The effect of cartoon story maker toward students’ speaking score and motivation at the class of speaking III of the State Islamic Institute of Palangka raya

Soleh, Muhammad (2016) The effect of cartoon story maker toward students’ speaking score and motivation at the class of speaking III of the State Islamic Institute of Palangka raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
CHAPTER 1.pdf

Download (309kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Abstract.pdf

Download (998kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER 2.pdf

Download (383kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER 3.pdf

Download (443kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER 4.pdf

Download (408kB) | Preview
[img]
Preview
Text
CHAPTER 5.pdf

Download (160kB) | Preview

Abstract

The purposes of this research are (a) to know the effect of cartoon story maker for teaching English speaking, (b) to measure the effect of cartoon story maker toward the students’ speaking score, and (c) to measure the effect of cartoon story maker toward the students’ motivation.

The writer used quantitative approach with quasi-experimental design. The writer designed the lesson plan, conducted the treatment, observed the students’ scores by pre-test and post-test. The population of the research is 36 students. They are all 2 classes of speaking class of the state Islamic institute of Palangka Raya, which control class is Speaking Class D, and for the experiment class is Speaking Class C.

The writer used One-Way ANOVA to analyse the data, and the result shows that there is signifcant differences among groups after doing the treatment with Fvalue is higher than Ftable (18.216 ≥ 2.75). Then the writer applied Post Hoc Test to answer the research problems, and the result shows that (a) teaching by using cartoon story maker is more effective on students’ speaking score than teaching English without using cartoon story maker with the significant value was lower than alpha (0.03 lower ≤ 0.05), (b) teaching by using cartoon story maker is more effective on students’ motivation than teaching English without using cartoon story maker , with the significant value was lower than alpha (0.03 lower ≤ 0.05), and (c) There is no different effect between teaching speaking using cartoon story maker on students’ speaking score and motivation. It is based on the calculation using SPSS 18.0 statistic program, the result shows significant value is higher than alpha (0.924 ≥ 0.05).

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk (a) mengetahui efek dari penggunaan Caartoon Story Maker dalam mengajarkan berbicara menggunakan Bahasa Inggirs, (b) untuk mengukur efek dari penggunaan Cartoon Story Maker terhadap kemampuan berbicara mahasiswa terhadap nilai berbicara, (c) untuk mengukur efek dari penggunaan Cartoon Story Maker terhadap motivasi mahasiswa.

Penulis menggunakan pendekatan kuantitatif dengan kuasi eksperimental desain. Penulis menggunakan rencana pembelajaran, perlakuan menggunakan media, penghitungan pada nilai pre dan post test. Populasi dari jumlah mahasiswa ialah 36 mahasiswa. Terdapat 2 kelas sebagai kelas penelitian di kelas berbicara pada kampus IAIN Palangka Raya. Kelas kontrol ialah kelas berbicara D berjumlah 19 mahasiswa, kelas eksperimen ialah kelas berbicara C berjumlah 17 mahasiswa.

Penulis menggunakan One Way ANOVA untuk menganalisis data, dan dari hasilnya menunjukkan ada perbedaan yang signifikan diantara kedua kelas setelah melakukan perlakuan menggunaka media, dengan Fvalue lebih besar dari Ftable (18.216 ≥ 2.75). Kemudian penulis menerapkan Post Hoc Test untuk menjawab rumusan masalah, dan hasilnya ialah (a) mengajar menggunakan Cartoon Story Maker lebih efektif pada nilai berbicara mahasiswa daripada mengajar tidak menggunakan Cartoon Story Maker dengan nilai signifikan ialah lebih rendah dari alpha (0.03 lebih rendah ≤ 0.05), (b) mengajar menggunakan Cartoon Story Maker lebih efektif pada motivasi mahasiswa daripada mengajar tidak menggunakan Cartoon Story, dengan nilai signifikan lebih rendah dari alpha (0.03 lebih rendah ≤ 0.05); (c) tidak ada perbedaan efek dalam mengajar menggunakan Cartoon Story Maker pada nilai berbicara dan motivasi mahasiswa. Hal ini berdasarkan pada kalkulasi menggunakan program SPSS 18.0 program statistik. Hasilnya menunjukkan bahwa nilai signifikan lebih tinggi daripada alpha (0.924 ≥ 0.05).

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Cartoon story maker; motivation; speaking; berbicara; bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2004 Linguistics > 200403 Discourse and Pragmatics > 20040303 Pragmatics - Talk in Interaction
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 25 Jul 2017 02:25
Last Modified: 25 Jul 2017 02:25
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/647

Actions (login required)

View Item View Item