Rizki, Luthfi Anditha (2016) The effects of using multiple choice test to the students’ scores in learning vocabulary at the Eighth Grade Students of SMP Muhammadiyah Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
|
Text
Abstract LA.pdf Download (2MB) | Preview |
|
|
Text
Chapter I.pdf Download (363kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter II.pdf Download (383kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter III.pdf Download (331kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter IV.pdf Download (604kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter V.pdf Download (147kB) | Preview |
|
|
Text
References.pdf Download (272kB) | Preview |
Abstract
The objective of the study was to measure the effect of using multiple-choice test to the students’ scores in learning vocabulary at the eighth grade of SMP Muhammadiyah Palangka Raya. The study includes in quantitative research with Quasy Experimental Design. The writer designed the lesson plan, conducted the treatment and observed the students’ score by pretest and posttest. The population of study was the eighth grade students at SMP Muhammadiyah Palangkaraya, which consisted of five classes. The writer took all students of two classes they were VIII-1 and VIII-4 as the sample of the study. The sample were determined using clustering sampling technique.
The result of the study shows that the students’ obtained scores of multiple choice test from the experimental group (taught using multiple choice test) and the students obtained score from control group (taught without using multiple choice test) are significantly different. It was based on the data from pretest and posttest, the writer analyzed the data using T-test formula to test the hypothesis stated based on the result of analysis, it was calculated by using SPSS 20.0 program. It was found the significant probability (sig.2-tailed) was 0,000. The result of testing hypothesis using calculation of t-test showed that Multiple-Choice Test was effective in terms of improving the students’ English vocabulary score. Second, using Multiple Choice Test can motivate students in teaching learning process. The last, Multiple choice Test gave the students can answer both descriptive and recount text. It indicated the test was suitable for student of junior high school. Finally, this study is recommended for the teacher to use Multiple Choice Test for teaching English in learning vocabulary especially descriptive and recount text.
ABSTRAK
Tujuan penelitian ini adalah untuk mengukur pengaruh pada penggunaan Multiple Choice Test terhadap nilai dalam mempeelajari kosa kata bahasa inggris pada siswa kelas delapan SMP Muhammadiyah Palangka Raya. Penelitian ini termasuk penelitian kuantitatif dengan desain Kuasi Experimental. Penulis menyusun rencana pembelajaran, memberikan perlakuan dan mengobservasi skor siswa dengan Pra-uji dan Pasca-uji. Populasi dari studi ini adalah murid kelas delapan SMP Muhammadiyah Palangka Raya yang terdiri dari 5 kelas. Penulis memilih seluruh kelas delapan yaitu VIII 1 dan VIII 4 sebagai sampel. Sampel tersebut ditentukan dengan menggunakan teknik clustering sampling.
Hasil penelitian menunjukkan bahwa nilai yang di peroleh siswa yang di ajarkan dengan menggunakan Multiple Choice Test adalah berbeda. Data tersebut berdasarkan dari hasil Pra-uji dan Pasca-uji, penulis menganalisis data tersebut menggunakan rumus independen sampel T-test untuk menguji hypothesis yang telah ditetapkan dengan menggunakan alat hitung SPSS 20.00. berdasarkan hasil analisis dari output SPSS terlihat bahwa nilai t pada equal variance assumed adalah -6473 dengan probalitas signifikansi 0,000 ( two tail ). Jadi dapat di simpulkan bahwa rata-rata nilai English vocabulary score siswa kelas experiment dan kelas kontrol berbeda secara signifikan. Hasil dari pengujian hypothesis menentukan bahwa Hipotesis Alternatif (Ha) yang menyatakan bahwa belajar deskriptive dan recount text menggunakan Multiple Choice Test memberikan pengaruh yang signifikan terhadap murid kelas delapan (VIII) SMP Muhammadiyah palangka Raya telah di terima dan Hipotesis Nihil yang menyatakan bahwa belajar deskriptive dan recount text menggunakan Multiple Choice Items Test tidak memberikan pengaruh yang signifikan terhadap murid kelas delapan (VIII) SMP Muhammadiyah palangka Raya telah di tolak. Ini berarti bahwa belajar kosa kata menggunakan Multiple Choice Test memberikaan pengaruh yang signifikan terhadap murid kelas delapan (VIII) SMP Muhammadiyah Palangka Raya. Selain hasil yang diperoleh dari analisis data menggunakan uji independen T-test, penulis menemukan beberapa hasil yang dapat mendukung data tersebut. Pertama, Multiple Choice Items Test dapat memotivasi siswa dala hal proses belajar mengajar. Kedua, Multiple Choice Test membantu siswa untuk menjawab soal dari descriptive dan recount text. Akhirnya, penelitian ini di rekomendasikan kepada guru agar menggunakan Multiple Choice Test kepada siswa di pengajaran Bahasa Inggris dalam mempelajari kosa kata khususnya essay teks or teks fungsional dalam bentuk descriptive dan recount text.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Effect; vocabulary; descriptive and recount text; multiple choice test; bahasa Inggris |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2004 Linguistics > 200406 Language in Time and Space (incl. Historical Linguistics) > 20040602 Comparative Linguistics |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | muchti muchti nurhidaya |
Date Deposited: | 18 Jul 2017 07:30 |
Last Modified: | 18 Jul 2017 07:30 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/640 |
Actions (login required)
View Item |