitatif dengan desain Kuasi Eksperimental. Penulis menyusunrencana pembelajaran, memberikan perlakuan dan mengobservasi skor siswa dengan Pra-uji dan Pasca-uji. Populasi dari studi ini adalah murid kelas delapan MTS Islamiyah Palangka Raya yang tediri dari 4 kelas. Penulis memilih dua kelas yaitu VIII-B sebagai kelas kontrol dan VIII-A sebagai kelas eksperimen. Sampel tersebut ditentukan dengan teknikKluster Sampel.

Setelah mendapatkan data dari Pra-uji dan Pasca-uji, penulis menganalisis data tersebut menggunakan rumus ttest untuk menguji hipotesis yang telah ditetapkan. Berdasarkan hasil analisis, ditemukan bahwa nilai dari ttes= 2,81dan ttabel= 2,02 pada taraf signifikansi 5% dan ttabel= 2,71 pada taraf signifikansi 1% dengan derajat keabsahan = 40. Itu menunjukan bahwa ttest lebih besardari Hasil darittable. Pengujian Hipotesis menentukan bahwa Hipotesis Alternatif (Ha) yang menyatakan bahwa siswa yang belajarkosa kata menggunakan anagram mempunyai pengukuran kosa kata lebih baik daripada siswa yang belajar tidak menggunakan Anagram padakelas delapan MTs Islamiyah Palangka Raya telah diterima dan Hipotesis Nihil yang menyatakan bahwa siswa yang belajar kosa kata menggunakan anagram tidak mempunyai pengukuran kosa kata yang tidak baik pada kelas delapan MTs Islamiyah Palangka Raya telah ditolak. Hal ini menunjukan bahwa siswa yang belajar kosa kata menggunakan Anagram mempunyai pengukuran kosakata yang baik dimiliki dari pada siswa yang belajarkosa kata tidak menggunakan Anagram pada kelas delapan MTs Islamiyah Palangka Raya. Penelitian ini di rekomendasikan untuk siswa-siswa, guru-guru, dan juga peneliti selanjutnya

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Effect; anagram; vocabulry; bahasa Inggris; kosa kata
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 25 Jul 2017 04:29
Last Modified: 25 Jul 2017 04:29
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/650

Actions (login required)

View Item View Item