Kamariah, Kamariah (2016) The correlation of english vocabulary building strategy and speaking skill by English students of State Islamic Institute of Palangka Raya. Undergraduate thesis, IAIN Palangka Raya.
|
Text
Abstract K.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text
Chapter I.pdf Download (216kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter II.pdf Download (319kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter III.pdf Download (300kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter IV.pdf Download (920kB) | Preview |
|
|
Text
Chapter V.pdf Download (88kB) | Preview |
Abstract
ABSTRACT
The purpose of this study was to find out the correlation between the two variables, they are vocabulary building strategy and speaking skill. For this study the writer takes students sixth and eighth semester of English students at IAIN Palangka Raya in academic year 2015/2016 which consisted of 70 students as the participants. On taking the sampling the writer used rendom sampling.
This research used correlation design with quantitative approach. For the instrument, the writer used two kinds of instruments to collect the data of two variables. The first instrument is questionnaire sheet, that contains 12 items of 4 point Likert-Scale. This questionnaire is used to measure students’ perception. The second instrument is documentation. In measuring the correlation the writer take a theory of Pearson Product Moment. The writer calculate it in manual and used SPSS program in order to make easy and valid.
The result of this research showed the result of rxy calculation for vocabulary building strategy and their speaking test is -0,092 Based on the table of interpretation of rxy value, the result of rxy calculated (-0,092) is between 0.000 and 0.200. This value detects a negative correlation. From the significance (2 tailed), the writer get the score .447. It means N.sign>0.05 which showed Ho cannot be rejected. The result showed no correlation between two variables, vocabulary building strategy and speaking skill of 6th and 8th semester of English students at IAIN Palangka Raya.
ABSTRAK
Tujuan dari penelitian ini adalah mencari hasil perhitungan korelasi antara kedua variable yaitu strategy membangun kosakata dan kemampuan berbicara. Dalam penelitian ini, penulis mengambil sampel dari mahasiswa semester enam dan delapan mahasiswa bahasa inggris IAIN Palangka Raya tahun ajaran 2015/2016 dengan jumlah 70 orang siswa. Sampel yang dipilih menggunakan rendom sampling.
Penelitian ini menggunakan pendekatan quantitatif dalam model korelasi. Instrumen atau alat yang digunakan peneliti untuk mengumpulkan data terbagi dalam dua jenis. Pertama, questionnaire (daftar pertanyaan) yang berisi 12 pernyataan dengan 4 skala penilaian, yang digunakan untuk mengukur persepsi mahasiswa tentang strategy membangun kosakata. Instrumen kedua yaitu dokumentasi. Penghitungan hubungan dari kedua data tersebut menggunakan teori dari Pearson Product Moment. Peneliti menghitungnya secara manual dan juga memakai bantuan dari program SPSS untuk mempermudah dan memperoleh hasil yang valid.
Pada hasil analisis penelitian, telah menunjukkan hasil korelasi dari tingkat kecemasan siswa dengan hasil tes berbicara yaitu bernilai -0.092. Nilai ini menunjukkan tidak adanya korelasi positif dari kedua variable. Hasil ini dilihat dari tabel perkiraan korelasi nilai -0.092 berada di antara 0.000-0.200. Ini menunjukkan kekuatan korelasi dari kedua variable tersebut sangat rendah.dari nilai signifikansi (2 tailed) penulis mendapatkan hasil .447. Hal ini berarti bahwa N.sign>0.05 (5%) dimana Ho lah yang diterima. Dari hasil hipotesis tersebut dapat dinyatakan bahwa tidak ada hubungan antara dua variabel yaitu strategy membangun kosakata dan kemampuan berbicara pada mahasiswa bahasa inggris semester 6 dan 8 di IAIN Palangka Raya.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Correlation; vocabulary building strategy; speaking skill; bahasa Inggris |
Subjects: | 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2004 Linguistics > 200401 Applied Linguistics and Educational Linguistics |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan > Jurusan Pendidikan Bahasa > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | muchti muchti nurhidaya |
Date Deposited: | 18 Jul 2017 04:29 |
Last Modified: | 18 Jul 2017 04:29 |
URI: | http://digilib.iain-palangkaraya.ac.id/id/eprint/637 |
Actions (login required)
View Item |