The strategy in teaching reading narrative text applied by the teacher at second grade of MAN Model of Palangka Raya

M. Rasyid, M. Rasyid (2016) The strategy in teaching reading narrative text applied by the teacher at second grade of MAN Model of Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.

[img]
Preview
Text
Abstract MR.pdf

Download (822kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter I.pdf

Download (363kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter II.pdf

Download (309kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter III.pdf

Download (184kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter IV.pdf

Download (286kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Chapter V.pdf

Download (139kB) | Preview

Abstract

The purpose of this study to find out the strategy in teaching narrative text applied by the teacher at second grade of MAN Model of Palangka Raya, this research is for knowing what the strategy is applied in teaching narrative text by the teacher at second grade of MAN Model Palangkaraya.

This study used descriptive qualitative design since this study concerns with process. The samples of this study are five English teachers. To find out the data the writer used observation, interview and documentation. To analyze the result of the data the writer used editing, coding and tabulating.

The result of the study, are as follows. First of all, strategies used by the teachers in MAN MODEL Palangka Raya for teaching reading are monitoring comprehension 5, metacognition 4.6, graphic and semantic organizers 3.6, answering question 4.6, generating questions 4.2, recognizing story structure 4.2, summarizing 4.6.The teacher HLMH used MNT COM and MTG strategy in teaching learning. These strategies can be identified because in the activities HLMH asks the students to use the teacher’s laptop to check the spelling and asks the students understanding about the material.The teachers JH SR and CRL used MNT COM strategy in teaching learning. This strategy can be identified because in the activities JH SR and CRL identify the difficult words. The teachers S M and CRL used MNT COM strategy in teaching learning. This strategy can be identified because in the activities S M and CRL explain the steps of drama. The teachers RSD and CRL used MNT COM and ANS QUE strategy in teaching learning. These strategies can be identified because in the activities RSD and CRL ask the students whether they understand or not and the teachers ask the students to write the answer on the white board.

The English teachers in MAN MODEL Palangka Raya, they supposed to increase their ability to use the best strategies to help the students felt motivated while English learning processes.

The teacher should be more active to apply the strategies in teaching learning, the strategies should apply in whole skill not only in reading but also for all skill in English and learning.

ABSTRAK
Penelitian ini bertuajan untuk memberikan gambaran mengenai strategi pengajaran teks narasi yang digunkan guru pada kelas dua di MAN Model Palangka Raya. Oleh karena itu, tujuan utama penelitian ini adalah untuk mengetahui strategi yang digunakan oleh guru dalam pengajaran teks narasi di MAN Model Palangka Raya.

Penelitian ini menggunakan metode kualitatif. Sampel yang digunakan adalah lima orang guru bahasa Inggiris. Untuk mengumpulkan data penulis menggunakan observasi, wawancara, dan dokumentasi. Untuk menganalisa data penulis menggunakan pengeditan, pengkodean, dan pentabelan.

Hasil dari penelitian ini yang pertama, stratgi yang digunakan guru di MAN Model Palangka Raya dalam pengajaran membaca yaitu monitoring comprehension 5, metacognition 4.6 , graphic and semantic organizer 3.6 , answering question 4.6 , generating questios 4.2 , recognizing story structure 4.2 , summarizing 4.6. Guru HLMH menggunakan MNT COM dan MTG strategi stategi ini bisa di identifikasi karena dalam aktifitas aktifitas nya, HLMH meminta murid nya untuk menggunakan laptop guru nya untuk mencek ejaan dan memninta murid nya untuk memahami materi. Guru JH SR dan CRL menggunakan MNT COM strategi dalam belajar mengajar, strategi ini bisa di identifikasi dalam aktifitas JH SR dan CRL mengedentifikasi kata kata yang susah. Guru Sm dan CRL menggunakan MNT COM stategi dalam belajar mengajar, startegi ini bisa diedentifikasi karena SM dan CRL menjelaskan langkah langkah dari drama. Guru RSD dan CRL menggunakan MNT COM and ANS QUE strategi dalam belajar mengajar strategi strategin ini bisa di edentifikasi karena RSD dan CRL meminta murid nya untuk menulis jawaban di papan tulis.

Guru guru bahasa Inggris di MAN MODEL Palangka Raya mereka mengharapkan untuk kemampuan merka menggunakan strategi yang terbaik untuk menolong siswa termotivasi dalam belajar bahasa Inggris.

Guru harus lebih aktif untuk menerapkan strategi dalam proses belajar mengajar, strategi harus digunakan di seluruh kemampuan tidak hanya dalam membaca tetapi juga untuk semua kemampauan dalam proses belajar dan mengajar bahasa Inggris.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Strategy; reading; narrative text; membaca; bahasa Inggris
Subjects: 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2004 Linguistics > 200401 Applied Linguistics and Educational Linguistics
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: muchti muchti nurhidaya
Date Deposited: 18 Jul 2017 07:57
Last Modified: 18 Jul 2017 07:57
URI: http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/641

Actions (login required)

View Item View Item